آلت‌کوینکاربرد بلاک‌چین

اختلال در بلاکچین تون (TON) در حال برطرف شدن است؛ دلیل آن چه بود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در روزهای گذشته، پردازش تراکنش‌ها در بلاکچین تون (TON) با اختلال و تاخیرهای طولانی مدت همراه بود. دلیل این امر افزایش فعالیت پروتکلی الهام گرفته شده از اوردینال بیت کوین معرفی شد و حالا ظاهرا شبکه در حال بهبود است. 

پردازش در بلاک چین TON به ۱ تراکنش در ثانیه کاهش یافته بود و میلیون‌ها تراکنش در صف انتظار بودند. اوردینال‌های الهام گرفته شده از بیت کوین که در روز دوشنبه ۴ دسامبر (۱۳ آذر) راه اندازی شد، عامل اصلی اختلال بلاکچین تون بود. طبق پیام‌های توسعه‌دهندگان و کاربران TON در تلگرام، مشکلات از روز سه شنبه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) شروع شد و به اوج خود رسید. براساس داده‌های ربات dTON که وضعیت بلاکچین تون را بررسی می‌کند، تا بعد از ظهر پنجشنبه ۷ دسامبر (۱۶ آذر) بیش از ۲.۵ میلیون تراکنش در حالت انتظار بودند. dTON تایید کرد که سرعت در بلاکچین تون به کمتر از ۱ تراکنش در ثانیه کاهش یافته بود. 

اختلال آنقدر شدید بود که کیف پول‌های والت (Wallet) و تون‌کیپر (Tonkeeper)، خدمات خود را موقتا متوقف کردند. در پستی در کانال تلگرام انجمن TON با بیش از یک میلیون مشترک، آمده است که تولید بیش از ۲ میلیون تراکنش، تنها در نیم ساعت استفاده از شبکه را ۶۱ برابر افزایش داد.

بخوانیم: هفته الکترونیکی ۲۰۲۳ UNCTAD؛ تسریع اقتصاد دیجیتال در کشور‌های در حال توسعه

با توجه به توضیحات، ازدحام و اختلال به دنبال راه‌اندازی سرویسی به نام Tonano ایجاد شد. این سرویس از پروتکل اوردینال بیت کوین الهام گرفته شده و با استفاده از استاندارد توکن TON20 در بلاک چین TON فعال شده است. یک گزارش دیگر که به صورت ناشناس منتشر شده نیز این ادعا را مطرح کرد که گره‌های اعتبارسنجی روی سخت‌افزارهای ضعیف کار می‌کنند و دلیل کندی روزهای اخیر این موضوع است.

این گزارش توضیح می‌دهد که این اعتبارسنج‌ها، سخت‌افزارهایی را که برای بار کم تعبیه شده بدون پیش‌بینی برای افزایش بار اجاره می‌کردند. از آن جایی که شبکه در ماه‌های گذشته دارای بار کم بود، مشکلی وجود نداشت اما به محض اینکه بار شبکه در ۳۰ دقیقه ۵۰ تا ۱۰۰ برابر افزایش یافت، اعتبارسنج‌ها توان تایید را نداشتند و کل شبکه کند شد. 

با این حال، ظاهرا فعالیت تون در حال بازگشت به وضعیت عادی است. داده‌های  Tonviewer نشان می‌دهد که تراکنش‌های پردازش‌نشده در بلاکچین تون از روز گذشته روندی کاهشی را ثبت کرده و در حال حاضر کمتر از ۴۰۰ هزار تراکنش در صف انتظار باقی مانده است. 

قیمت تون کوین نیز در زمان نگارش این خبر با ۴.۴۷٪ کاهش در یک هفته گذشته به ۲.۳۳ دلار رسیده است.

منبع: والکس و به نقل از theblock،

  • اختلال در بلاکچین تون (TON) در حال برطرف شدن است؛ دلیل آن چه بود؟
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا