بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

کوین شیرز: بیت کوین طی ۲۴ ماه آینده رکورد قیمتی جدید ثبت می‌‌کند؛ سایر کارشناسان چه می‌گویند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
کوثر ایزک شیریان

کارشناسان کوین شیرز (Coinshares) بر این باورند که بیت کوین طی ۲۴ ماه آینده به اوج قیمتی جدیدی می‌رسد؛ اما می‌گویند که با توجه به رکود کنونی، بخش بزرگی از پروژه‌های کوچک موجود در صنعت ارزهای دیجیتال در این مدت از بین خواهند رفت.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین ممکن است بیش از پیش کاهش یابد، اما ملتم دمایررز (Meltem Demirors)، مدیر استراتژی کوین شیرز معتقد است که قیمت این ارز دیجیتال طی ۲۴ ماه آینده به اوج خود می‌رسد.

دمایررز در ۱۱ ژوییه (۲۰ تیر) و در برنامه اسکواک باکس شبکه سی‌ان‌بی‌سی (Squawk Box CNBC) گفت بیت کوین همیشه نوعی «دارایی چرخه‌ای» بوده است. علاوه بر این، طبق گفته‌های او، قیمت این ارز دیجیتال همواره در این چرخه‌ها از نقطه اوج خود حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین هم‌اکنون حدود ۷۲ درصد کمتر از اوج تاریخی نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) است، دمایررز معتقد است که هنوز جا برای اصلاح نزولی وجود دارد.

با این حال دمایررز اشاره کرد که بیت کوین حمایتی قوی در نزدیکی ۲۰٬۰۰۰ دلار دارد و شخصاً انتظار ندارد قیمت به زیر ۱۴٬۰۰۰ دلار سقوط کند. طبق پیش‌بینی‌های او، این شرایط ناخوشایند تا سال ۲۰۲۴ تمام می‌شود.

دمایررز در این باره گفته است: در ۲۴ ماه آینده، شاهد اوج‌ها و رکوردهای تاریخی جدیدی برای بیت کوین خواهیم بود.

قیمت بیت کوین در حال حاضر حدوداً ۱۹٬۲۰۰ دلار و طی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. گفتنی است این محدوده ۷۲ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی این ارز دیجیتال است.

با وجود این، دمایررز گفته «عاملی را که نزدیک به روند صعودی» باشد، ندیده است. در نتیجه تغییر روند نزولی بازار ممکن است زمان بیشتری ببرد و مشکلات بیشتری برای پروژه‌های ضعیف‌تر به‌ وجود بیاورد.

دمایررز در این باره گفته است: مطمئناً لیکوییدشدن‌ها و ورشکستگی‌های زیادی تاکنون رخ داده که تأثیر زیادی بر بازار داشته است. […] منظور ما ۱۰، ۲۰، ۳۰میلیارد دلار سرمایه است که یک‌شبه از بین رفت. مطمئناً انتظار داریم در ادامه سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، رشد اقتصاد و همچنین ارزهای دیجیتال با چالش‌های بیشتری مواجه شود.

دمایررز انتظار دارد که تعداد زیادی از دارایی‌های دیجیتالی در طول روند نزولی موجود به‌کلی محو شوند. این امر شبیه به همان اتفاقی است که پیش‌تر برای سهام برخی از شرکت‌های حوزه فناوری رخ داده است.

او ادامه داده است: دارایی‌های دیجیتال بسیار زیادی وجود دارد که فکر می‌کنم [ارزش آنها] به صفر می‌رسد و هیچ چشم‌انداز بلندمدتی ندارند. این اتفاق پیش‌تر برای سهام برخی از شرکت‌های حوزه فناوری هم افتاده است.

لوئیس شومن (Louis Schoeman)، مدیرعامل سایت فارکس ساجست (Forex Suggest)، با دمایررز موافق است و در گزارش اخیر سایت ناین‌نیوز (۹News) گفته است که رکود فعلی بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند تا ۹۰ درصد از کل پروژه‌های موجود را از بین ببرد.

شومن در این باره گفته است: این یک فرایند پاک‌سازی است. فقط قوی‌ترین پروژه‌ها از این بازار نزولی جان سالم به در خواهند برد. با این حال [بازار نزولی] یک فرصت بزرگ برای بسیاری از افرادی است که هیچ ارز دیجیتالی ندارد و می‌خواهند وارد بازار شوند. در حال حاضر شانس در صنعت ارزهای دیجیتال به‌نفع افرادی است که شجاعت دارند.

ماه گذشته، مارک کوبان (Mark Cuban)، کارآفرین و میلیاردر، گفته بود که به نظر او تا زمانی که فعالان صنعت ارزهای دیجیتال روی برنامه‌های کاربردی با ابزارهای کارآمد برای کسب‌وکار تمرکز نکنند، بازار نزولی ارزهای دیجیتال هم به پایان نمی‌رسد.

کوبان باور دارد که ادغام پروتکل‌ها و بلاک چین‌های مختلف در نهایت به تثبیت صنعت ارزهای دیجیتال منجر می‌شود، زیرا «این اتفاقی است که در هر صنعتی رخ می‌دهد».

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا