استیبل کوین

محبوبیت استیبل کوین در برزیل به دلیل اقتصاد تورمی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین عسکری

برزیلی‌ها به‌عنوان راهی برای محافظت از خود در برابر نوسانات اقتصادی به استیبل کوین روی می‌آورند. این اتفاق اکنون در پی روی کار آمدن دولت جدید لوئیس ایناسیو “لولا” داسیلوا رخ می دهد. بر اساس اظهارات مدیران صرافی، حجم معاملات استیبل کوین در سال ۲۰۲۲ به ویژه در دو ماه آخر سال در برزیل افزایش یافته است.

محبوبیت استیبل کوین ها در برزیل در حال افزایش است؛ زیرا سرمایه گذاران و شرکت ها به دنبال پناه بردن به دلار آمریکا برای محافظت در برابر نوسانات قیمت هستند.

 مدیران چندین صرافی اعلام کرده اند که تقاضا برای استیبل کوین در سال ۲۰۲۲ و در ماه های آخر سال به شدت افزایش یافته است.

خوزه آرتور ریبیرو، مدیرعامل صرافی Coinext، یک صرافی ملی رمزارز در برزیل، به روزنامه محلی O’Globo در مورد مزایای استفاده از استیبل کوین ها در مقابل استفاده از دلار در حساب های بانکی گفت.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

او بیان کرد: برای داشتن استیبل کوین ها لازم  کارمزد پرداخت کنید. کسانی که می دانند چگونه پول را مدیریت کنند ترجیح می دهند خودشان داراییشان را مدیریت کنند.همچنین استیبل کوین ها یک بازار کاملا نقد دارند که ۲۴ ساعت شبانه روز کار می کند.

تالس فریتاس، مدیرعامل صرافی Bitso برزیل، گفت: حجم معاملات استیبل کوین در سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۵ درصد رشد کرده است. او توضیح می دهد که شرکت های کوچک و متوسط و افرادی که به خارج از کشور می روند، کسانی هستند که تقاضا برای استیبل کوین ها را افزایش می دهند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

تتر محبوب ترین استیبل کوین در برزیل

مدیرعامل صرافی Coinext گفت که استیبل کوین تتر، محبوب ترین و پر معامله ترین رمزارز در برزیل است. حجم معاملات تتر در برزیل از ۸۷۷.۵ میلیون در اکتبر به ۲.۳۸۱ میلیارد در دسامبر افزایش یافت که تقریباً سه برابر شده است.

بر اساس اعداد منتشر شده توسط اداره مالیات برزیل (RFB) که گزارش‌هایی از تراکنش‌های انجام‌شده توسط صرافی‌های ملی را دریافت می‌کند. تتر از نظر حجم تراکنش در بالاترین رتبه در میان دارایی‌های ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

برای مثال، بیش از ۱.۴ میلیارد دلار با استفاده از تتر در ۷۹۸۳۶ تراکنش در ماه آگوست جابه‌جا شد. همچنین در ماه اکتبر، تقریباً ۱.۸ میلیارد دلار با استفاده از تتر تراکنش انجام شد.

علاوه بر این چند شرکت تلاش هایی را برای ادغام تتر با سیستم پرداخت سنتی در برزیل انجام داده اند. در ماه اکتبر، Smartpay، یک شرکت فناوری رمزنگاری، با Tecban، یک ارائه دهنده خودپرداز، شریک شد تا تتر را در ۲۴۰۰۰ دستگاه خودپرداز در سراسر برزیل در دسترس قرار دهد.

منبع: اقتصادآنلاین

محتوی بیشتر از استیبل‌کوین:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا