قوانین مقررات ارزدیجیتال

هنگ کنگ برخی ارزهای دیجیتال را در تجارت خرده فروشی مجاز کرد!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین قطبی

هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ معامله گران ارزهای دیجیتال خرده فروشی را مسدود کرد، اما اکنون با ساختار نظارتی جدید در حال پیشرفت است. انتظار می‌رود در آینده نزدیک نیز پیشرفت‌های بیشتری در زمینه ارزهای دیجیتال در این کشور اعمال شود.

در تلاش برای ایجاد یک چارچوب نظارتی در هنگ کنگ، کمیسیون اوراق بهادار و آتی این شهر (SFC) برنامه‌هایی را برای پیش‌نویس پیشنهادهایی اعلام کرد که به سرمایه‌گذاران خرده‌ فروش امکان دسترسی به معاملات رمزارزهای خاص را می‌دهد. رویترز این خبر را به عنوان بخشی از ماموریت مستمر SFC برای ایجاد مقررات سرمایه گذاری در صنعت رمزارزها گزارش داد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

همچنین مجمع مالی آسیایی امسال با افتخار حرکت مهمی را اعلام کرد که هنگ کنگ را با بیشترین توجه به ایمنی و حفاظت از سرمایه گذاران، استقبال بیشتری از استارت آپ‌های ارزهای دیجیتالی خواهد کرد.

فقط ارزهای دیجیتال با میزان نقدینگی بالا در نظر گرفته می‌شوند

لایحه دولت چین در سال ۲۰۱۸ که دسترسی به رمزارزها را فقط برای سرمایه گذاران نهادی با سبدهایی به ارزش بیش از ۸ میلیون دلار هنگ کنگ (۱ میلیون دلار آمریکا) محدود می‌کرد، با اجازه دادن به تجارت خرده فروشی در ارزهای دیجیتال لغو می‌شود.

جولیا لئونگ (Julia Leung)، مدیر اجرایی SFC، اظهار داشت که تنها رمزارزهای با درجه نقدینگی بالا برای ارائه به سرمایه‌گذاران خرد در نظر گرفته می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که بحث در مورد جزئیات معاملات مربوط به بخش خرده‌ فروشی در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

محتوی بیشتر از قوانین و مقررات در ارزدیجیتال:

لئونگ همچنین خاطرنشان کرد که چارچوب جدید ارائه‌ دهنده خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) همچنین از نظر عمومی در مورد نرده‌های محافظ مناسب برای تجارت خرده ‌فروشی درخواست می‌کند. کیف پول‌ها و صرافی‌های کریپتویی دو نمونه متفاوت از VASP ها هستند. در سال ۲۰۲۴، SFC شروع به پذیرش درخواست‌ها برای مجوزهای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی خواهد کرد. این مجوز برای هر پلتفرم تجاری یا صرافی که مایل به انجام معاملات در هنگ کنگ است، اجباری است. عدم دریافت مجوز VASP می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین و حتی زندان شود.

هنگ کنگ و ارز دیجیتال

در اکتبر سال گذشته، الیزابت وونگ (Elizabeth Wong)، رئیس واحد فین‌تک در SFC، با اشاره به اینکه آنها ممکن است در تجارت ارزهای دیجیتال شرکت کنند، امیدی را در میان خرده ‌فروشان برانگیخت. در طی یک سخنرانی، او اظهار داشت که دولت در حال بررسی لایحه‌ای برای تنظیم ارزهای دیجیتال است و کمیسیون اوراق بهادار و آتی می‌تواند به زودی به مردم اجازه دهد «مستقیماً در دارایی‌های دیجیتال سرمایه گذاری کنند».

پس از آشفتگی‌های زیاد در بازار کریپتو، از جمله سقوط صرافی FTX، این اقدام جدید هنگ کنگ نوید یک توسعه اساسی را در صنعت ارزهای دیجیتال می‌دهد.

منبع: اقتصادآنلاین

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا