ارزدیجیتال

اسکوئر به‌دنبال ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز برای استخراج بیت کوین است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر می‌خواهد با ایجاد یک سیستم واحد امکان دسترسی به استخراج بیت کوین را ساده‌تر و زمینه تمرکززدایی بیشتر شبکه این ارز دیجیتال را فراهم کند.

 به گزارش کوین تلگراف و به‌گفته جک دورسی، اپلیکیشن خدمات مالی آمریکایی اسکوئر (Square)، به‌زودی تحقیقات درباره الزامات فنی برای ایجاد یک سیستم منبع باز استخراج بیت کوین را آغاز می‌کند. جک دورسی در چند توییت، درباره هدف خود برای دنبال کردن یک رویکرد مشارکتی توضیح داده است که چطور می‌توان روند استخراج بیت کوین را بیشتر از قبل غیرمتمرکز کرد.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۱، مرداد ماه ۱۴۰۰

او می‌گوید: اسکوئر درنظر دارد یک سیستم استخراج بیت کوین منبع باز با سیستم‌های سخت‌افزاری سفارشی‌سازی‌شده (سیلیکون سفارشی) ایجاد کند که برای افراد و کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان در دسترس باشد. هرچقدر که این [سیستم] غیرمتمرکزتر شود، شبکه بیت کوین نیز انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

دورسی اعتقاد دارد که غیرمتمرکزتر شدن شبکه بیت کوین، برای امنیت بیشتر تراکنش‌ها «پس از استخراج آخرین بیت کوین» حیاتی خواهد بود. علاوه بر‌ این، سیستم اسکوئر قصد دارد با نوآوری در استفاده از سیلیکون، نرم‌افزار و یکپارچه‌سازی، راهکارهایی را برای استخراج کم‌مصرف بیت کوین ارائه کند.

این سیستم را جسی دوروگوسکر (Jesse Dorogusker)، مدیر سخت‌افزار اسکوئر اداره خواهد کرد. او پیش از این به راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری اسکوئر و خدمات امانی کمک کرده بود. به‌گفته دورسی، این شرکت سیستم استخراج خود را با پیروی از یک رویکرد مشارکتی مشابه که قبلاً برای توسعه کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین نیمه امانی به کار گرفته شده بود ایجاد خواهد کرد.

اعلام این خبر همچنین باعث شد مسائل مربوط به کمبود سیلیکون و ادغام عمودی که پروژه برای موفقیت باید بر آنها فائق آید مورد توجه قرار بگیرد. جک دورسی در ادامه قصد دارد سیستم واحدی را ایجاد کند که بتواند دسترسی به استخراج بیت کوین را بهبود بخشد. وی گفت: استخراج‌کردن در دسترس همه نیست. استخراج بیت کوین باید مثل اتصال تجهیزات به منبع انرژی آسان باشد. امروزه انگیزه کافی برای افراد وجود ندارد تا بر پیچیدگی‌های راه‌اندازی ماینر برای خودشان غلبه کنند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

جک دورسی میلیاردری آمریکایی است که از طریق ایجاد مشاغل مبتکرانه مختلف، از جامعه بیت کوین حمایت می‌کند. آخرین کاری که دورسی انجام داده، راه‌اندازی سیستم پرداخت از طریق ارز دیجیتال در توییتر بوده است.

سیستم پرداخت با ارز دیجیتال در توییتر به کاربران این پلتفرم شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد تا با اتصال به اپلیکیشن‌های ثالث مثل کش اپ (Cash App) و ونمو (Venmo)، پول را از سایر کاربران این پلتفرم دریافت کنند.

به‌گفته استر کرافورد (Esther Crawford )، مدیر محصولات توییتر، ‌این ویژگی جدید دسترسی را به مسیرهای مختلف برای دریافت پول ارائه می‌کند: ارزهای دیجیتال افراد بیشتری را به مشارکت در اقتصاد تشویق می‌کند و به مردم کمک می‌کند تا پول را با کمترین مشکل فراتر از مرزها برای یکدیگر ارسال کنند. به ما کمک کنید که به آنجا برسیم.

منبع: ارز دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا