ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)استیبل کوین

بانک ملی استرالیا استیبل کوین خود را عرضه می‌کند؛ استیبل کوین‌ها در مسیر قانونی شدن

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بانک ملی استرالیا در حال توسعه استیبل کوین خودش است که بر بستر بلاک چین اتریوم و الگوراند فعالیت می‌کند و سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

بانک ملی استرالیا (NAB) یکی از چهار بانک بزرگ استرالیایی ساعاتی پیش از استیبل کوین خودش به‌نام AUDN رونمایی کرد که اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه خواهد شد. هدف از عرضه استیبل کوین AUDN این است که مشتریانش بتوانند با استفاده از دلار استرالیا بتوانند معاملات خود را بر بستر فناوری بلاک چین انجام دهند. هاوارد سیلبی، رئیس بخش نوآوری این بانک استرالیایی همچنین می‌گوید که البته این استیبل کوین می‌تواند اهداف دیگری مثل «تجارت اعتباری کربن، انتقال پول به خارج از کشور و قراردادهای بازخرید» را هم دنبال کند.

براساس گزارش‌ها، استیبل کوین AUDN بر بستر بلاک چین‌های اتریوم و الگوراند راه‌اندازی می‌شود. الگوراند یک پلتفرم هوشمند مشابه اتریوم است.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

استیبل کوین، نوعی ارز دیجیتال است که ارزش آن کاملاً به دارایی‌های دیگری مثل ارزهای فیات یا طلا وابسته است. این رمزارز کارآمدترین و ارزان‌ترین راه‌کار پرداختی است که بین بانک‌های سوئیفت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مورد، استیبل کوین AUDN نیز کاملاً توسط ارز فیات دلار استرالیا پشتیبانی می‌شود و مبلغ آن توسط بانک ملی استرالیا نگهداری خواهد شد.

بانک NAB، دومین بانک بزرگ این کشور است که در ساخت یک استیبل کوین مشارکت کرده است. پیش از این، گروه بانک استرالیا و نیوزلند (ANZ) با مشارکت Fireblocks استیبل‌کوینی را با پشتوانه دلار استرالیا توسعه بخشیده‌اند.

کشور استرالیا قدم‌های مثبتی را برای تحقیق روی تمام توکن‌های ارز دیجیتال، چگونگی مدیریت آن‌ها برداشته است و بانک مرکزی این کشور آزمایش روی ارز دیجیتال رسمی CBDC خودش را آغاز کرده که انتظار می‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۳ آماده استفاده شود. دولت استرالیا ماه گذشته وعده داد که چارچوبی را برای صدور مجوز و مقررات ارائه‌کنندگان خدمات کریپتو در سال ۲۰۲۳ ایجاد کند. به‌زودی اطلاعات بیشتری از این پروژه منتشر خواهد شد.

منبع: گجت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا