ارزدیجیتالدولت دیجیتال

ارزهای دیجیتال تحریم های آمریکا را کم اثر می کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یک گزارش در ماه اکتبر از کم اثر شدن تحریم های آمریکا با توسعه ارزهای دیجیتال خبر داد. حالا معاون وزارت خزانه داری این کشور از غلبه دلار در اقتصاد جهانی گفته و این ادعا را رد کرده است.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین اظهارنظر درباره بازار ارزهای دیجیتال از ابقای دلار به عنوان ارز غالب در جهان گفته است. به گزارش سی ان بی سی، به گفته والی آدیمو، هرچند استقبال از بازار رمزارزها رو به افزایش است اما دلار همچنان به عنوان مهم ترین ارز در بازارهای مالی نقش آفرینی می کند.

آدیمو گفت:«یکی از نکات مهمی که می دانیم این است که دارایی های دیجیتال فرصت های بسیاری برای اقتصادها به روش های مختلف ایجاد می کند، اما این خالی از چالش برای اقتصادها نیست».

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید

معاون وزارت خزانه داری آمریکا گفت: «ما می دانیم دارایی های دیجیتال توسط کسانی که می خواهند در سیستم های مالی، پول را به طور غیرقانونی منتقل کنند، استفاده می  شود. با این روش هیچ دلاری جابه جا نمی شود و ما نمی توانیم به سادگی آن را ردگیری کنیم. اما فکر می کنیم در نهایت در همکاری با دیگر کشورها در سراسر جهان،  این عارضه را با قانونمند کردن فعالیت خالقان ارزهای مجازی، براساس قوانین ضدپولشویی از بین ببریم».

آدیمو گفت:«در نهایت آنچه  بر جایگاه دلار اثر دارد، تصمیمی است که ما درباره سرمایه گذاری در اقتصادمان می گیریم. دلیل اینکه مردم در اقتصادهای دلاری سرمایه گذاری می کنند این است که می خواهند در آمریکا سرمایه گذاری کنند».

 به گفته معاون وزارت خزانه داری آمریکا همه چیز به تصمیم های سیاسی دولت آمریکا باز می گردد، از جمله سرمایه گذاری یک تریلیون دلاری زیرساختی  که روز دوشنبه برای ایجاد ظرفیت های بیشتر در اقتصاد آمریکا و فرصت سرمایه گذاری برای دیگر دولت ها نهایی شده است.

آدیمو گفت:«رشد اقتصاد ما فرصتی برای رشد  اقتصاد جهان است و دلار به عنوان ارز غالب در جهان باقی می ماند». نظر آدیمو به نظر رییس فدرال رزرو سنت لوئیس،  جیم بولارد نزدیک است که در آغاز سال جاری اعلام کرد بیت کوین و دیگر دارایی های دیجیتال تهدیدی برای موقعیت دلار در جهان نخواهد بود.

سیاست های تحریمی

بانک مرکزی روسیه در هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد یک پتلفرم آزمایشی را در سال آینده برای راه اندازی یک ارز دیجیتال ایجاد کند. روسیه اعلام کرده در مرحله آزمایش راه اندازی ارز دیجیتال پیش از تصمیم گیری نهایی است. نابیولینا، رییس بانک مرکزی روسیه به رسانه ها اعلام کرده این کشور پیش بینی می کند ارزهای دیجیتال در سیستم های مالی جهان در آینده نقش مهمی ایفا کند به ویژه با توجه به حرکت اقتصادها در مسیر تبادلات مالی آنلاین.

بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان  ایجاد دارایی های دیجیتال  را در اولویت قرار داده اند چراکه به تسهیل روابط مالی برون مرزی کمک می کند.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا در واکنش به احتمال تضعیف تحریم های آمریکا با توجه به توسعه ارزهای دیجیتال گفت :«ما بارو داریم حتی اگر روبل یا دیگر دارایی های دیجیتال ایجاد شود، همچنان  فرصت هایی برای اعمال تحریم ها یا اثرگذاری تحریم های ما بر اقتصادها وجود دارد، چراکه اقتصاد جهانی همچنان بهم پیوسته است».

آدیمو گفت:«شرکت های روسی همچنان تعاملات گسترده ای با دیگر شرکت های بین المللی دارند. بسیاری از شرکت ها براساس دلار کار می کنند و از این نظر به موسسات مالی آمریکایی وابسته اند. به همین دلیل اقتصاد آمریکا همچنان بزرگترین اقتصاد جهان باقی می ماند».

به گفته معاون وزارت خزانه داری آمریکا «تا زمانی که چنین پیوندی برقرار است و سرمایه گذاری هایی که لازم است انجام می دهیم، می توانیم از رژیم های تحریمی استفاده کنیم. هدف ما اطمینان از ممانعت از وقوع چیزهایی است که باید از آن جلوگیری کرد، مثل تبادلات مالی غیرقانونی در سیستم بین المللی و هم چنین پاسخگو نگه داشتن مردم نسبت به آنچه در امنیت ملی ما تعریف شده است».

واشنگتن در سال های گذشته به دلایل مختلف روسیه را تحریم کرده است که از جمله آن، تلاش برای ترور مخالفان سیاسی مسکو و حملات سایبری است.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا پس از انتشار گزارشی از سوی این وزارت خانه نسبت به ارزهای دیجیتال واکنش نشان داده است. در این گزارش که د ر ماه اکتبر منتشر شد آدیمو به نمایندگان سنا گفته بود ظهور ارزهای دیجیتال اثر تحریم ها را کاهش می دهد.

منبع: اتاق بازرگانی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا