تحلیل ارز دیجیتالمقالهمقاله ارز دیجیتال

ارز های دیجیتال که در وب‌سایت مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

علیرضا آقازاده

ارز های دیجیتال در چند سال گذشته خود را به‌عنوان یکی از عرصه‌های مهم در فناوری و امور مالی به اثبات رسانده‌‌اند، ارز دیجیتال مسیر خود را به وب‌سایت هایی مانند مدیوم باز کرده‌اند و اکنون شاهد مقالات متنوعی درباره این دارایی‌های دیجیتال هستیم.

وب‌سایت مدیوم یکی از پلتفرم‌های آزاد اشتراک‌گذاری محتواست و هر فردی می‌تواند بدون محدودیت درباره موضوعات گوناگون در این بستر مطلب بنویسد. در عین حال کاربران می‌توانند درباره دیدگاه‌های نویسنده نیز با یکدیگر تبادل‌نظر کنند. این وب‌سایت تا به امروز میزبان بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید‌کننده بوده و به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های آزاد تبدیل شده است.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

مطلب پیش‌رو نیز مقاله‌ای از همین وب‌سایت و به‌ قلم احسان یزدان‌پرست است. در این مطلب تحقیقی، ۲۰ ارز دیجیتال که بیشترین تگ و نوشته را در این پلتفرم دریافت کرده‌اند، بررسی شده‌اند. پس با ما همراه باشید تا با محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین ارزهای دیجیتال در این نشریه الکترونیکی، آشنا شوید.

ارز دیجیتال در وب‌سایت مدیوم؛ ارزهای پرطرف‌دار مدیوم

۲۰ ارز دیجیتالی که بیشترین طرف‌دار را در وب‌سایت مدیوم دارند به‌ترتیب از کمترین تا بیشترین تگ عبارتند از:

کوساما

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/kusama

تعداد مطالب: ۲,۱۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۶۷۴

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۳.۱۲

کوساما (Kusama) نامی است که در پیوند با پولکادات (Polkadot) شناخته می‌شود. این پلتفرم تمرینی، پایگاه کدی مشابه پولکادات داشته و برای ایجاد بلاک چین‌ها و پروژه‌های آزمایشی بلاک چینی استفاده می‌شود. ارز دیجیتال کوساما با نماد KSM ارز بومی این شبکه است.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ریپل

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/xrp

تعداد مطالب: ۲,۲۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۱۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۲

ارز دیجیتال ریپل با نماد XRP توسط شرکت ریپل (Ripple) ساخته شده و هدف آن تسهیل و سرعت‌بخشیدن به تراکنش‌های مالی است. با آنکه ریپل بانک‌ها را به‌عنوان واسطه تبادلات ارزی حذف نمی‌کند، اما در عوض به‌عنوان پل اتصال میان بانک‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.

تزوس

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/tezos

تعداد مطالب: ۲,۵۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۸۰۱

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۳.۱۲

تزوس (Tezos) بلاک چینی مشابه اتریوم است. در این بلاک چین می‌توان از قراردادهای هوشمند برای توسعه نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApp) استفاده کرد. دو ویژگی مهم شبکه تزوس، خوداصلاحی و استفاده از اجماع اثبات سهام است. ارز بومی این بلاک چین با نماد XTZ نشان داده می‌شود.

پنکیک سواپ

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/pancakeswap

تعداد مطالب: ۲,۵۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۴۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۱.۷۹

پنکیک سواپ (Pancakeswap) یک صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ است که روی بلاک چین بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود. پنکیک سواپ مانند سایر صرافی‌های غیرمتمرکز از استخر نقدینگی و بازارساز خودکار (AMM) برای مدیریت معاملات استفاده می‌کند. تفاوت پنکیک سواپ با یونی سواپ این است که تراکنش‌های این صرافی به‌صورت همتابه‌همتا انجام نمی‌شود.

نئو

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/neo

تعداد مطالب: ۲,۷۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۹۷۴

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۲.۷۷

نئو (Neo) یک شبکه بلاک چین است که از دارایی‌ها، هویت دیجیتال و قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. هدف این مجموعه ایجاد یک اقتصاد هوشمند است. بلاک چین نئو دو ارز دیجیتال با نام‌های نئو (NEO) و گس (GAS) دارد. ارز NEO توکن حاکمیتی این زنجیره بوده و برای توزیع پاداش ایجاد بلاک و پرداخت هزینه ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود.

آیوتا

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/iota

تعداد مطالب: ۲,۷۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۰۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۲.۷

آیوتا (IOTA) یک پلتفرم دفترکل توزیع‌شده و ارز دیجیتالی است که برای اینترنت اشیا (IoT) توسعه یافته است. نکته جالب درباره آیوتا این است که این پلتفرم از هیچ بلاک چین یا فرایند استخراجی استفاده نمی‌کند. جالب‌تر اینکه کارمزد تراکنش‌های این پلتفرم نیز صفر است. در آیوتا، تمامی ارزهای دیجیتال این شبکه از ابتدا در چرخه مالی قرار گرفته‌اند و هر فرد برای انجام یک تراکنش باید دو تراکنش پیشین را تأیید کند. در این پلتفرم، مفهوم بلاک چین جای خود را به فناوری گراف جهت‌دار غیرمدور (Directed Acyclic Graph) داده است.

کازماس

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/cosmos

تعداد مطالب: ۳,۱۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۷۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۱.۸۲

کازماس (Cosmos) شبکه‌ای بلاک چینی و غیرمتمرکز بوده که هدف آن فراهم‌کردن مقیاس‌پذیری و ایجاد تعامل میان بلاک چین‌های مختلف است. کازماس این امکان را فراهم می‌کند که نرم‌افزارهای غیرمتمرکز به‌جای اجرا در یک بلاک چین خاص، روی کازماس اجرا شده و امکان تعامل با همه بلاک چین‌ها را داشته باشند. ارز بومی شبکه کازماس ATOM است.

پالیگان

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/polygon

تعداد مطالب: ۳,۴۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۶۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۲.۱۲

پالیگان (Polygon) یک پروتکل لایه دوم برای حل مشکل مقیاس‌پذیری در بلاک چین اتریوم است. این شبکه با ارائه راهکارهایی خاص، سرعت تراکنش‌های اتریوم را بالا برده و کارمزد آن‌ را کاهش داده است. ارز بومی شبکه پالیگان MATIC نام دارد و برای پرداخت کارمزدها و پاداش‌ها استفاده می‌شود.

یونی سواپ

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/uniswap

تعداد مطالب: ۳,۶۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۲,۰۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۱.۸

یونی سواپ (Uniswap) یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادله توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 اتریوم است. این صرافی برای مدیریت معاملات از استخر نقدینگی و بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. در یونی سواپ معاملات به‌صورت همتابه‌همتا انجام می‌شود. توکن UNI، ارز حاکمیتی این پلتفرم است.

لایت کوین

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/litecoin

تعداد مطالب: ۳,۶۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۹۴۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۱.۸۶

لایت کوین (Litecoin) شبکه‌ای بلاک چین مانند بیت کوین است؛ با این تفاوت که استخراج در این زنجیره کمی آسان‌تر و تراکنش‌های آن سریع‌تر است. سقف عرضه ارز دیجیتال لایت کوین (LTC) ۸۴ میلیون واحد است و از اجماع اثبات کار استفاده می‌کند.

بیت کوین کش

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/bitcoin-cash

تعداد مطالب: ۳,۸۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۹۷۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۱.۹۳

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) یکی از هارد فورک‌های بیت کوین است که پس از ایجاد اختلاف‌های شدید میان استخراج‌کنندگان بر سر حجم بلاک‌ها به‌وجود آمد. پس از بروز اختلاف، بیت کوین به دو شاخه تقسیم شد؛ شاخه قبلی با همان نام بیت کوین باقی ماند و شاخه جدید بیت کوین کش لقب گرفت.

AMP

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/amp

تعداد مطالب: ۳,۸۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۷۵۱

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۵.۰۶

امپ (AMP) یک توکن مبتنی بر اتریوم است که به‌عنوان ارز بومی پلتفرم پرداخت‌ فلکسا (Flexa) استفاده می‌شود. فلکسا، پرداخت لحظه‌ای و سریع به‌وسیله ارزهای دیجیتال را تضمین می‌کند. اگر یک تراکنش ارزش دیجیتال به هر دلیلی ناموفق باشد یا تأیید نشود، پلتفرم فلکسا متعهد است تا خسارت فروشندگانی را که سهام‌گذار آن هستند، جبران کند.

دوج کوین

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/dogecoin

تعداد مطالب: ۴,۱۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۲,۵۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۱.۶۴

دوج کوین (Dogecoin) ارز دیجیتالی با نماد سگی از نژاد شیبا اینو است. این ارز در ابتدا به‌عنوان یک شوخی مطرح شد؛ اما با گذشت زمان طرف‌داران فراوانی پیدا کرد، تا آنجا که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس نیز خود را به‌عنوان یکی از حامیان این ارز معرفی کرد. اکنون دوج کوین میلیون‌ها طرف‌دار در سراسر جهان دارد و قیمت این ارز دیجیتال نیز از زمان شکل‌گیری تاکنون، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

اولنچ

صفحه تگ: https://medium.com/tag/avalanche

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

تعداد مطالب: ۴,۳۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۹۹۹

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۴.۳

اولنچ (Avalanche) شبکه‌ای است که امکان راه‌اندازی بلاک چین‌های سفارشی و تعامل‌پذیر، نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و دارایی‌های دیجیتال را فراهم کرده است. اولنچ اکوسیستمی از بلاک چین‌های گوناگون است و از روش‌های مختلف اجماع استفاده می‌کند. توکن بومی اولنچ AVAX نام دارد.

کاردانو

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/cardano

تعداد مطالب: ۴,۶۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۵۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۳.۰۷

کاردانو (Cardano) یک شبکه بلاک چین نسل سوم است که با الگوبرداری از اتریوم توسعه داده شد. این زنجیره، از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و ارز دیجیتال بومی آن ADA نام دارد. از تفاوت‌های مهم کاردانو با بلاک چین‌های مشابه می‌توان به معماری امنیتی چندلایه، الگوریتم اجماع ویژه‌ای به نام اوروبروس (Ouroboros)، سرعت بالا و کارمزد پایین اشاره کرد.

ترون

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/tron

تعداد مطالب: ۶,۱۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۱,۶۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۳.۸۱

ترون (Tron) یک بلاک چین ذخیره‌سازی و ایجاد قراردادهای هوشمند است. در این شبکه امکان توسعه نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال فراهم شده است. هدف ترون ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز، مقیاس‌پذیر با سرعت بالا و کارمزد بسیار پایین است. ارز دیجیتال بومی ترون TRX است. ترون از چند ارز دیگر مانند بیت تورنت (BTT)، تتر (USDT) و یو اس دی کوین (USDC) پشتیبانی می‌کند.

پولکادات

صفحه تگ: https://medium.com/tag/polkadot

تعداد مطالب: ۹,۱۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۲,۳۰۰

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۳.۹۶

پولکادات (Polkadot) بلاک چین نسل سوم است که قصد دارد با گردهم‌آوردن تمامی بلاک چین‌ها زیر یک سقف، ایده اینترنت بلاک چین‌ را به واقعیت تبدیل کند. علاوه بر این تیم توسعه پولکادات به‌دنبال حل مشکلات بلاک چین‌های دیگر است و در نظر دارد پلی ارتباطی میان بلاک چین‌ها برقرار کند. DOT ارز دیجیتال بومی پولکادات است. از این دارایی دیجیتالی برای پرداخت کارمزد و مشارکت در حاکمیت شبکه استفاده می‌شود.

ایاس

صفحه تگ: https://medium.com/tag/eos

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

تعداد مطالب: ۱۰,۹۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۲,۳۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۴.۷۴

بلاک چین ایاس (EOS) مانند بسیاری از بلاک چین‌های برای حل مشکل مقیاس‌پذیری و کاهش کارمزدها راه‌اندازی شده است. ایاس به‌دنبال حل مشکل هارد فورک به‌گونه‌ای است که بدون نیاز به چندشاخه‌شدن، بتوان یک بلاک چین را ارتقا داد و مشکلات آن را برطرف کرد.

اتریوم

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/ethereum

تعداد مطالب: ۱۵۳٬۰۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۳۷٬۰۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۴.۱۴

اتریوم (Ethereum) یک شبکه بلاک چینی است که یک قدم از بیت کوین فراتر رفته و تلاش می‌کند علاوه بر فراهم‌کردن پرداخت‌های همتابه‌همتا، شرایط انجام امور مالی را بدون نیاز به هیچ بانک، نهاد یا شرکت واسط مهیا کند. در حال حاضر هزاران نرم‌افزار غیرمتمرکز و قرارداد هوشمند روی اتریوم توسعه داده شدند؛ ابزارهایی که کارهای روزمره را به‌ شیوه‌ای غیرمتمرکز ممکن کرده‌اند. اتریوم جایگاه دومین ارز دیجیتال برتر بازار را در اختیار دارد.

بیت کوین

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

صفحه تگ: https://medium.com/tag/bitcoin

تعداد مطالب: ۲۹۶٬۰۰۰

تعداد نویسنده‌ها: ۷۰٬۰۰۰

نسبت تعداد مطالب به تعداد نویسنده: ۴.۲۳

بیت کوین (Bitcoin) پادشاه بی‌چون‌چرای ارزهای دیجیتال است. اولین پروژه‌ای که توانست رؤیای یک دارایی مستقل از بانک و نهادهای مرکزی را تحقق ببخشد. بیت کوین و خالق ناشناس‌اش، ساتوشی ناکاموتو، از نظر ارزش و جایگاه با رقبای خود فاصله بسیاری دارد. ازاین‌رو، عجیب نیست این ارز دیجیتال بیشترین تگ و مطالب منتشرشده را به خود اختصاص دهد.

جمع‌بندی

در وب‌سایت مدیوم که به‌نوعی نماینده افکار عمومی دنیای ارزهای دیجیتال است، مطالب بی‌شماری درباره ارزهای دیجیتال منتشر شده است. نیازی به توضیح ندارد که بیت کوین و اتریوم به‌ترتیب بیشترین مطالب را در این وب‌سایت به خود اختصاص داده‌اند. ایاس، پولکادات، ترون، کاردانو و اولنچ رتبه‌های سوم تا پنجم را در این فهرست دارند.

ارزهایی که در مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند
ارز های دیجیتال که در وب‌سایت مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

رتبه‌های بعدی این جدول ترکیبی از بلاک چین‌های جایگزین اتریوم، سرویس‌های لایه دوم، توکن‌های خدماتی، فورک‌های بیت کوین و صرافی‌های غیرمتمرکز است.

باید توجه داشته باشید که رتبه‌بندی مطالب منتشرشده در وب‌سایت مدیوم را نباید مبنایی برای سرمایه‌گذاری تلقی کنید. این داده‌ها فقط دورنمایی از جایگاه ارزهای دیجیتال میان فعالان این حوزه است.

منبع: ارزدیجیتال

ارز های دیجیتال که در وب‌سایت مدیوم بیشترین تگ را خورده‌اند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا