ارزدیجیتالپیشنهاد سردبیر

ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV) چیست و چگونه استخراج می‌شود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در این مقاله قصد داریم چگونگی استخراج بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) را به شما آموزش دهیم. اما قبل از آن، به صورت مختصر با خود این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

بیت کوین ساتوشی ویژن یا همان بیت کوین اس وی (BSV) در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، با هدف افزایش اندازه بلاک‌ها به منظور افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزد تراکنش‌ها، در نتیجه یک هارد فورک از بیت کوین کش (BCH) ایجاد شد. در این مقاله قصد داریم چگونگی استخراج بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) را به شما آموزش دهیم. اما قبل از آن، به صورت مختصر با خود این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم.

بیت کوین اس وی (BSV) چیست؟

دنیای ارزهای دیجیتال گاهی با ایجاد فورک ها روبه‌رو می‌شود؛ چون هر گروه برای رسیدن به اهدافی که در نظر آنها بهتر است، تلاش می‌کند. این همان اتفاقی است که برای جامعه بیت کوین کش (BCH) نیز رخ داد.

گروهی به سرپرستی راجر ور (Roger Ver) و جیان وو (Jihan Wu)، از بیت کوین ABC (ظرفیت اندازه بلاک قابل تنظیم) پشتیبانی ‌کردند و به دنبال حفظ اندازه بلاک در ۳۲ مگابایت بودند. از سوی دیگر، گروه دیگری به سرپرستی کریگ رایت (Craig Wright) و کالوین آیر (Calvin Ayre)، از نسخه جدیدی که بیت کوین ساتوشی ویژن نامگذاری شد، حمایت کردند و اندازه بلاک را به ۱۲۸ مگابایت (و بیشتر از آن) افزایش دادند.

بنابراین، در نتیجه یک هارد فورک، بیت کوین اس وی (BSV) ایجاد شد. هدف این گروه، حفظ چشم‌انداز ساتوشی ناکاموتو برای بیت کوین است که در وایت پیپر سال ۲۰۰۸ میلادی به آن اشاره شده است.

لازم به ذکر است که خود ارز دیجیتال بیت کوین کش نیز به دنبال اختلاف نظر جامعه در مورد محدودیت اندازه بلاک و در نتیجه یک هارد فورک از بیت کوین (BTC) ایجاد شده است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۳، آبان‌ماه ۱۳۹۹
دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲، مهرماه ۱۳۹۹
دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱، مرداد و شهریور ۱۳۹۹

استخراج بیت کوین اس وی (BSV)

مانند هر ارز دیجیتالی که بر اساس الگوریتم SHA-۲۵۶ طراحی شده است، مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا ایسیک‌ها (ASICs)، بهترین گزینه برای استخراج بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) هستند. بنابراین، اگر به دنبال استخراج سودآور بیت کوین SV هستید، باید یک ماینر ایسیک خریداری کنید. هنگام خرید یک ماینر ایسیک، باید قیمت، مصرف برق و هش ریت آن را در نظر داشته باشید. انت ماینر اس ۱۹ (Antminer S۱۹)، یکی از بهترین ماینرهای ایسیک موجود در بازار است.

برای استخراج bitcoin sv به موارد زیر نیز نیاز خواهید داشت:

۱. استخر استخراج

با عضویت در یک استخر استخراج، شما می‌توانید شانس خود را برای دریافت پاداش بلاک افزایش دهید. از ویژگی‌های یک استخر استخراج خوب می‌توان به کارمزد مناسب، هش ریت بالا و سابقه و اعتبار آن اشاره کرد. یکی از استخرهای مناسب برای استخراج بیت کوین اس وی SVPool است.

۲. کیف پول بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)

پس از استخراج موفقیت‌آمیز بیت کوین SV برای ذخیره آن به یک کیف پول امن و مناسب نیاز خواهید داشت. یکی از کیف پول‌های محبوبی که از ارز دیجیتال بیت کوین اس وی نیز پشتیبانی می‌کند، کیف پول اکسودوس (Exodus) است.

۳. برق ارزان

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های موفقیت هر ماینری، دسترسی به برق ارزان است. این امر، هزینه‌های استخراج را کاهش می‌دهد و بازده سرمایه‌گذاری را بهبود می‌بخشد.

۴. اتصال به اینترنت پایدار

برای استخراج بدون وقفه بیت کوین اس وی، اتصال به اینترنت پایدار و قابل‌اعتماد از اهمیت بالایی برخوردار است.

۵. نرم افزار استخراج

در صورتی که سخت افزار استخراج انتخابی شما فاقد نرم افزار باشد، به این نوع نرم افزارها نیاز خواهید داشت.

قبل از آغاز فرآیند استخراج، از سازگاری نرم افزار استخراج و سخت افزار ماینر خود اطمینان حاصل کنید.

۶. موقعیت مکانی

ریگ استخراج شما پر سر و صدا خواهد بود. بنابراین هنگام تنظیم آن، این موضوع را در نظر داشته باشید. همچنین، ماینرهای شما به سرمایش نیز نیاز دارند.

تنها عامل محدودکننده در خرید ماینر ایسیک و تعداد آن، سرمایه اولیه شما است. بنابراین، با توجه به سرمایه اولیه خود، هر چه تعداد ماینر بیشتری را خریداری کنید، درآمد کلی شما نیز به همان میزان بیشتر خواهد شد.

راه‌اندازی ریگ استخراج بیت کوین اس وی (BSV)

ماینرهای ایسیک همراه با یک کتابچه راهنما عرضه می‌شوند که در آن، نحوه تنظیم ریگ استخراج توضیح داده شده است.

زمانی که دستگاه ماینر خود را به منبع برق و اینترنت متصل کردید، می‌توانید به یک استخر استخراج ملحق شوید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به عنوان مثال در استخر استخراج SVPool ثبت‌نام کنید.

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

۲. ماینرهای ایسیک خود را پیکربندی و آنها را به استخر SVPool متصل کنید. برای این کار، به بخش Create Worker Group بروید و نام دستگاه‌های خود را تایپ کنید.

۳. تنظیمات سرور خود را همان‌طور که در شکل زیر نشان داده شده است، انجام دهید. (آدرس های به روز را از سایت استخر SVPool  دریافت کنید)

۴. آدرس کیف پول بیت کوین اس وی خود را وارد کنید.

۵. اطلاعات را ذخیره کنید.

پس از دنبال کردن مراحل بالا، دستگاه شما استخراج Bitcoin SV را آغاز خواهد کرد.

سودآوری استخراج بیت کوین اس وی (BSV)

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین SV ممکن است گاهی سودآور نباشد. شما این کار را برای سودآوری انجام می‌دهید. بنابراین، برای رسیدن به این هدف اطمینان حاصل کنید که:

به برق ارزان‌قیمت دسترسی دارید.
ماینر شما برق کمی مصرف می‌کند.
ماینر ایسیک و استخر انتخابی شما، هش ریت بالایی دارند.

علاوه بر این، سختی استخراج بیت کوین اس وی، قیمت این ارز دیجیتال، پاداش بلاک و کارمزدهای استخر استخراج، همگی سودآوری استخراج بیت کوین اس وی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در حال حاضر، پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین اس وی، ۶.۲۵ واحد BSV است.

برای تخمین درآمد حاصل از استخراج Bitcoin SV شما می‌توانید از ماشین حساب استخراج نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی چگونگی استخراج بیت کوین اس وی (BSV) پرداختیم.

در حال حاضر، بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) در جایگاه هفدهم فهرست ارزهای دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار قرار دارد.
برای اطلاع از قیمت بیت کوین اس وی (BSV) به این صفحه بروید.

این را در نظر داشته باشید که اگرچه سودآوری استخراج این ارز دیجیتال به صورت قطعی تضمین نشده است، اما شما می‌توانید با استخراج و مشارکت در ادامه کار شبکه بیت کوین اس وی ارز دیجیتال BSV دریافت کنید.

منبع: بازار

بیشتر از رمز ارزها در اقتصاد الکترونیکی:
شرکت ریپل به ادعاهای کمیسیون SEC پاسخ می‌دهد
درباره صرافی‌های ارز دیجیتال بیشتر بدانید
چگونه با ریال ترون بخریم؟
چگونه ارزدیجیتال اتریوم بخریم؟
همکاری ردیت و اتریوم برای بهبود مقیاس پذیری این شبکه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا