مقاله ارز دیجیتال

ارز دیجیتال و تجارت جهانی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بازار ارز‌های دیجیتال چند سالی است که بیش از قبل پر رونق شده و افراد زیادی را درگیر خود کرده است. البته طبق معمول معامله گران ایرانی دیر‌تر از سایر معامله گران به صورت کلان با این بازار سرشار از فرصت آشنا شدند.در این مطلب قصد داریم فرا‌تر از بررسی چندین رمز ارز و یا شرایط و نوسانات بازار با شما صحبت کنیم. عنوان امروز ما ارز دیجیتال و تجارت جهانی است.

بازار رمز ارز‌ها مانند هر بازار دیگری در اوایل کار خود تعداد زیادی منتقد داشت؛ اما رفته‌رفته با آشکار شدن قابلیت‌های این بازار معامله گران زیادی جذب آن شدند و حتی مؤسسات مالی بانکی رسمی نیز از آن برای انجام کار‌های خود بهره می‌برند.

دلایل استفاده گسترده از ارز دیجیتال

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به بررسی این مورد بپردازیم که چرا رمز ارز‌ها به شکل فزاینده‌ای مورد توجه هستند و چه دلایلی در رابطه با استفاده بیشتر از آن‌ها است؟ بعد از بررسی‌های صورت گرفته پی بردیم برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

غیر متمرکز بودن و بهره‌مندی از امنیت بالا

یکی از دلایل اصلی محبوبیت ارز‌های دیجیتال، غیرمتمرکز و ایمن بودن آن‌ها است. برخلاف ارز‌های فیات سنتی که توسط دولت‌ها و مؤسسات مالی کنترل می‌شوند، ارز‌های دیجیتال بر روی یک شبکه غیرمتمرکز (برای مثال بلاک چین) مورد معامله و تبادل قرار می‌گیرند، یعنی تراکنش‌ها توسط شبکه‌ای از کاربران به جای یک مقام مرکزی پردازش و تأیید می‌شوند و این امر باعث می‌شود که آن‌ها ایمن‌تر باشند و نسبتاً در برابر کلاهبرداری آسیب‌ناپذیر باشند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

ناشناس بودن در انجام معاملات

یکی دیگر از دلایل استفاده گسترده از ارز دیجیتال ناشناس بودن معامله گران آن است. معاملات را می‌توان بدون افشای هیچ گونه اطلاعات شخصی انجام داد. این ویژگی برای برخی از افراد که دوست دارند تا معاملات خود را بدون افشای اطلاعات هویتی‌شان انجام دهند بسیار کاربردی است.

دسترسی جهانی

ارز‌های دیجیتال در سرتاسر دنیا برای خرید و فروش در دسترس هستند و تراکنش‌ها در این شبکه می‌توانند بدون نیاز به حساب بانکی سنتی انجام شوند. چنین قابلیتی باعث شده است تا افراد بسیار زیادی از سر تا سر دنیا به راحتی بتوانند در این بازار فعالیت داشته باشند.

کارمزد معاملات کمتر

تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال معمولاً با کارمزد کمتری نسبت به تراکنش‌های سنتی همراه هستند. این مورد باعث می‌شود تا هزینه‌ها برای نقل و انتقال پول و انجام معاملات کم شود و به مزیت‌های بازار نیز بیفزاید.

پتانسیل رشد بالا

در نهایت، پتانسیل رشد برای این بازار وجود دارد. ارز دیجیتال و شبکه‌های مرتبط با معاملات آن هنوز یک فناوری نسبتاً جدید به حساب می‌آیند و فضای زیادی برای رشد و تکامل آن‌ها وجود دارد. برای مثال با گسترش استفاده از این ارز‌ها همان‌طور که افراد بیشتری از مزایای آن آگاه می‌شوند، کسب‌وکار‌های بیشتری نیز آن را به عنوان نوعی پرداخت می‌پذیرند.

ارتباط آینده پول با رمز ارز ها

با توجه به بررسی‌هایی که در مورد دلایل استفاده گسترده از ارز دیجیتال انجام دادیم و علاقه‌ای که رفته‌رفته بانک‌های بین‌المللی نسبت به ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند می‌توان حدس زد که باید در همین چند وقت شاهد ظهور برخی از تکنولوژی‌های پرداخت محور باشیم که صرفاً با محوریت ارز دیجیتال خدمات ارائه می‌دهند و حتی کسب و کارهای بومی نیز از این نوع ارز به عنوان یک ارز ارزشمند پشتیبانی کرده و آن را در شرکت‌ها و مجموعه‌های خود به عنوان دارایی به حساب خواهند آورد. به صورت خلاصه، آینده پولی دنیا بدون شک با حضور قوی رمز ارز ها خواهد بود.

بررسی نکات خرید ارز دیجیتال

تا به اینجا پی بردیم که چرا رمز ارز‌ها هر روزه در حال گسترش هستند و بیشتر مورد استفاده افراد و یا مؤسسات قرار می‌گیرند، اما در این بخش می‌خواهیم به صورت متمرکز به بررسی نکات خرید ارز دیجیتال بپردازیم تا شما را در این رابطه بهتر راهنمایی کنیم تا بتوانید با توجه به این نکات سود‌های بیشتری کسب کنید و از زیان‌های احتمالی در امان باشید.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

به خوبی در مورد ارز مورد نظرتان تحقیق کنید

قبل از خرید هر ارز دیجیتالی، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید. به انواع مختلف ارز دیجیتال موجود و تاریخچه آن‌ها نگاه کنید. فناوری پشت هر ارز و پتانسیل رشد آن را در نظر بگیرید. رعایت این نکته به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد خریدتان بگیرید.

برای خرید، صرافی معتبری را انتخاب کنید

هنگام خرید ارز دیجیتال، باید از صرافی‌های که برای این کار بهینه و طراحی شده‌اند استفاده کنید. مهم است که یک صرافی معتبر را برای اطمینان از امنیت سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید. به دنبال صرافی با شهرت خوب، استاندارد‌های امنیتی بالا و … باشید.

سرمایه‌گذاری خود را ایمن نگه دارید

پس از خرید ارز دیجیتال، حفظ امنیت آن بسیار مهم است. ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول امن ذخیره کنید که فقط شما در مواقع مورد نیاز به آن دسترسی دارید.

برای نوسانات آماده باشید

بازار ارز دیجیتال مانند هر بازار مالی دیگری دارای نوسانات است. برای رودررو شدن با رویداد‌های که منجر به از دست دادن ارزش سرمایه شما در مدت زمان کوتاهی می‌شود، آماده باشید. درک این نکته مهم است که ارز دیجیتال یک سرمایه‌گذاری پرخطر است و باید فقط با پولی در این زمینه سرمایه‌گذاری شود که می‌توانید بدون آن نیز زندگی خود را به راحتی ادامه دهید.

تنوع سرمایه‌گذاری در ارز‌ها داشته باشید

برای رعایت این نکته لازم است بدانید که نباید تمام پول خود را در یک ارز یا صرافی قرار دهید؛ در عوض، دارایی خود را در چندین ارز سرمایه‌گذاری کنید و آن‌ها را در صرافی‌های مختلف پخش کنید. رعایت این نکته به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شما کمک می‌کند و باعث خواهد شد تا اطمینان حاصل کنید که اگر یک ارز یا صرافی با مشکل مواجه شود، تمام سرمایه خود را از دست نمی‌دهید.

استیک ارز دیجیتال چیست؟

در بازار‌های معاملاتی ارز دیجیتال شاید با نام استیک یا استیکینگ ارز دیجیتال برخورد داشته باشید و برایتان سؤال شود که این مورد چیست؟ استیک رمز ارز در واقع فعالیتی است که برخی از کاربران با پیاده‌سازی آن با قفل شدن دارایی‌هایشان به منظور پشتیبانی از بلاک چین و تأیید تراکنش‌های صورت گرفته موافقت می‌کنند.

خلاصه مطلب

بازار معاملاتی رمز ارز‌ها و شبکه‌های مرتبط با آن روز به روز در حال گسترش و فراگیر شدن هستند. در این بین سیستم‌های مالی بزرگ مانند شرکت‌های چند ملیتی و یا بانک‌ها به واسطه ویژگی‌های که این بازار دارد، سعی دارند تا از نهایت پتانسیلش بهره‌مند شوند. برخی از عمده ویژگی‌های مطرح عبارت است از: سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها، نقد شوندگی مناسب، امنیت بالا، کارمزد‌های پایین و … . در پایان امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از آن‌ها به کسب سود در بازار رمز ارز‌ها بپردازید.

منبع: سارافکس

  • ارز دیجیتال و تجارت جهانی

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا