دسته‌بندی نشده

ارز دیجیتال فیسبوک با نام Libra در اوایل سال ۲۰۲۱ راه اندازی می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پس از سال‌ها انتظار ارز دیجیتال فیسبوک با نام Libra در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود، اما شکل و شمایل آن به خبر‌های قبلی منتشر شده درباره این ارز دیجیتالی شبیه نخواهد بود. فیسبوک توان لازم برای عرضه و پشتیبانی آن را دارد، اما این موضوع به عوامل دیگری مانند سرعت تأیید آن در بازار‌های جهان بستگی دارد. متاسفانه بیشتر تمرکز بازار‌های جهان و سایر عوامل برا روی پیمایش بهبود اقتصادی خودشان است و کمتر تمرکزی روی موضوع جدید دارند.

امیرحسین جمشیدی ، سخت افزار مگ

طبق گزارش فایننشال تایمز، ممکن است رمزارز رایانه‌ای جنجالی Libra از اوایل ژانویه ۲۰۲۱ آغاز به کار کند، اگرچه روند پیشرفت آن تقریباً به اندازه برنامه ریزی شده آن چشمگیر نخواهد بود و در برخی مناطق دیگر منتظر تصویب بماند.

مشکل ارز دیجیتال فیسبوک با نام Libra کجاست؟

این پول دیجیتالی در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و در ابتدا از چندین برند بزرگ مانند ویزا و مسترکارد (که انجمن Libra را برای همکاری در سطح جهانی تشکیل دادند) حمایت قابل توجهی دریافت کرد. با این حال، این پروژه با توجه به سابقه ضعیف فیسبوک در محافظت از حریم خصوصی مصرف کننده، به سرعت مورد توجه کمیته بانکی سنای ایالات متحده قرار گرفت، که مشتاق کسب جزئیات بیشتر در مورد این طرح جاه طلبانه بود.

طولی نکشید که این نگرانی‌ها تا حدودی به اثبات رسید زیرا تبلیغات تقلبی برای ارز منتشر نشده فیسبوک را فرا گرفت و شرکت به سرعت برای حذف آن‌ها تلاش کرد. بعد از آن، طرفداران برجسته Libra مانند PayPal ، Visa ، Mastercard ، Stripe و eBay یکی یکی از عقب نشینی خود از این پروژه خبر دادند.

به همین دلیل انجمن Libra در ایجاد یک یا چند “ارز ثابت” با ارزش ارزهای بین المللی متمرکز شده است. به احتمال زیاد Libra به دلیل فشارهای شدید نظارتی در برخی مناطق مانند اتحادیه اروپا، به سادگی به عنوان یک سکه با حمایت دلار آمریکا شروع به کار می‌کند و به تدریج به سمت استفاده از ارزهای بیشتری حرکت می‌کند. به غیر از این، شما قادر خواهید بود تا از Libra در یک برنامه مستقل به نام Novi (کالیبرای سابق) و همچنین WhatsApp و Messenger نیز استفاده کنید.

هدف نهایی از این پروژه ایجاد یک سکه منحصر به فرد و دیجیتالی است که توسط چندین ارز دیگر پشتیبانی می‌شود.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا فیسبوک می‌تواند سرانجام این طلسم را بشکند و با Libra وارد بازار رمزارز‌ها شود یا خیر!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا