مقاله ارز دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال نسل سوم بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

عدم قابلیت همکاری بیشتر و ظرفیت تراکنش محدود باعث شد، ارزهای دیجیتال نسل سوم بلاک چین ایجاد شود از نسل اول بلاک‌چین بیت‌کوین و نسل دوم به‌ اتریوم (Ethereum) اشاره می‌شود.

بلاک چین فناوری است که به خریداران و فروشندگان این امکان را می‌دهد تا به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با هم در ارتباط باشند. بلاک چین در سه نسل تلاش کرد که فناوری‌های بهتر و به‌روزتری را ارائه دهد. اگر به خرید پولکادات علاقه‌مند هستید؛ توصیه می‌کنیم این مطلب را نیز از دست ندهید. ما در این مقاله شما را با موضوعاتی همچون بهترین ارزهای دیجیتال نسل سوم بلاکچین آشنا خواهیم کرد.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فین‌تک (فناوری مالی)  

  • بلاک چین چیست؟

همیشه برای امور مالی در نهایت به بانک‌های دولتی و خصوصی نیاز داریم، اما فناوری بلاک چین این امکان را می‌دهد تا بدون واسطه و یا به‌اصطلاح بدون حضور یک شخص ثالث بتوان ارزهای دیجیتال را معامله کرد.

این فناوری با استفاده از تکنولوژی رمزنگاری، امینت بی‌نظیری را هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال ایجاد می‌کند.

داده‌های موجود در شبکه بلاک‌چین از طریق ساختاری به نام بلوک‌ها (Blocks) وارد پایگاه موردنظر می‌شوند. هر بلاک شامل اطلاعاتی است که آن را به بلوک قبلی وصل می‌کند. چون بلوک‌ها به یکدیگر متصل هستند به آنها زنجیر یا Chain می‌گویند.

در واقع بلاک‌چین تکنولوژی‌ای است که کاربران اینترنتی بتوانند دارایی‌های دیجیتالی خود را بر بستر آن انتقال بدهند. با استفاده از این فناوری، سهم‌داران می‌توانند تراکنش‌های مالی خود را بدون نیاز به یک نهاد یا فرد دیگر انجام دهند.

نسل سوم بلاک چین چیست؟

عدم قابلیت همکاری بیشتر و ظرفیت تراکنش محدود باعث شد، بلاک چین در سه نسل خود را به‌روزرسانی کند. نسل اول بلاک‌چین تحت عنوان بیت‌کوین و نسل دوم به‌عنوان اتریوم (Ethereum) شناخته می‌شود.

در نسل سوم بلاک چین، ارزهای دیجیتال و پروژه‌هایی مانند EOS، Cardano و Algorand تعریف شدند. همان‌طور که گفته شد، آنها به‌منظور رفع مشکلاتی روی کار آمدند.

برخی از این پلتفرم‌های نسل سوم این فناوری را تکمیل‌تر می‌کنند یا برخی دیگر پلتفرم کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهند. به‌طورکلی بلاک‌چین قدرت بیشتر و سرعت بیشتری در نسل سوم پیدا کرد.

خوب است بدانید که این نسل‌های مختلف با یکدیگر قابلیت همکاری ندارند. البته پروژه‌هایی مثل کاردانو و پولکادات راهکارهایی را برای حل این مشکل ارائه می‌دهند.

کریپتوکارنسی یا Cryptocurrency، به ارزی گفته می‌شود که به‌صورت دیجیتال یا مجازی وجود دارد و از رمزنگاری برای ایمن‌سازی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. ارزهای دیجیتال از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش‌ها و امور مالی خود بهره می‌برند. در ادامه دو مورد از بهترین Cryptocurrencyها یا به بیانی دیگر دو مورد از بهترین ارزهای دیجیتال نسل سوم بلاکچین را به شما معرفی می‌کنیم.

Cardano

کاردانو یکی از محبوب‌ترین شکل‌های ارز دیجیتال است. این نوع ارز دیجیتال که فقط به‌صورت آنلاین وجود دارد. مانند بسیاری دیگر از سکه‌های کریپتو، Cardano نیز یک توکن است. کاردانو در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و در اکتبر ۲۰۱۷ تجارت خود را با قیمت چند سنت به‌ازای هر ارز یا سکه آغاز کرد. طبق CoinMarketCap.com، این ارز در بین ۱۰ ارز دیجیتال باارزش کل دنیا قرار دارد.

Cardano توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیان‌گذاران Ethereum که یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب است با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد شد. بلاک‌چین توانایی غیرمتمرکز، یکپارچه، بدون خطا و با امنیت بودن تراکنش‌ها را می‌دهد.

جالب است بدانید که کاردانو از سیستمی استفاده می‌کند که به آن سیستم «اثبات سهام» می‌گویند. در آن سیستم، صاحبان ارز موظف‌اند در ازای دریافت پاداش، تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کنند. این پاداش «شرکت کردن در اعتبار سنجی‌ها» می‌تواند راهی جذاب برای درآمد بیشتر باشد.

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، قیمت سکه‌های Cardano نیز بسیار متغیر است. البته از طریق کاردانو همچنان افرادی درآمدهای قابل‌توجهی به دست آوردند. اگر اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ که این سکه‌ها عرضه شد آنها را خرید کرده و نگه می‌داشتید تا الان پول زیادی به دست می‌آوردید. اگر تجارت با سکه‌های Cardano یا سایر ارزهای دیجیتال را دوست دارید، انتظار نوسانات چشمگیر بازار را در نظر داشته باشد. بااین‌حال Cardano یکی از بهترین ارزهای دیجیتال نسل سوم بلاکچین است.

ویژگی‌های Cardano

انتقال ارزهای دیجیتال: با کیف پول رمزنگاری شده می‌توانید؛ سکه‌های کاردانو را ارسال و دریافت کنید.

اجرای قراردادهای از پیش تعیین شده: کاردانو می‌تواند قراردادهای هوشمند را فعال کند.

انجام امور مالی بدون واسطه: کاردانو به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به بانک‌ها و سایر موسسات مالی، کارهای خود را انجام دهند تا مستقیماً و بدون مجوز و یا بدون همکاری با نهادهای دیگر پول‌های خود را معامله کنند.

داشتن برنامه‌های دیجیتال برای امور مالی: به‌عنوان یک شبکه مالی غیرمتمرکز، کاردانو می‌تواند وام، بیمه و سایر خدمات مالی معمولی را فعال کند.

بنابراین با داشتن این ویژگی‌ها درست به نظر می‌رسد که به Cardano شبکه‌ای بی‌نظیر و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال نسل سوم بلاک چین می‌گویند.

EOS

سکه‌های EOS نشانه اصلی یک شبکه کلی به نام EOSIO هستند. این نوعی شبکه نوعی فناوری زیر نظر نسل سوم بلاک چین بوده که خود را به‌عنوان یک سیستم‌عامل غیرمتمرکز معرفی می‌کند. در حالت کلی با ارائه مجموعه‌ای از ابزارها و خدمات لازم یک سیستم به‌روز و کارآمد فناوری از بلاک چین است.

EOS چگونه کار می‌کند؟

هدف EOS ساخت یک بلاک چین غیرمتمرکز بود که بتواند تراکنش‌ها را به‌صورت فوق سریع و رایگان پردازش کند و همچنین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند.

EOS با ارائه خدماتی همچون cloud storage (ذخیره‌سازی ابری)، user authentication (احراز هویت) و server hosting تلاش می‌کند تا به‌عنوان یک سیستم‌عامل عالی عمل کند.

برای استفاده از بلاک چین و منابع EOS، توسعه‌دهندگان باید ارزها یا توکن‌های EOS را نگه دارند. برای استفاده از EOS نیازی به پرداخت هزینه ندارید، فقط باید مقداری سکه برای دسترسی به آن نگه دارید.

در برخی موارد، EOS شبیه اتریوم است. هر دوی آنها قادر به میزبانی dApps هستند که با استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته شده‌اند. تفاوت‌های اصلی آنها در این است که EOS برای پردازش هزاران تراکنش در ثانیه کارایی دارد اما اتریوم قادر به پردازش ۱۵ تراکنش در ثانیه است. EOS یک‌لایه بیشتر از اتریوم دارد و مشکلات مقیاس‌پذیری را حل کرده است. بااین‌حال ارزش بازار ارزهای EOS به طور دائم به اتریوم مرتبط است.

ویژگی‌های EOS

مقیاس‌پذیری: همان‌طور که گفته شد EOS برای توسعه dApps در مقیاس صنعتی طراحی شد. این شبکه نسبت به رقبای خود مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر است.

رایگان بودن: هدف این پلتفرم این بود که برنامه‌های کاربردی طراحی کند تا دسترسی به آن برای کاربران بلاک چین رایگان و مزایای پلتفرم برای همه باز باشد.

توکن کاربردی: توکن بومی EOS یک توکن کاربردی است یعنی امکان داشتن bandwidth و فضای ذخیره‌سازی بلاک چین را نیز به سهام‌داران می‌دهد که متناسب با کل سهام است. برای مثال با داشتن ۱٪ از توکن‌های EOS می‌توان تا ۱٪ از پهنای باند بلاکچین بتوان استفاده کرد.

در آخر

امید است درباره بهترین ارزهای دیجیتال نسل سوم بلاکچین اطلاعاتی کسب کرده باشید. به یاد داشته باشید ارزهای خوب دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

منبع:  صدای بورس،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا