ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

ارز دیجیتال در مکزیک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اعضای انجمن بانک های مکزیک قصد خود را برای کمک به بانک مرکزی این کشور در طراحی و انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعلام کرده اند.

 رئیس انجمن، دانیل بکر (Daniel Becker)، با رئیس بانک مرکزی مکزیک، ویکتوریا رودریگز سیخا (Victoria Rodríguez Ceja)، ملاقات کرد تا برخی از عوامل مهم مرتبط با دسترسی بیشتر به بانک‌ها برای شهروندان مکزیکی را بررسی کند.

بکر درباره این دیدار اظهار داشت: اگر Banxico تشخیص دهد که نظر بانکی می‌تواند به ساخت عناصر بهتر و ارز دیجیتال کمک کند، روی ما حساب کنید تا این چیزی باشد که باعث رشد شود و یک سیستم مالی کارآمدتر و قوی‌تر داشته باشید که در نتیجه خدمات به مکزیکی‌های بیشتری برسد. بکر همچنین از معرفی یک ارز دیجیتال برای کاهش هزینه تراکنش‌ها و دستیابی به قابلیت همکاری بهتر با استفاده از بلاکچین استقبال کرد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

مکزیک و کریپتو

بر اساس گزارش‌های متعدد، مکزیک یکی از کشورهایی است که نفوذ بانکی کمتری در جامعه خود دارد. بسیاری بر این باورند که رمزارزها و معرفی آنها در این کشور ممکن است شمول مالی را بهبود ببخشد، اما بانک مکزیک بیانیه مستقیمی در مورد احتمال انتشار چنین ارز دیجیتال ملی ارائه نکرده است.

با این حال، حساب رسمی ریاست جمهوری مکزیک از ایجاد نسخه دیجیتالی پزو خبر داد. در آن زمان این مؤسسه اعلام کرد که بانک برنامه‌هایی برای انتشار این ارز دارد و سال ۲۰۲۴ را به عنوان تاریخ هدف برای آماده شدن این ارز ذکر کرد. به همین دلیل است که بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی مکزیک نزدیک می‌شوند تا در مرحله برنامه‌ریزی این ارز دیجیتال فرضی آینده شرکت کنند.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا