اتریومبیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

تراکنش بیشتر اتریوم و محبوبیت روزافزون بیت کوین در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین عسکری

شبکه اتریوم از نظر حجم کل تراکنش ها در سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین را تحت الشعاع قرار داد، اگرچه بیت کوین توانسته است تاج خود را در مورد علاقه جستجوی آنلاین همچنان حفظ کند.

بر اساس داده‌های نزدک و یاچارت‌ که در ردیت در ۲ ژانویه به اشتراک گذاشته شد، اتریوم در سال ۲۰۲۲ با ۴۰۸.۵ میلیون تراکنش ۳۳۸ درصد بیشتر از حجم تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین با ۹۳.۱ میلیون تراکنش داشت.

حجم تراکنش اتریوم در مقابل بیت‌کوین

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

میانگین تراکنش های روزانه اتریوم در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۱ میلیون و بیت کوین حدود ۲۵۵۰۰۰ تراکنش در روز بوده است.

با این حال، حجم تراکنش ها در شبکه بیت‌کوین نسبت به اتریوم که نوسانات بسیار بیشتری را در حجم تراکنش ها تجربه می کرد، ثابت تر و دوره ای تر بود. این به دلیل افزایش تقاضا در زمان‌های خاص در شبکه اتریوم مانند راه‌اندازی NFT و سایر رویدادهای مربوط به gas guzzling مانند ضرب XEN بود.

بر اساس داده های Bitinfocharts، حجم تراکنش‌های سنگین‌تر اتریوم در سال جدید نیز ادامه داشته است، با توجه به داده های  Bitinfocharts، تعداد تراکنش‌های اتریوم در ۲ ژانویه ۲۰۲۳ به ۹۲۴,۶۱۴ رسید که ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به بیت‌کوین 229,191 در همان روز را نشان می دهد.

رشد تراکنش های اتریوم و محبوبیت روزافزون بیت کوین در سال ۲۰۲۲
حجم تراکنش اتریوم در مقابل بیت کوین بر اساس داده های Bitinfocharts

نمودارها همچنین شامل تراکنش‌های لایه ۲ نمی‌شوند که اتریوم را حتی از بیت‌کوین برای این معیار جلوتر قرار می‌دهد. طبق داده های L2beat، تعداد تراکنش‌های لایه ۲ در ثانیه (TPS) در اواسط اکتبر از تراکنش‌های لایه ۱ اتریوم پیشی گرفت و از آن زمان تاکنون بالاتر از آن باقی مانده است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

با این حال، در حالی که اتریوم ممکن است از نظر تراکنش و فعالیت جلوتر باشد، بیت‌کوین همچنان بیشترین جستجوی آنلاین را دارد.

در اول ژانویه، خبرنامه‌ای از «In Bitcoin We Trust» نشان داد که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ با ۲۸.۴ میلیون جستجوی ماهانه گوگل در سراسر جهان، بیشترین توجه را در موتور جستجوی گوگل به خود جلب کرده است.

این گزارش همچنین نشان داد که اتریوم رتبه دوم یا حتی سوم را از نظر محبوبیت جستجو کسب نکرده است، این جایگاه ها به ترتیب توسط میم کوین های شیبا اینو و دوج‌کوین اشغال شده اند.

بر اساس داده‌ها، اتریوم در جایگاه چهارم، با ۳.۸ میلیون جستجوی ماهانه جهانی داشته است.

منبع: اقتصادآنلاین

محتوی بیشتر از اتریوم:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

محتوی بیشتر از بیت کوین:

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا