بانکداری‌دیجیتال

احراز هویت بیومتریک موجب حذف کاغذ بازی و کاهش هزینه‌های مشتریان می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

فتانه توحیدی رییس اداره‌کل راهبری و نظارت برسامانه‌های نرم‌افزاری پست بانک ایران با اشاره به راه‌اندازی دستگاه احراز هویت بیومتریک در راستای توسعه بانکداری دیجیتال در شعب این بانک گفت: استقرار این دستگاه‌ها موجب حذف کاغذبازی و کاهش هزینه‌های مشتریان شده است.

 به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از روابط عمومی پست‌بانک ایران، مهندس توحیدی تصریح کرد: این روش احراز هویت با هدف حذف دریافت اسناد کاغذی از مشتریان انجام گرفته و علاوه بر ارتقاء امنیت، اصالت احراز هویت را نیز تضمین می‌کند. به‌گونه ای که با ترکیب کارت ملی هوشمند و اثر انگشت در کنار تطابق چهره مشتری با تصویر کارت ملی وی، شعب و باجه‌های بانکی از اصالت مشتری اطمینان پیدا می‌کنند.

وی افزود: با بهره‌گیری از این روش، دیگر نیازی به دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی مشتری بصورت کاغذی نیست و صرفاً نگهداری کدرهگیری که پس از انجام مراحل احراز هویت بیومتریک، بصورت نرم‌افزاری تولید و ارائه  و در قالب فایل نگهداری می‌شود، کفایت می‌کند.

رییس اداره‌کل راهبری و نظارت برسامانه‌های نرم‌افزاری پست‌بانک‌ایران اضافه کرد: در مرحله اول ۱۲دستگاه احرازهویت بیومتریک در شعب پست‌بانک‌ایران فعال شده که شامل؛ شعب استان قزوین و شش شعبه استان تهران است و راه‌اندازی آن در باجه‌های بانکی نیز مدنظر می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: درحال پایش نقاط ضعف و قوت و اخذ بازخوردهای حاصله از این روش به جهت ارتقاء و بهبود هستیم و بطور موازی نیز طرح توسعه در تمامی شعب بانک را تا بهمن‌ماه سال جاری در دستور کار قرار داریم.

توحیدی گفت: دستگاه‌های احراز هویت بیومتریک قابلیت ارائه خدمات پایه بانکی را دارا بوده و در همین راستا، خدمات افتتاح حساب نیز به‌زودی برروی این بستر به مشتریان ارائه خواهد شد.

وی درپایان افزود: عدم تبادل اسناد کاغذی بین مشتری و بانک که با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌تواند موجب انتقال بیماری باشد از یک سو و صرفه‌جویی در وقت و زمان اشخاص و کاهش هزینه‌ها و ارتقاء کیفیت و امنیت خدمات از سوی دیگر از مهمترین آثار استقرار دستگاه‌های احراز هویت بیومتریک می‌باشد.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا