دولت دیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتال

آمریکا: ارزهای دیجیتال به ثبات مالی ما آسیب می رساند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد ارزهای دیجیتال به ثبات مالی و امنیت ملی ایالات متحده آسیب می رساند.

برایان دیز، مدیر شورای ملی اقتصادی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم نظارت صحیح بر ارزهای دیجیتال رمزپایه، گفت که آشفتگی کلان اخیر در بازارهای ارز دیجیتال، نشان داد که دارایی های دیجیتالی به ثبات مالی و امنیت ملی ایالات متحده آسیب می رساند.

این مقام آمریکایی با اشاره به آشفتگی های اخیر در بازارهای رمزارز، تاکید کرد که چنین اتفاقاتی به ما نشان داد که بازار ارزهای رمزپایه بدون نظارت صحیح می تواند به ثبات مالی روزمره آمریکایی ها و امنیت ملی ما آسیب برساند.

به گفته این مقام ارشد آمریکایی، دولت بایدن خواهان این است که تنظیم کننده ها و سازمان های اجرای قانون با فعالیت رمزارزهای غیر قانونی در آمریکا برخورد کنند.

ارزهای دیجیتال در برابر تحریم‌ها آسیب پذیری کمتری دارند. واکنش آمریکا به جنگ اوکراین نشان داده است دولت‌های غربی می‌توانند بانک‌های خارجی را با اخراج از سوئیفت از کار بیندازند.

همچنین دولت آمریکا می‌تواند ارتباط یک کشور را با نهادهای مالی خود قطع کند که در نتیجه بانک‌های آن کشور نمی‌توانند عملیات تسویه دلاری با سایر نقاط جهان را انجام دهند. پرداخت‌ها با یوان دیجیتال نه به دلار و نه از طریق سوئیفت انجام می‌شود و به‌راحتی سیستم بانکی جهانی را دور می‌زند.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا