کسب و کار هوشمند در ایران

استارتاپها برای عبور از محدودیت ‌ها باید فرا محلی بیاندیشند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

«عباس پور فرخی»  اظهار کرد: استارتاپ‌ها در شهر‌هایی همچون مشهد برای انجام فعالیت‌های خود مشکلاتی زیادی دارند که اغلب آنها به دلایلی همچون فاصله از پایتخت، بافت فرهنگی و اقتصادی و ویژگی‌های خاص کاری است، برخی از استارتاپ‌ها برای رهایی از این مشکلات اقدام به مهاجرت از چنین شهرهایی کرده و در پایتخت مستقر می‌شوند.

این مدرس حوزه کسب‌ و کار با اشاره به عدم امکان مهاجرت برای برخی از استارتاپ‌ها و راه‌حل عبور از این مشکلات گفت: جهانی اندیشیدن، بین‌المللی شدن و تفکر برای تصاحب بازارهای فرامحلی کسب ‌وکارها مطمئن‌ترین راه‌ حل برای تطبیق در چنین محیط‌هایی است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید

وی تصریح کرد: هر استارتاپی با هدف رفع یک نیاز اجتماعی به وجود می‌آید لذا اگر این هدف فراتر از یک شهر باشد با پشت سر گذاشتن مرزها می‌تواند برای آحاد شهروندان ایرانی یا حتی سایر مردم جهان خدمات‌رسانی کرده و از مرزهای محدود کننده خارج شود.

پور فرخی ادامه داد: با نگاهی به گذشته می‌بینیم که حتی پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در زمان انجام امور تجاری، محدود به شهر مکه وحجاز نبوده‌اند و در تمامی ممالک به تجارت خود مشغول بوده‌اند و عبور از مرزهای محلی و ایجاد بازارهای فرامنطقه‌ای یک از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کسب‌و کارها است.

وی خاطرنشان کرد: البته طراحی چنین کسب‌و کاری نیازمند تجربه بالایی است که با شناسایی صحیح بازار به دست می‌آید یا از تجربیات سایر استارتاپ‌ها بایستی استفاده شود و به طور حتم در ابتدای راه و کسب تجربۀ لازم نمی‌توان پا به این عرصه گذاشت.

منبع: شبستان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا