اتریوم

آینده ETC از دیدگاه آنتونی ساسانو چطور است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

غیر ممکن است از طرفداران ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌ها باشید و درباره اتریوم (ETH) چیزی به گوشتان نخورده باشد. اتریوم، دومین ارز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین است که امروزه ارزش بازار آن، ۱۷ درصد از ۱.۲ تریلیون دلار بازار ارزهای دیجیتال جهانی را تشکیل می‌دهد.

برخلاف بیت کوین (BTC)، اتریوم چیزی فراتر از یک ارز مبادله و ذخیره ارزش است و یک شبکه محاسباتی غیر متمرکز به حساب می‌آید. در این مطلب، به بررسی اتریوم می‌پردازیم و آینده آن را از نگاه افرادی چون آنتونی ساسانو بررسی می‌کنیم.

داستان ایجاد اتریوم چیست؟

داستان اتریوم در سال ۲۰۱۱ و با یک برنامه نویس ۱۷ ساله با نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) شروع شد. بوترین از کاستی‌های بیت کوین آگاه شد و دکمه استارت ایجاد اتریوم به عنوان فناوری بلاک چین برتر را زد. در سال ۲۰۱۳، وایت پیپری را منتشر کرد که اساس اتریوم را توضیح می‌داد. در سال ۲۰۱۴ بوترین و سایر بنیانگذاران، اتریوم را از طریق یک ICO وارد سرمایه گذاری کردند که ۱۸ میلیون دلار برای آنها درآمد ایجاد شد. در سال ۲۰۱۵ نیز اولین انتشار زنده اتریوم (معروف به Frontier) راه اندازی شد.

به نقل از والکس؛ در سال ۲۰۱۶ سوء استفاده‌ای از پروژه DAO (سازمان خودمختار غیر متمرکز) صورت گرفت که سبب شد ۵۰ میلیون دلار اتر توسط یک هکر به سرقت رود. این موضوع، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد امنیت پلتفرم شد که هارد فورک ETH را در پی داشت و پلتفرم را به دو بلاک چین اتریوم (ETH) و اتریوم کلاسیک (ETC) تقسیم کرد.

اتریوم چیست و توکن بومی آن چه نام دارد؟

در زبان کریپتو، اتریوم (Ethereum) یک پلتفرم جهانی و غیر متمرکز برای پول و انواع جدید برنامه‌ها است که هزاران بازی و برنامه مالی را در بلاک چین اتریوم اجرا می‌کنند. شبکه ETH، آن قدر محبوب است که حتی سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز روی شبکه آن اجرا می‌شوند. مرکز ETH، شبکه بلاک چین آن است که یک دفتر کل عمومی غیر متمرکز و توزیع شده در جهت تایید و ثبت تراکنش‌ها به حساب می‌آید. این بدان معنی است که هیچ نهاد متمرکزی آن را اداره نمی‌کند و مدیریت آن توسط کاربران و دارندگان این دفتر کل توزیع شده، انجام می‌شود. در واقع این کاربران هستند که قیمت اتریوم و ارزش بازار آن را مشخص می‌کنند. تراکنش‌های بلاک چین اتریوم از رمزنگاری (Cryptography) برای امنیت شبکه و تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

طبق آن چه در سایت والکس آمده است، بر اساس تکنولوژی بلاک چین اتریوم، می‌توان قراردادهای هوشمند یا کدهای کامپیوتری که بتوانند به صورت خودکار عمل کنند را شکل داد. این قراردادهای هوشمند (قراردادهای خود اجرا) به عنوان نوعی جایزه و مهر تایید برای مالکیت دارایی‌های مجازی طراحی شده‌اند و دخالت شخص ثالث یا واسطه در معامله و خرید اتریوم را از بین می‌برند که امروزه آن را به نام NFT می‌شناسیم. چیزی که این شبکه را منحصر به فرد می‌کند، امکان ساخت و اجرای برنامه‌هایی روی بلاک چین برای کاربران است. این برنامه‌ها می‌توانند داده‌های شخصی شما را ذخیره و انتقال یا تراکنش‌های مالی پیچیده را انجام دهند.

اتر، توکن بومی اتریوم است و می‌توان مانند بیت کوین از آن برای خرید و فروش کالاها و خدمات استفاده کرد. زمانی که از خرید اتریوم صحبت می‌شود، منظور خرید توکن اتر است. در واقع «اتریوم» شبکه بلاک چینی است که «اتر» در آن نگهداری و مبادله می‌شود.

آینده اتریوم از نگاه تحلیلگران و آنتونی ساسانو

طبق گفته بسیاری از تحلیلگران به چند دلیل می‌توان سرمایه گذاری و خرید اتریوم را در نظر گرفت:

  1. ارزش بازار و قیمت اتریوم به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان یک ارز مجازی مناسب استفاده کرد.
  2. بلاک چین اتریوم می‌تواند با مهاجرت به پروتکل جدید جذاب‌تر از قبل نیز باشد.
  3. با استفاده بیشتر افراد از شبکه و برنامه‌های توزیع شده اتریوم، تقاضا برای خرید اتریوم نیز افزایش پیدا کرده و ارزش آن بالاتر خواهد رفت.

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) از بنیانگذاران ETHHub و خبرنامه The Daily Gwei است که از برنامه نویسان و حامیان اتریوم به حساب می‌آید. او معتقد است که تا سال ۲۰۲۳ قیمت اتریوم به ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید! خب این نظر بسیار خوش بینانه، از کسی که بخشی از توسعه دهندگان ETH است، چندان بعید نیست.

البته پیش بینی در مورد آینده اتریوم و هر ارز دیجیتال دیگر، کاری بسیار سخت و البته تخصصی است. به همین منظور باید از متخصصین و تحلیلگران خبره این حوزه کمک گرفت تا بر اساس وضعیت کنونی بازار، سرنخ‌هایی از آینده در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد. به گفته صرافی والکس، با توجه به نمودارها، در کنار آنتونی ساسانو اکثر تحلیلگران آینده روشنی را پیش روی ETC و ETH می‌بینند:

● جو مک کان (Joe McCann) از سرمایه گذاران حرفه‌ای بازار کریپتوکارنسی، قیمت اتریوم در آینده را تا ۵۰ هزار دلار تخمین می‌زند.

● سایمون دیدیک (Simon Dedic) از بنیان‌گذاران Blockfyre، تصور می‌کند قیمت اتر تا ۹ هزار دلار نیز بالا خواهد رفت و آینده‌ای بسیار روشن را متصور است.

● میشل وان پوپ (Michaël van de Poppe) از تحلیلگران تکنیکال و مربیان بازار سرمایه، در ابتدای سال ۲۰۲۱ پیش بینی قیمت اتریوم بین ۷.۵۰۰ تا ۱۲.۵۰۰ نسبت به هر اتر را عنوان کرد که پیش بینی دقیق‌تری از آب درآمده است.

قیمت و خرید اتریوم

نظرات در مورد قیمت اتریوم و آینده آن به طور کلی بسیار روشن است. ارز دیجیتال ETH بیش از ۹۰ درصد از بازار NFT را در اختیار دارد. با توجه به تعاملی و غیر متمرکز بودن شبکه اتریوم راه برای افراد باهوشی که به دنبال نوآوری و ایجاد فرصت‌های جدید هستند، باز خواهد بود. اما به هر حال این بازار کریپتوکارنسی است و هزار بالا و پایین که لزوم مشاوره در هر زمینه و ارز دیجیتال از جمله اتریوم را طلب می‌کند. برای اطلاع از قیمت به روز اتریوم و یا خرید اتریوم به Wallex مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا