استخراج ارز دیجیتالمقاله ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال و اپلیکیشن استخراج گوشی اندروید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

استخراج ارز دیجیتال به یکی از موضوعات مهم و بحث برانگیز در سال‌های اخیر تبدیل شده است. بسیاری از ماینرها به دنبال راهی برای استخراج آسانتر و به حداکثر رساندن حاشیه سود بدون استفاده از تجهیزات قدرتمند و گران قیمت هستند. توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی گوشی موبایل شروع به ایجاد برنامه‌هایی برای استخراج با استفاده از تلفن‌های هوشمند کرده‌اند، بنابراین نیازی به سرمایه گذاری زیادی نخواهید داشت. در مقاله آموزش صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید و برخی از این برنامه‌ها را به طور مختصر معرفی کردیم. ابتدا روش‌های ماین کردن ارز دیجیتال و سپس بهترین برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال برای اندروید را بررسی خواهیم کرد.

استخراج یا ماین کردن ارز دیجیتال

تراکنش‌های ارز دیجیتال در بسته‌هایی از داده‌ها به نام بلوک جمع آوری می‌شوند. پردازش این بلوک‌ها در زمان مناسب برای صحت فرآیند تراکنش بسیار مهم است و از آنجایی که هیچ یک از نهادهای مرکزی نمی‌توانند فرآیند تراکنش را به درستی انجام دهند، این مسئولیت به کامپیوترها منتقل می‌شود که به آن ماینر(Miner) و به کل فرایند ماین کردن ارز دیجیتال می‌گویند.

ماینرها رایانه‌های خود را برای پردازش شبکه در دسترس شبکه‌ها قرار می‌دهند و زمانی که یک بلوک از داده‌ها به درستی استخراج شود، ماینرها پاداش دریافت می‌کنند. در واقع فرآیند ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال با تولید و ثبت تراکنش‌های ارز دیجیتال توسط ماینرها اتفاق می‌افتد. برای هر تراکنشی که ماینرها می‌توانند در بلوک‌های بلاک چین ثبت کنند، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت خواهند کرد. پس از کشف و تایید کد توسط سایر ماینرها در شبکه تراکنش، بلاک موجود در بلاک چین ثبت می‌شود. کل این فرایند استخراج ارز دیجیتال نام دارد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

روش‌های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال

امروزه افراد زیادی برای کسب سود، وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند. افراد زیادی هستند که ماینینگ ارزهای دیجیتال را به خرید و فروش آن‌ها ترجیح می‌دهند. انجام فرآیند استخراج ارز دیجیتال با استفاده از روش‌های متعدد امکان پذیر است که هر کدام از این روش‌ها دارای محدودیت‌ها و مزایایی هستند.  انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال به شرح زیر است:

روش استخراج ابری

یکی از محبوب ترین روش‌های استخراج ارز دیجیتال، استخراج ابری است که به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را به راحتی استخراج کنید. در روش استخراج ابری، ماینرها به یک فرد یا یک سازمان بزرگ مبلغ مشخصی پول می‌پردازند و از آن برای اجاره یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال معروف به ریگ(Rig) استفاده می‌کنند. این اجاره برای یک دوره زمانی است و در این مدت، تمام درآمدها از هزینه تعمیر و نگهداری و هزینه برق کسر می‌شود و مابقی مبلغ به کیف پول ارز دیجیتال ماینرها منتقل خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که ماینرها دستگاه‌های خود را اجاره نمی‌دهند، بلکه هزینه هش دستگاه را پرداخت می‌کنند. درآمد ماینرها با استفاده از روش استخراج ابری بر اساس میزان هش ریت اجاره‌ای تعیین می‌شود و از طریق سود حاصل از قدرت هش پرداختی، سهم خود را از پرداخت دریافت می‌کنند.

استخراج ارز دیجیتال توسط  CPU

استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید و آیفون در دسته این نوع استخراج ارز دیجیتال قرار می‌گیرد. در استخراج ارز دیجیتال با CPU، ماینر با استفاده از سیستم رایانه شخصی یا لپ تاپ و واحد پردازش مرکزی به عنوان ابزار استخراج، فرایند ماینینگ را انجام می‌دهد.

استخراج ارزهای دیجیتال از طریق CPU بسیار کند است و ممکن است ماینرها برای چندین ماه هیچ درآمدی از استخراج نداشته باشند. نکته دوم این است که استخراج توسط CPU به صرفه نیست؛ زیرا ماینرها تنها در صورت پرداخت هزینه‌های بالا برای برق و تجهیزات سرمایشی می‌توانند سود کمی به دست آورند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال توسط  GPU

یکی دیگر از روش‌های استخراج ارز دیجیتال، استخراج  از طریق GPU است. دلیل برتری این روش در سرعت پردازش بالای پردازنده‌های گرافیکی و در نتیجه قدرت محاسباتی بیشتر نسبت به CPU‌ها است. استخراج ارز دیجیتال با استفاده از این روش را می‌توان معروف ترین و محبوب ترین روش استخراج ارز دیجیتال دانست. دلیل استفاده گسترده از پردازنده‌های گرافیکی بهره وری قابل توجه آنها با قیمت نسبتا پایین است. در روش استخراج ارز توسط GPU از کارت گرافیک یا GPU یک کامپیوتر شخصی استفاده می‌شود.

استخراج ارز دیجیتال توسط  ASIC

در پاسخ به این سوال که چگونه ارز دیجیتال استخراج کنیم، باید گفت یکی از رایج ترین روش استخراج ارزهای دیجیتال استفاده از تراشه‌هایی به نام ASIC است. ASIC‌ها (application-specific integrated circuit) ابزارهای تخصصی هستند که برای انجام یک کار واحد طراحی شده‌اند. ASIC در مقایسه با رقبای خود مانند ریگ‌های CPU و GPU از اعتبار زیادی با توانایی در مدیریت مقادیر قابل توجهی از کوین‌ها برخوردار هستند. در این روش، ماینرها با خرید دستگاه ماینر، ارزهای دیجیتال تولید کرده و تراکنش‌های دیجیتالی را ثبت می‌کنند.

قیمت این دستگاه‌ها بالاست؛ اما با انجام تراکنش‌های بیشتر در مقایسه با روش‌های دیگر، درآمد بیشتری را برای ماینر به ارمغان می‌آورد و در نتیجه مقرون به صرفه است. همچنین، این دستگاه‌ها از الگوریتم خاصی پیروی می‌کنند. بنابراین قبل از خرید این دستگاه‌ها باید نوع ارز مورد نظر نیز مشخص شود. ASIC‌ها بسیار قدرتمند هستند و این مشکل رقابت ماینرهای CPU و GPU را از نظر درآمد و سرعت هش با این دستگاه‌ها از بین می‌برد.

برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال برای گوشی‌های اندرویدی

اپل به منظور جلوگیری از گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال و نفوذ حملات سایبری به گوشی‌های هوشمند و همچنین سرقت اطلاعات کاربران و وجوه حاصل از فعالیت این ارزهای محبوب، این برنامه‌ها را از اپ استور حذف کرده است. با توجه به حذف اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال از اپ استور اپل، اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال تنها با گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دسترس هستند. قبل از استفاده از این برنامه‌ها توصیه می‌شود چندین مورد آموزش استخراج ارز دیجیتال را بررسی کنید. در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی‌های هوشمند اندرویدی ذکر شده است:

MinerGate Mobile Miner

این اپلیکیشن یکی از معروف ترین برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال در گوشی‌های هوشمند موبایل بوده که استفاده از آن بسیار آسان است. این برنامه با پشتیبانی از Monero، Bytecoin، Dashcoin، DigitalNote، Bitcoin، FantomCoin، Infinium-8، MonetaVerde وQuazarCoin، یکی از معدود برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال محسوب می‌شود که دارای کیف پولی برای ذخیره کوین‌های تولید شده است.

پس از ایجاد حساب کاربری در ماینرگیت، دو گزینه ارائه می‌شود: استخراج از طریق موبایل یا خرید استخراج ابری. گزینه استخراج موبایل از پردازنده گوشی برای استخراج استفاده می‌کند و گزینه دوم پردازش از طریق سرورهای ماینر گیت است. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که وقتی شارژ یا اینترنت ندارند، ماینینگ را متوقف کنند و سرعت استخراج خود را کم، زیاد یا متعادل نگه دارند. سرعت استخراج بالا به منابع سیستم بیشتری نیاز دارد.

Crypto Miner

Crypto Miner یکی از اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال است که از بسیاری از الگوریتم‌ها و ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه بیشتر ارزهای دیجیتال در نسخه رایگان موجود نیستند و برای دریافت آن‌ها باید ۲.۲۸ دلار بپردازید.

NeoNeonMiner

این اپلیکیشن بسیار شبیه به Crypto Miner عمل می‌کند، با این تفاوت که برای استفاده از آن باید به یک استخر استخراج ارز دیجیتال متصل شوید. NeoNeonMiner از ارزهای دیجیتال بیت کوین، لایت کوین، Feathercoin و Vertcoin پشتیبانی می‌کند. یکی از معایب این اپلیکیشن تبلیغات زیاد در حین استخراج و رابط کاربری آن است.

AA miner

اگر به دنبال یک برنامه ماینینگ مناسب برای کسب و کار هستید، این اپلیکیشن یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. این اپلیکیشن از بیش از ۵۰ ارز دیجیتال مانند بیت کوین، لایت کوین، دش، فانتوم، بایت کوین و الگوریتم DigitalNote و CryptoNight پشتیبانی می‌کند.

Pocket Miner

Pocket Miner یکی دیگر از برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال است که روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی کار می‌کند. اگر قصد جابه‌جایی بین ارزهای دیجیتال را ندارید، اپلیکیشن Pocket Miner یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. این برنامه فقط از Litecoin در سرورهای LitecoinPool پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند افزایش یا کاهش تعداد پردازنده‌ها، انتخاب نزدیک ترین سرور به کاربر و راه اندازی و توقف خودکار هنگام شارژ شدن گوشی است.

NiceHash

این برنامه خدمات استخراج ابری را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد در فضای ابری استخراج کنید. NiceHash همچنین نرم افزار استخراج بیت کوین را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد GPU/CPU خود را وصل کنید و از این طریق شروع به کسب بیت کوین کنید.

CryptoTab

CryptoTab اولین مرورگر جهان با قابلیت استخراج است. با این نرم افزار می‌توانید بدون تماشای ویدیو، چت یا بازی آنلاین بیت کوین به دست آورید و به جامعه بیش از ۲۰ میلیون کاربر در سراسر جهان بپیوندید.

BeMine

BeMine یکی دیگر از برنامه‌های شناخته شده است که می‌توانید به راحتی از آن برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

بررسی نهایی استخراج ارز دیجیتال با گوشی

استخراج ارزهای دیجیتال فرآیندی است که ابتدا باید یک کامپیوتر از پردازنده قدرتمند خود برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده کند. فرایند است ارزهای دیجیتال یک تلاش پرهزینه است زیرا به ماشین‌های قدرتمند با چیپ‌ست‌های تخصصی نیاز دارد که فرآیند را کارآمدتر می‌کنند. با این حال، از آنجایی که تلفن‌های هوشمند در طول زمان قدرتمندتر شده‌اند، این دستگاه‌ها توانسته‌اند از پردازنده خود برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

منبع: پلازا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا