آلت‌کوینارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

همکاری گرجستان با ریپل برای اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بانک ملی گرجستان (NBG) با ریپل به عنوان ارائه‌دهنده رسمی فناوری ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، وارد همکاری شده تا در کوتاه‌مدت طرح آزمایشی خود را ارائه کند.

بانک ملی گرجستان و شرکت بلاکچینی ریپل، در یک بیانیه مطبوعاتی که در تاریخ ۲ نوامبر منتشر شد، اعلام کردند که برای انجام مرحله آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور شروع به همکاری کرده‌اند.

گرجستان، ریپل را به دلیل تخصص فنی این شرکت در زمینه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، برای استقرار بستر آزمایشی اولیه انتخاب کرده است. طبق اعلامیه منتشر شده، ریپل و بانک گرجستان برای اجرا و تحویل ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور برنامه‌ریزی می‌کنند تا موارد استفاده را برای مشتریان عمومی، خصوصی، عمده و خرد ارائه دهند.

انتظار می‌رود این حرکت نوآوری را در کشور مذکور به همراه موسسات مالی در برنامه‌های آزمایشی آتی هدایت کند؛ تا اقتصاد گرجستان را به عصر جدیدی ببرد و تسویه حساب‌های پولی محلی و فرامرزی را بهبود بخشد.

بانک ملی گرجستان پیش از این، ۹ شرکت را به دلیل تخصص فنی و پشتیبانی از CBDCها انتخاب کرده بود زیرا این کشور قصد دارد از مسیر طی شده توسط کشورهای دیگر پیروی کند.

همکاری ریپل برای اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی

بر اساس این بیانیه، شرکت ریپل به دلیل راه‌حل خود که تحت عنوان پلتفرم Ripple CBDC ارائه کرده و فناوری آن مبتنی بر XRP Ledger است، راهی آسان و امن را پیش روی بانک‌های مرکزی، دولت‌ها و موسسات مالی قرار داده است.

ناتیا تورناوا، سرپرست فرمانداری بانک ملی گرجستان توضیح داد که این اقدام به نفع کشور و همه طرف‌های درگیر در اقتصاد خواهد بود.

تورناوا در گفتگوی خود گفت: «ما خوشحالیم که پس از بررسی کامل همه گزینه‌ها، Ripple را به عنوان شریک رسمی فناوری در اجرای پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی انتخاب کردیم. پیش از انتخاب شرکت مناسب برای همکاری در این پروژه، کمیته‌ای، ریپل را به دلیل برتری فنی و تخصص تیمش انتخاب کرده بود.»

حضور پلتفرم ریپل، در میان ۵ پایلوت ارز دیجیتال

پلتفرم CBDC ریپل، اکنون در پنج پایلوت ارز دیجیتال مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به گفته جیمز والیس، معاون تعهدات بانک مرکزی ریپل، می‌تواند اقتصاد گرجستان را به عصر دیجیتال هدایت کند.

با استفاده از قدرت پلتفرم ریپل، ارز دیجیتال بانک مرکزی در گام آزمایشی راه را برای پیشرفت‌های متحول کننده در استفاده از فناوری بلاکچین در بخش‌های عمومی و خصوصی هموار می‌کند.

جدا از توکن XRP، آزمایشگاه ریپل به دنبال تغییر چشم‌انداز CBDCها است. زیرا در حال حاضر این شرکت مشغول مذاکره با ۲۰ کشور برای مشارکت در برنامه‌های آزمایشی بالقوه آنها علاوه بر کلمبیا، هنگ کنگ، مونته نگرو، بوتان و پالائو است.

اکنون چندین کشور CBDCها را به عنوان راه‌حلی برای احیای اقتصاد، گسترش شبکه مالیاتی و راه حل‌های سریع‌تر برون مرزی در حین رقابت با ارزهای دیجیتال خصوصی می‌دانند.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا