استیبل کوینبیت‌کوین

اولین استیبل کوین شبکه بیت کوین در راه است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
آرمین آزاد

شرکت استیبلی (Stably)، فراهم‌کننده استیبل کوین به‌عنوان یک سرویس به‌تازگی از توکن جدید خود با نام Stably USD خبر داده است که اولین استیبل کوین بیت کوین خواهد بود. این پلتفرم روز گذشته و در یک کنفرانس خبری از راه‌اندازی توکن جدید خبر داد و اشاره داشت که این ارز یک توکن BRC-20 بر بستر شبکه بیت کوین خواهد بود. همچنین این اقدام در مسیر گسترش اکوسیستم اوردینالزهای بیت کوین صورت گرفته است.

به نقل از کریپتواسلیت، استیبلی یک شرکت فناوری مالی مستقر در سیاتل آمریکا است که زیرساخت‌های پرداخت با ارز فیات یا رمزارزها را برای پروژه‌های وب ۳ فراهم می‌کند. قابل‌توجه است که این شرکت حامیان مهمی مانند شرکت مورگان کریک، بینکست و … دارد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

استیبل کوین شبکه بیت کوین

توکن‌های با استاندارد BRC-20 از مکانیسمی بهره‌مند هستند که با نام کتیبه‌های اوردینال شناخته می‌شود. این مکانیسم داده‌ها را به ساتوشی‌ها، کوچک‌ترین واحد بیت کوین متصل می‌کند. بدین ترتیب هرکدام از ساتوشی‌ها به‌تنهایی قابل شناسایی هستند و می‌توانند نماینده بخش بزرگی از کاربردها مانند NFTها و اکنون استیبل کوین‌ها باشند.

نبود قابلیت استیبل کوین در شبکه بیت کوین همیشه یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های این بلاک چین بوده است. بازارهای دیفای مبتنی بر شبکه اتریوم به‌طور کامل به استیبل کوین‌ها وابسته هستند. این استیبل کوین‌ها اکوسیستم‌ها را یکپارچه کرده و تاکنون بیت کوین از نبود چنین قابلیتی رنج می‌برد.

در حالی که برخی از ورود اوردینالزها به شبکه بیت کوین خوشحال هستند و آن را یک لحظه آزادی ساز در تاریخ بیت کوین می‌دانند، برخی دیگر به این قابلیت انتقاد کرده‌اند. این افراد معتقدند که چنین تلاش‌هایی موارد کاربردی بیت کوین را از یک واحد مبادله بیشتر کرده و آن را از هدف اصلی خود دور کرده است.

شرکت استیبلی مدعی است که هر توکن USD این پلتفرم دارای ذخیره دلاری با ارزش یکسان است که در توسط یک شرکت حضانتی آمریکایی و قانونی نگه‌داری می‌شود. این پلتفرم همچنین توضیح داد که شرکت‌های واسطه باید به صورت ماهیانه گزارش‌هایی را تهیه کنند تا اطمینان حاصل شود که استیبل کوین جدید همیشه ذخایر کافی دارد.

بر اساس داده‌ها، این استیبل کوین را پلتفرم‌های مختلفی مانند سوئیفت، فدوایر و کاربران تأیید اعتبار شده در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه می‌توانند صادر و بازخرید کنند. همچنین قابل‌توجه است که در ابتدای راه‌اندازی این ارز دیجیتال، فرایند صدور و بازخرید آن کاملاً به صورت دستی صورت خواهد گرفت.

منبع: فکت‌کوینز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا