استیبل کوین

نسخه بومی استیبل کوین USDC بر بستر پالیگان راه‌اندازی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
آرمین آزاد

بر اساس بیانیه رسمی شرکت سیرکل، نسخه بومی استیبل کوین USDC بر بستر پالیگان راه‌اندازی شده است. USDC دومین استیبل کوین بزرگ بازار است و اکنون با بهره بردن از پروتکلی که میزبان صدها برنامه غیرمتمرکز است به نظر شرکت سیرکل مکانیسم مدرن و مناسبی را برای انتقال ارزش پیدا کرده است.

USDC بر بستر پالیگان

به نقل از یوتودی، استیبل کوین USDC، دومین استیبل کوین بزرگ بازار رمزارزها اکنون به صورت بومی در شبکه پالیگان در دسترس کاربران است. روز گذشته شرکت سیرکل، در یک پست توییتری ضمن اعلام این موضوع از پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر به‌واسطه این اتفاق ابراز خرسندی کرد. باید اشاره داشت که مینت و APIهای سیرکل اکنون به‌طور کامل از نسخه USDC پالیگان پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس این بیانیه، اکنون محققان، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه پالیگان می‌توانند به نقدینگی ۲۵ میلیارد دلاری USDC دسترسی داشته باشند و برای این کار هیچ نیازی نیز به پل‌های میان شبکه‌ای نداشته باشند. قابل‌ذکر است که از ماه نوامبر سیرکل پشتیبان خود از واریز و برداشت نسخه پل زده استیبل کوین یعنی USDCe را بر بستر پالیگان قطع خواهد کرد و از آن پس تنها نسخه بومی USDC بر بستر پالیگان پشتیبانی می‌شود.

به همین دلیل، شرکت از کاربران و مشتریان برنامه‌های غیرمتمرکز این شبکه خواسته تا از تاریخ ۱۰ نوامبر به بعد دیگر اقدام به واریز نسخه پل زده این استیبل کوین نکنند چراکه احتمال ‌دارد سرمایه‌های آن‌ها برای همیشه از دست برود. گفتنی است، نسخه بومی USDC در حالی وارد شبکه پالیگان شده است که در ماه سپتامبر شاهد راه‌اندازی آن بر بستر شبکه نیر پروتکل بودیم.

تیم توسعه سیرکل اشاره داشت که راه‌اندازی USDC در شبکه پالیگان برای اکوسیستم این پروتکل اهمیت زیادی دارد. صرافی‌ها، کیف پول‌ها، تریدرهای سازمانی و توسعه‌دهندگان می‌توانند به نسخه بومی USDC دسترسی داشته باشند و به انجام فعالیت‌های مختلفی بپردازند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به پرداخت‌های با هزینه کم، معاملات ۲۴ ساعته، وام‌دهی و وام‌گیری در برنامه‌هایی مانند آوه، بونی سواپ و … و یا پس‌انداز دارایی‌ها به صورت دلار دیجیتال و بدون نیاز به حساب‌های بانکی اشاره داشت.

منبع: فکت‌کوینز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا