استیبل کوین

ارز دیجیتال یورو تتر (Euro Tether) چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ارز دیجیتال یورو تتر نیز یک استیبل کوین متصل به یورو است که توسط تتر،اداره و راه‌اندازی شده است.

نوسانات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال موضوع جدیدی نیست. به دلیل این نوسانات بالا، ارزش دارایی‌های رمزارزی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در طول روز تغییر می‌کند و به همین دلیل، چنین رمزارزهایی برای نقل و انتقالات روزانه مناسب نیستند. برای حل این مشکل، استیبل کوین‌ها معرفی شدند، توکن‌های مبتنی بر بلاکچینی که ارزش آنها، به قیمت ارزهای فیات دولتی مانند دلار، یورو و حتی، فلزات باارزشی مانند طلا، وابسته بوده و از این رو، ثابت است. نیازی به گفتن نیست که این توکن‌ها یا به اصطلاح استیبل کوین‌ها، یک ابزار رایج و محبوب برای تبادل ارزش در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند و در واقع، به عنوان پلی میان دنیای مالی سنتی با جهان کریپتو عمل می‌کنند. ارز دیجیتال یورو تتر نیز یک استیبل کوین متصل به یورو است که توسط تتر، شرکتی که استیبل کوین بزرگ و شناخته‌شده تتر (USDT) را اداره می‌کند، راه‌اندازی شده و پشتیبانی می‌شود. برای آشنایی بیشتر با توکن یورو تتر و نحوه عملکرد آن، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال یورو تتر (EURt) چیست؟

ارز دیجیتال Euro Tether یک رمزارز با ارزش ثابت یا به اصطلاح، استیبل کوین است که ارزش آن به صورت یک به یک با ارز فیات یورو (EURO) پشتیبانی می‌شود. این استیبل کوین توسط تتر صادر شده و مدیریت می‌‎شود. ارز دیجیتال EURt بیشتر به عنوان یک توکن ERC-20 روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند، اما در شبکه‌های بلاکچینی دیگر هم وجود دارد.

توکن یورو تتر چگونه کار می‌کند؟

شرکت تتر که قبلاً با نام ریل کوین (Realcoin) شناخته می‌شد، رویکرد مدرنی را برای سیستم‌های مالی اتخاذ کرده که در نتیجه آن، واریز و برداشت ارز فیات را از طرف کاربران می‌پذیرد. به این ترتیب و با پشتیبانی از ارزهای فیات، تتر امکان ارسال و درخواست پرداخت در اکوسیستم‌های بلاکچینی متعدد را برای کاربران فراهم می‌کند. در همین راستا، این شرکت مسئول ضرب و سوزاندن توکن‌ها و استیبل کوین‌های تتر مطابق با ذخایری است که مدیریت می‌کند. به همین دلیل، تتر اغلب با بانک‌های مرکزی سنتی مقایسه می‌شود، اما برای صنعت ارزهای دیجیتال.

در مورد استیبل کوین یورو تتر نیز، شرکت تتر یک ذخیره معادل یورو برای پشتیبانی از ارزش هر توکن EURt در حال گردش در بازار نگهداری می‌کند. لازم به ذکر است که تتر هیچ سقفی برای نقدینگی استیبل کوین EURt ندارد. به این معنی که کاربران هر زمان که بخواهند، می‌توانند هر مقدار استیبل کوین Euro Tether را با کارمزد ناچیز صادر، بازخرید و معامله کنند.

تتر در ابتدا کار خود را روی بلاکچین بیت کوین از طریق پروتکل امنی لیر (Omni Layer) – یک پلتفرم غیرمتمرکز که برای ایجاد و معامله دارایی‌ها در شبکه بیت کوین استفاده می‌شود – آغاز کرد. با این حال، امروزه بیشتر توکن‌های تتر روی اتریوم (ETH) و سایر بلاکچین‌ها مانند ترون (TRX) و ایاس (EOS) صادر می‌شوند اما عملکرد آنها یکسان است: ایجاد دارایی‌های جدید در بلاکچین، بسته به تقاضای مشتری.

در مجموع، این فناوری امکان ضرب و سوزاندن توکن‌های تتر را بر اساس کل ارزش تحت مدیریت فراهم می‌کند. گردش توکن‌های تتر نیز از طریق پروتکل‌ها ردیابی و گزارش می‌شود.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Euro Tether چه کسانی هستند؟

شرکت مادر یورو تتر، یعنی شرکت تتر (Tether Ltd)، به دست ریو کالینز (Reeve Collins)، براک پیرس (Brock Pierce) و کریگ سلرز (Craig Sellars) در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. همان‌طور که در وبسایت آن آمده است، شرکت تتر به دست گروهی از علاقه‌مندان به بیت کوین و پذیرندگان اولیه آن که آرزو داشتند از ارزهای فیات به روش دیجیتال استفاده کنند، ساخته شد.

چرا به استیبل کوین‌هایی مانند توکن EURt نیاز داریم؟

همان‌طور که گفته شد، رمزارز یورو تتر یک نمایش دیجیتال و یک به یک از واحد پول یورو است. به عبارتی، ارزش ارز دیجیتال یورو تتر به ارز فیات یورو متصل شده و به کاربران این امکان را می‌دهد که به زیرساخت قوی از پول‌های دارای پشتوانه دسترسی داشته باشند.

استیبل کوین‌هایی مانند ارز دیجیتال یورو تتر به دلایل زیر استفاده می‌شوند:

  • انجام معاملات اهرمی با استفاده از قراردادهای اهرم‌دار تا ۱۰۰ برابر،
  • حذف موانع موجود در بازارهای مالی سنتی،
  • محافظت از سرمایه در برابر ابر تورم در اقتصادهای در حال شکست،
  • ارسال پول به خارج از مرزها بدون تشریفات اداری،
  • خرید و فروش دارایی در صرافی‌های مختلف، برنامه‌های غیرمتمرکز و بازی‌های مبتنی بر بلاکچین.

تاریخچه قیمت استیبل کوین یورو تتر

همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال یورو تتر یک استیبل کوین است که ارزش آن به صورت یک به یک با یورو پشتیبانی می‌شود. به عبارت دیگر، توکن یورو تتر به گونه‌ای طراحی شده که یک ارز دیجیتال Euro Tether، همیشه تقریباً یک یورو (در حال حاضر، حدود ۱٫۰۸ دلار آمریکا) ارزش داشته باشد.

نمودار ارزش دلاری ارز دیجیتال EURt از ابتدا تاکنون.

افت و خیزهای مشاهده‌شده در نمودار ارزش دلاری توکن EURt نیز به نظر می‌رسد با کاهش و افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا مرتبط باشد.

در صفحه قیمت لحظه ای Euro Tether می‌توانید قیمت ارز دیجیتال یورو تتر و توکن EURt را به همراه نمودار قیمت آن مشاهده کنید.

پیش‌بینی قیمت استیبل کوین EURt

از نظر تئوری، قیمت ارز دیجیتال یورو تتر هرگز نباید تغییر کند؛ چون هر واحد توکن EURt موجود در بازار به طور کامل توسط ذخایر نگهداری‌شده توسط شرکت تتر پشتیبانی می‌شود. در حالت کلی، هدف اصلی استیبل کوین یورو تتر کسب سود نیست، بلکه طراحی شده تا به عنوان یک ابزار ذخیره پایدار ارزش عمل کند. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود که قیمت استیبل کوین EURt همیشه تقریباً یک یورو باشد.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به معرفی استیبل کوین Euro Tether پرداختیم. مشابه سایر استیبل کوین‌های صادرشده توسط رقبا، مانند یواس‌دی کوین (USDC) صادرشده توسط شرکت سیرکل، ارز دیجیتال یورو تتر توسط یک شرکت اداره می‌شود و نباید با سایر دارایی‌های رمزارزی غیرمتمرکز اشتباه گرفته شود. با این حال، نباید فراموش کرد که استیبل کوین‌ها، از جمله رمزارز یورو تتر، نقش مهمی در اقتصاد دیجیتال بازی می‌کنند و ضمن پر کردن شکاف بین دنیای مالی سنتی و بازار نوظهور ارزهای دیجیتال، ثبات را در یک محیط بسیار ناپایدار برای معامله‌گران به ارمغان می‌آورند.

منبع: رمزارزنیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا