انقلاب صنعتی چهارممقاله کسب و کار دیجیتال

آیا استارت‌آپ‌های ساختمانی از پس هزینه‌ها برمی‌آیند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مریم غریبی

در سال‌های اخیر، دیجیتال مارکتینگ راه‌های سریع و موثرتری را پیش روی کسب‌وکارها قرار داده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از کسب‌وکارها یافتن مخاطب به‌صورت آفلاین را رها کرده و به جذب مخاطب آنلاین، روی آورده‌اند، زیرا با دیجیتال مارکتینگ کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات با ابزارهای مختلف قابل‌بررسی و تحلیل هستند و به‌راحتی می‌توان تعداد بازدیدکنندگان، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری، محتوای مناسب، کانال‌های بازاریابی مناسب برای کسب‌وکارهای مختلف و… را رصد کرد؛ اما گره خوردن سرمایه کم در دوره پیش شتاب‌ده‌ و شتاب‌ده‌ با هزینه‌های گزاف آژانس‌های بازاریابی که روزبه‌روز رو به افزایش است، گریبان‌گیر بسیاری از استارت‌آپ های حوزه‌های مختلف ازجمله عمران، انرژی، محیط‌زیست و گردشگری شده است.

آژانس‌های بازاریابی در ایران و جهان، خدمات بسیاری را متناسب با کسب‌وکارها ارائه می‌دهند که البته همان‌طور که گفته شد استارت‌آپ‌ها هزینه‌های هنگفتی را متحمل خواهند شد؛ اما در شتاب‌دهنده گذر سعی کرده‌ایم با رویکرد ارائه خدمات به‌صورت دورکاری و ایجاد تنوع و تعدد کار برای افراد ماهر و حرفه‌ای درزمینه‌های فنی و بازاریابی در سراسر کشور، از تخصص و زمان این افراد حداکثر استفاده را ببریم. به این ‌صورت که در ابتدا طی جلسات با بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها، نیازسنجی در حوزه‌های مختلف مارکتینگ برای آنها صورت می‌گیرد و بر اساس نیاز هر استارت‌آپ و کاملا بهینه‌شده، فرد متخصص را به‌صورت دورکاری به تیم اضافه می‌کنیم و با این روند بسیاری از هزینه‌های استارت‌آپ‌ها را در حوزه‌های فنی و بازاریابی کاهش می‌دهیم.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۷، فروردین ماه ۱۴۰۰

برخلاف تصوری که داشتیم بسیاری از بنیانگذاران و تیمی که تشکیل داده بودند، با بسیاری از مسائل فنی نیز آشنایی لازم را نداشتند، بنابراین بر آن شدیم تا علاوه بر خدمات بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، بخشی را برای خدماتی از قبیل برنامه‌نویسی، طراحی سایت، گرافیک تصویری و ویدئویی به استودیو گذر اضافه کنیم تا افراد متخصص در حوزه‌های گفته‌شده را با توجه به نیازسنجی استارت‌آپ‌ها در گروه‌های آنلاین کاری به یکدیگر متصل کنیم و در این راه با ایجاد تعدد کاری برای افراد متخصص، آنها بتوانند علاوه بر پروژه‌های شخصی، از این طریق نیز کسب درآمد کنند.

بیشتر از کاربرد فناوری ‌های هوشمند بخوانیم:
۵ فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی
۵ دلیل برای پیاده‌سازی فناوری IIoT در کارخانه‌ها

در روزهای پیش شتاب‌ده‌، بسیاری از تیم‌های استارت‌آپی را می‌دیدیم که به‌جای پرداختن به مدل‌های درآمدی و مسائل توسعه کسب‌وکار خود، برای یافتن افراد متخصص راه دشواری را طی می‌کردند. همچنین در این مسیر نحوه تعامل و جلب اعتماد طرفین، مساله مهمی بود که به‌راحتی قابل‌حل نبود و از بین رفتن زمان استارت‌آپ‌ها باعث ناامیدی تیم و شتاب‌دهنده می‌شد که پس از تاسیس استودیو گذر با تسریع در روند خدمات فنی و بازاریابی کمک شایانی به استارت‌آپ‌ها کردیم.

منبع: دنیای اقتصاد

بیشتر از انقلاب صنعتی چهارم Industry 4.0 در اقتصادالکترونیکی:
تولید در جهان با اینترنت اشیا
فعالیت‌های حوزه معادن با کمک هوش مصنوعی توسعه می‌یابد
هوش مصنوعی در سنجش از دور ماهواره‌ای
از فرصت انقلاب صنعتی چهارم بهره بگیریم
ربات ها چه زمانی جای انسان ها را در بازار کار می گیرند؟
نخستین «هکاتون» صنایع معدنی برگزار می‌شود
اهمیت و جایگاه هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان؛ از اتومبیل‌های بدون راننده تا دستیاران مجازی
کسب و کار الکترونیک؛ انقلاب عصر اطلاعات
استفاده از فناوری ۵G در کسب‌وکارهای ساختمانی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. بازتاب: فعالیت‌های حوزه معادن با کمک هوش مصنوعی توسعه می‌یابد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: کلان داده ها؛ راهگشای کسب‌وکارهای نوآورانه : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: شرکت‌های تکنولوژی دسته دوم به سرعت درحال رشد هستند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: کسب و کار الکترونیک؛ انقلاب عصر اطلاعات : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: مهارت‌های شش‌گانه تحلیلگر کسب‌وکار : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  6. بازتاب: فناوری های هوشمند در خدمت «ایمنی و سلامتی صنعتی»؛ بهره گیری از هوش مصنوعی در مناطق آزاد تجاری صنعتی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا