استخراج ارز دیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتال

تشدید ممنوعیت استخراج رمزارز در گرجستان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین عسکری

مقامات آبخازیا، یک استان واقع در غرب گرجستان در حال افزایش تلاش‌ها برای محدود کردن استخراج رمزارز در بحبوحه کمبود برق در ماه‌های زمستان هستند. دولت این منطقه خود مختار گرجستان نیز اعلام کرد که اقداماتی را برای جلوگیری از واردات تجهیزات استخراج رمزارز انجام می دهد.

 وزارت امور داخلی این این منطقه خود مختار در بیانیه ای مطبوعاتی فاش کرد که پلیس در آبخازیا در حال انجام حملات روزانه برای شناسایی تاسیسات استخراج رمزارز است که به طور غیرقانونی به شبکه برق متصل شده اند و مزارع کریپتو را که قبلا تعطیل شده بودند، بازرسی می کند.

این وزارت همچنین گفت که از نزدیک بر فعالیت‌های افراد و نهادهای ارائه‌دهنده خدمات برای تامین و نگهداری دستگاه‌های استخراج رمزارز نظارت می‌کند تا از واردات سخت‌افزار استخراج در قلمروی که همچنان ممنوع است، جلوگیری کند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

علاوه بر این، یک ستاد برای مبارزه با استخراج غیرقانونی کریپتو به دستور رئیس جمهور (اصلان بژانیا) ایجاد شده است.

به گفته سرویس مطبوعاتی دولت، این نهاد به ریاست الکساندر آنکواب، نخست‌وزیر، تشکیل می‌شود که از مهندسان نیرو در منطقه خواسته است تا همه موارد اتصال غیرقانونی مزارع استخراج رمزارز به شبکه توزیع را بررسی کنند.

به نقل از پرتال خبری تجاری روسی RBC، وی اظهار داشت: وضعیت صنعت برق بسیار وخیم است، بنابراین مبارزه با استخراج رمزارز در کنار سایر اقدامات، باید بار زیرساخت ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

انکواب با تاکید بر اینکه تمامی تاسیسات غیرمجاز و بهره برداری از پست های ترانسفورماتور باید با کمک نیروی نظامی رفع شود، تاکید کرد: مدیران شرکت برق برای تغییر وضعیت فعلی مسئولیت شخصی دارند.  نخست وزیر به مقامات گمرک دستور داد تا تلاش ها برای واردات تجهیزات معدن را شناسایی و سرکوب کنند.

در چند سال گذشته، بسیاری از مردم آبخازیا به استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان منبع درآمد اضافی روی آوردند و دولت استخراج رمزارز را عامل کسری فزاینده برق این جمهوری می‌داند.

دولت مورد حمایت روسیه در سال ۲۰۱۸ در تلاشی برای مقابله با بحران انرژی، استخراج ارز دیجیتال و واردات سخت افزار را به طور موقت ممنوع کرد.  در سال ۲۰۲۱، این ممنوعیت تا بهار سال ۲۰۲۲ و سپس دوباره تمدید شد.

منبع: اقتصادآنلاین

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا