انقلاب صنعتی چهارم

آغاز حرکت به سوی تحول دیجیتال در صنایع فولاد کشور

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: مرکز نوآوری تحول دیجیتال، نقطه آغاز حرکت به سوی تحول دیجیتال در صنایع فولاد کشور است.

عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره رویداد ۳S اظهار کرد: مرکز نوآوری تحول دیجیتال، مرکزی پیش رو و نوآور در تحول دیجیتال در صنعت فولاد است.

او افزود: ماموریت این مرکز ایجاد و شتاب دهی هسته های نوآور، تشکیل و حمایت شرکت های رشدی و پسا رشدی جهت توسعه زنجیره ارزشی تحول دیجیتال در صنایع فولاد و سایر صنایع است.

زارعی تاکید کرد: مرکز نوآوری تحول دیجیتال، نقطه آغازی جهت حرکت به سمت تحول دیجیتال در صنعت فولاد کشور است.

او افزود: این مرکز با هدف ایجاد بازوهای تحقیقاتی و اجرایی وابسته به صنعت فولاد مبارکه، ارائه خدمات و محصولات منطبق با زنجیره ارزشی فولاد، استفاده از پتانسیل های دانشی موجود در دانشگاه جهت برطرف سازی چالش های موجود در صنایع، استفاده از ظرفیت های علمی و ایده های نوآور دانشجویان دانشگاه تهران جهت ایجاد کسب وکار در تحول دیجیتال، ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و ایجاد مرکزی برای انجام تحقیقات مرتبط با گسترش و توسعه پایدار صنعت فولاد کشور طراحی و احداث شده است.

بیشتر از کاربرد فناوری ‌های هوشمند بخوانیم:

  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعت چهارم (بخش دوم)؛ فناوری‌ها، نتایج و آینده تولید
  • توسعه پایدار با پیشرفت‌های انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • ۵ فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی
  • ۵ دلیل برای پیاده‌سازی فناوری IIoT در کارخانه‌ها
  • سه ملاحظه اخلاقی برای تولیدکنندگان سرمایه‌گذار در هوش مصنوعی

زارعی با تشریح هدف رویداد ۳S ، هدف محوری این سلسله رویدادها را تامین نیاز‌های فناورانه فولاد ایران در حوزه دیجیتال دانست و ادامه داد: این رویداد در دو بخش کلی برگزار خواهد شد. در بخش اول، نیازهای فناورانه در قالب چالش‌های فولاد مطرح می شود. سپس در بخش دوم رویداد، فناوران و نوآوران حوزه‌های انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها با در نظر داشتن چالش‌های مطرح شده، طرح‌ها و ایده‌های خود را تدوین خواهند کرد.  

او در پایان یادآوری کرد: پیشنهادات دریافتی از جانب فناوران و نوآوران توسط داوران و متخصصان این حیطه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در نهایت با تیم‌های منتخب جهت تعیین نوع همکاری و سایر مسائل مرتبط گفت وگو خواهد شد.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا