آموزش و همایش دیجیتالاقتصاددیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

نیاز سازمان‌ها به آموزش مهارت‌‌‌ دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مترجم: فاطمه موسوی

دنیای دیجیتال تحولات زیادی به همراه داشته است. موتورهای جست‌وجو و رسانه‌‌‌های اجتماعی، مشتریان را در مراحل مختلف فرآیند خرید خود توانمندتر کرده است. مشتریان قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند و بخش قابل‌توجهی از فرآیند خریدار قبل از رسیدن به یک فروش، کامل می‌شود. این فضای دیجیتال برای سازمان‌ها نیز هشدار محسوب می‌شود که اگر می‌‌‌خواهند مشتریان خود را حفظ کنند و سودآور باقی بمانند، ناگزیر باید با این جریان همسو شوند وآموزش مهارت‌‌‌ دیجیتال ببیند.

 ۷۶‌درصد از بازاریابان معتقدند که فرآیند بازاریابی و فروش در دو سال گذشته بیش از ۵۰ سال گذشته تغییر داشته و این به آن معناست که ارتقای مستمر مهارت‌‌‌ها امری ضروری است.۸۷‌درصد از شرکت‌ها بر این باورند که تحول دیجیتال یک فرصت رقابتی است. به رغم مزایای غیرقابل انکاری که فرآیند دیجیتالی شدن به همراه می‌‌‌آورد، بسیاری از سازمان‌ها در برابر این تحول و استفاده از ابزارها و فناوری‌‌‌های دیجیتال مقاومت می‌کنند.

این مقاومت می‌تواند به دلیل کمبود بودجه و منابع، ترس از دست دادن شرایط موجود یا وجود شک و تردید نسبت به اینکه این فرآیند نیازمند سرمایه‌گذاری هنگفتی است باشد. اما باید بر موانع موجود در مسیر دیجیتالی شدن غلبه کرد تا موفقیت مستمر سازمانی حاصل شود. ۳۰‌درصد از بازاریابان ادعا می‌کنند که نبود آموزش مهارت‌‌‌های جدید مانع اصلی موفقیت است. پاسخ بسیار ساده است.

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت روی ارتقای مهارت‌‌‌ های دیجیتال منجر به سودآوری بلندمدت خواهد شد؛ سازمان و کارکنان را توانمند خواهد کرد، مزیت‌‌‌های رقابتی را حفظ کرده و به سازمان اطمینان می‌دهد که از جریان موجود عقب نخواهد ماند. اگر همچنان به این موضوع که سازمان شما چگونه از مزایای استراتژیک و پایدار برنامه‌‌‌های آموزش این حوزه بهره‌‌‌مند خواهد شد اهمیت می‌دهید، مطالب زیر به شما کمک خواهند کرد:

۱-  مهارت‌‌‌های دیجیتال می‌توانند در کارکنان ایجاد انگیزه کنند

در حال حاضر کمبود بی‌‌‌سابقه‌‌‌ای در مهارت‌‌‌ های دیجیتالی در دنیا وجود دارد که همه صنایع را تحت‌تاثیر قرار داده و استخدام نیروی انسانی دارای این مهارت‌‌‌ها برای سازمان‌ها مشکل است. در این رقابت برای استخدام، کسب و کارهای کوچک‌تر متضرر خواهند شد و نمی‌توانند با حقوق و مزایایی که به این متخصصان توسط شرکت‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود رقابت کنند.

به گفته شرکت Adobe، سازمان‌هایی که برنامه‌‌‌ای برای بلوغ دیجیتالی خود دارند، هدفشان آموزش و توسعه مهارت‌‌‌های نیروی کار موجود است. آنها می‌‌‌دانند که آموزش، فرصت برای توسعه حرفه‌‌‌ای و شخصی، اغلب اولویت اصلی برای کارکنان است که بدون آن احساس عدم‌تحریک و سرخوردگی خواهند کرد.

اگر سازمان‌ها کارکنان خود را به وسیله آموزش دیجیتال توانمند سازند، نه تنها از قابلیت‌‌‌ها و نگرش‌‌‌های جدید ایجاد شده بهره‌‌‌مند می‌‌‌شوند، بلکه می‌توانند از آموزش به عنوان ابزاری برای حفظ قدرت خود در بازار نیز بهره ببرند. بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که مزیت اصلی تحول دیجیتال، افزایش بهره‌‌‌وری کارکنان است.

۲- مهارت‌‌‌های دیجیتالی می‌تواند به کسب درآمد بیشتر کمک کند

ابزارها و فناوری‌‌‌های دیجیتال همواره تاثیر عمیقی بر اقتصاد جهانی داشته‌‌‌اند. در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار درآمد جهانی تبلیغات آنلاین از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت و پیش‌بینی شد که تا سال ۲۰۲۰ کل درآمد تبلیغات دیجیتال به بیش از ۲۶۰‌میلیارد دلار برسد.

بودجه‌‌‌های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال به‌‌‌طور فزاینده‌‌‌ای در حال افزایش هستند و تعداد شرکت‌هایی که به مزایای کسب و کار دیجیتال اذعان دارند رو به افزایش است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط Capgemini، شرکت‌هایی که در فضای آنلاین فعال‌‌‌تر هستند بین ۹ تا ۲۶‌درصد درآمد بیشتری داشته‌‌‌اند.

مهارت‌‌‌ های دیجیتالی مشتریان را قادر می‌‌‌سازند تا روابط خود با شرکت را با تعامل کمتر یا شاید بدون حضور نیروی انسانی واسطه مدیریت کنند و سازمان نیز می‌تواند تعداد مشتریان بیشتری را جذب کرده و رهبری خود در بازار مربوطه را تثبیت کنند.

۳- مهارت‌‌‌های دیجیتالی می‌توانند صرفه‌‌‌جویی قابل‌توجهی در هزینه ایجاد کنند

همه ما این جمله را شنیده‌‌‌ایم که «پول خرج کن تا پول دربیاوری.» اما در مورد خرج کردن پول برای پس‌‌‌انداز پول چطور؟ با مجموعه کاملی از مهارت‌‌‌ های دیجیتالی، سازمان می‌تواند به هردو دست یابد.

انجمن آموزش و توسعه آمریکا (ASTD)، اطلاعات آموزشی بیش از ۲۵۰۰ شرکت را جمع‌‌‌آوری کرد و دریافت که سازمان‌هایی که آموزش‌‌‌های جامع را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند ۲۱۸‌درصد درآمد بیشتری به ازای هر کارمند نسبت به دیگر شرکت‌ها دارند. این به آن معناست که تنها ایجاد انگیزه در کارکنان از طریق افزایش مهارت‌‌‌ها می‌تواند مقدار قابل‌توجهی آورده مالی برای سازمان داشته باشد.

علاوه بر آورده مالی مستقیم، کاهش روزهای کاری از دست‌‌‌رفته و افزایش بهره‌‌‌وری نیز به افزایش درآمد کمک می‌کند.

اصول اصلی بازاریابی دیجیتال مبتنی‌بر کارآیی و مقرون به‌صرفه بودن است:  هدف‌‌‌گذاری دقیق تبلیغات می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌‌‌های سرنخ‌‌‌های تجاری شود.  تعاملات آنلاین و سریع با مخاطبان هدف می‌تواند فرصت‌‌‌های مذاکره بیشتری را ایجاد کند.

داده‌‌‌های فراوان از ابزارهای تجزیه و تحلیل بینش ارزشمندی را برای سازمان ایجاد می‌کند که به اصلاح استراتژی‌‌‌های موجود کمک می‌کند.

با این صرفه‌‌‌جویی می‌توان مجدد در ارتقای ابزارهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد.

۴- مهارت‌‌‌ های دیجیتال می‌تواند به سازمان در ایجاد یک مزیت  رقابتی کمک کند

مجموعه مهارت‌‌‌ های دیجیتال دیگر برای سازمان‌ها یک ابزار لوکس محسوب نمی‌شود بلکه عنصری اساسی برای پیاده‌سازی مدل‌‌‌های تجاری رقابتی است.طبق تحقیقات موسسه  McKinsey  امروزه ۹۰‌درصد از نقش‌‌‌های حوزه بازاریابی نیازمند مهارت‌‌‌ های دیجیتال است. تخصص‌‌‌های دیجیتال در مقایسه با تکنیک‌‌‌های سنتی هدفمندتر، کارآمدتر و قابل اندازه‌‌‌گیری هستند. دیجیتال یک ابزار مبتنی بر داده برای موفقیت است که فرآیندها را ساده‌‌‌تر کرده و سبب گسترش قابلیت‌‌‌ها می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد از Digital Marketing Institute

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا