صرافی ارز دیجیتالمقاله ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اگر به دلایل مختلفی مانند انجام معامله، سرمایه‌گذاری و یا حتی از سر کنجکاوی تصمیم دارید به بازار ارزهای دیجیتال ورود پیدا کنید، بهتر است در اولین گام آموزش ارز دیجیتال با انتخاب و ساخت کیف پول این نوع ارز آشنا شوید.

برخلاف تصور بیشتر مردم، کیف پول‌ ارز دیجیتال از نظر ظاهری شبیه به دیگر کیف پول‌ها نبوده و نمی‌توان آن را در جیب خود حمل کرد. در عوض، این کیف پول‌ها را می‌توان کلیدهای عمومی و خصوصی دانست که برای خرید ارزهای دیجیتال موردنیاز بوده و با استفاده از امضاهای دیجیتالی که ارائه می‌دهند هر تراکنش مجاز می‌شود. با توجه به این موضوع امروز در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کیف پول ارز دیجیتال چیست و بهترین کیف پول دیجیتال را چگونه می‌توان تشخیص داد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

در مرحله اول آموزش ارزهای دیجیتال باید بدانید کیف پول این ارزها در بازار با نام‌های Wallet یا کیف پول کریپتو شناخته می‌شود که هیچ شباهتی به کیف پولی که با خود حمل می‌کنید نداشته و نمی‌توان در آن پول نقد و کارت‌های اعتباری را نگهداری کرد. در حقیقت این نوع کیف پول کلیدهای عمومی و خصوصی شما را ذخیره کرده و می‌توانند رمزارز شما را ایمن و کاملاً در دسترس نگه دارند.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

همیشه به عنوان یک نکته در آموزش ارز دیجیتال به یاد داشته باشید که کیف پول‌های کریپتو به دو شکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در بازار عرضه می‌شوند. اگرچه عملکرد هر کدام از آنها کمی متفاوت است؛ اما همه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما امکان دسترسی ایمن به هر ارز دیجیتالی که دارید را می‌دهند. در بازار ارزهای دیجیتال، اگر کسی بخواهد بیتکوین یا اتریوم برایتان ارسال کند، باید آدرس کیف پول دیجیتالی شما را داشته باشد. پس باید این آدرس را به او داده تا بتوانید ارزهای خود را دریافت کنید. این دقیقاً مانند حساب‌های بانکی معمولی است.

همچنین کیف پول‌های دیجیتالی، هیچگاه آدرسی شبیه به یکدیگر ندارند. به همین علت، هیچ‌کس جز خودتان نمی‌تواند پول شما را دریافت کند. این کیف پول‌ها از نظر تعداد آدرس نیز هیچگاه با محدودیت خاصی رو به رو نیستند. به این معنا که شما مجاز هستید هر تعداد آدرس را که می‌خواهید برای کیف پول ارزهای دیجیتالی خود بسازید.

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

همان‌طور که در بالا گفته شد، کیف پول‌های رمزنگاری شده به طورکلی به دودسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. اما در واقع انواع بیشتری کیف پول‌های مختلف وجود داشته که در آن دسته‌بندی‌های کلی قرار می‌گیرند. حال باتوجه‌به این موضوع بیایید به چند نمونه از بهترین‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری نگاهی بیندازیم:

کیف پول داغ

یکی از نکات مهم در آموزش ارز دیجیتال، تفاوت اصلی بین کیف پول سرد و گرم است. این تفاوت در اتصال به اینترنت بوده به این صورت که کیف پول‌های داغ به اینترنت متصل هستند، در حالی که کیف پول‌های سرد آفلاین استفاده می‌شوند. این به این معناست که ارزهای ذخیره شده در کیف پول‌های داغ در دسترس‌تر است؛ بنابراین ممکن است هکرها نیز به آسانی به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند.

نمونه‌هایی از کیف پول‌های داغ عبارت‌اند از:

  • کیف پول‌های مبتنی بر وب که می‌توانند از طریق دسکتاپ و موبایل نیز در دسترس باشند؛ مانند بلاکچین ولت
  • کیف پول‌های موبایلی مانند تراست والت

کیف پول‌های رومیزی

در کیف پول‌های داغ، کلیدهای خصوصی در خود برنامه ذخیره و رمزگذاری می‌شوند؛ اما به صورت آنلاین نگهداری خواهند شد. توجه داشته باشید که استفاده از کیف پول‌های داغ می‌تواند خطرناک باشد؛ زیرا شبکه‌های کامپیوتری ممکن است آسیب‌های پنهانی داشته باشند و بعداً از این طریق توسط هکرها یا برنامه‌های بدافزار برای نفوذ به سیستم مورد هدف قرار گیرند. نگهداری مقادیر زیادی از ارز دیجیتالی در یک کیف پول داغ اساساً یک عمل امنیتی ضعیف است؛ اما خطرات را می‌توان با استفاده از کیف پول داغ با رمزگذاری قوی‌تر یا با استفاده از دستگاه‌هایی که کلیدهای خصوصی را در یک قسمت امن ذخیره می‌کنند کاهش داد.

کیف پول سرد

همان‌طور که در ابتدای این آموزش ارز دیجیتال گفته شد، کیف پول سرد برخلاف نوع گرم کاملاً آفلاین و بدون اینترنت کار می‌کند. شاید این دسته از کیف پول‌های دیجیتالی به اندازه کیف پول‌های داغ راحت نباشند، اما کیف پول‌های سرد بسیار امن‌تر هستند. نمونه‌هایی از کیف پول‌های سرد ارزهای دیجیتالی عبارت‌اند از:

  • کیف پول کاغذی که شامل سایت‌های org و com برای ساخت کیف پول bitcoin، لایت‌کوین و اتریوم است.
  • کیف پول سخت‌افزاری ارز مانند ledger و تریزور

کدام یک از انواع مختلف کیف پولهای دیجیتالی بهتر است؟

در طی آموزش ارز دیجیتال ممکن است برای شما هم این سؤال پیش بیاید که کدام نوع این کیف پول‌ها بهتر است. جواب این سؤال بیشتر به ترجیح کاربر بستگی دارد. مثلاً برای تجارت روزانه، در دسترس بودن از اهمیت بالایی برخوردار است، به این معنی که یک کیف پول داغ می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد. با این‌ حال، برای کسانی که به پس‌انداز مقدار زیادی ارز دیجیتال فکر می‌کنند و امنیت بیشتر از راحتی برایشان ارزشمند است، می‌توانند از کیف پول‌های سرد نیز استفاده کنند.

ویژگی‌های بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال

اصولاً انتخاب بهترین کیف پول دیجیتالی برای شما به سطح تجربه و مقدار آموزش ارز دیجیتال که فرا گرفته‌اید بستگی دارد. با این حال برخی زمینه‌های اصلی هم وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند مانند:

  • امنیت

شبکه بانکداری سنتی طیف وسیعی از موارد امنیت مختلف را برای محافظت از پول مشتریان خود ارائه می‌دهد. اما در ارزهای دیجیتال هر کیف پول جنبه های امنیتی متفاوت‌تری دارد، بنابراین قبل از اینکه در این بازار سرمایه‌گذاری کنید، باید این موارد را به دقت بررسی کنید.

  • هزینه‌ها

در کیف پول‌ها نحوه دریافت کارمزد تراکنش می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید آن‌ها را به طور خودکار تنظیم کرده تا تراکنش‌ها را سریع‌تر انجام دهند، اما اگر می‌خواهید هزینه‌ها را کاهش دهید، برخی از کیف پول‌های رمزنگاری به شما این امکان را داده تا هر کارمزد را سفارشی کنید. فقط توجه داشته باشید که این می‌تواند زمان معاملات را کاهش دهد.

  • ارزهای دیجیتال

برخی از کیف پول‌های دیجیتالی طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر محدودترند. در چنین شرایطی باید در نظر بگیرید که چند وقت یکبار ممکن است نیاز به مبادله بین ارزها داشته باشید، زیرا این کار شما را در سطح توانایی مورد نیازتان کمک می‌کند.

  • میزان دسترسی

اینکه در کجا و در چه زمانی با ارزهای دیجیتالی معامله می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید باید از کدام کیف پول دیجیتالی استفاده کنید. اگر با کامپیوتر کار می‌کنید، ممکن است بخواهید کیف پول سخت‌افزاری مانند ledger و دسکتاپ را انتخاب کنید. برای کسانی که بیشتر با موبایل سروکار دارند، اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند و کیف پول‌های مبتنی بر مرورگر مانند تراست والت ممکن است مناسب‌تر است.

سخن پایانی

وقتی صحبت از آموزش ارز دیجیتال و کیف پول‌های دیجیتالی به میان می‌آید، هیچ راه‌حل کاملی برای انتخاب بهترین نوع آن وجود ندارد. هر نوع کیف پول دارای نقاط قوت، ضعف، اهداف و مبادلات متفاوت مخصوص به خود است.

اگر به فکر یادگیری ارز دیجیتال هستید و دوست دارید در این حوزه پیشرفت داشته باشید، استفاده از دوره‌های آموزشی بسیار توصیه می‌شود.

منبع: مکتب خونه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا