بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

اشتباهات رایج بازاریابی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : حاماد اکبر – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

امروزه میلیاردها کاربر فعال در شبکه های اجتماعی حضور دارند. این امر فضای بازاریابی را برای برندها به شدت جذاب کرده است. حضور در شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر تبدیل به رویکردی رایج در میان کسب و کارها شده است. شاید در نگاه نخست بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر از دیگر الگوهای رایج باشد. با این حال مسئله مهم در این میان بروز برخی از اشتباهات در این رویکرد به ظاهر جذاب است. درست به همین خاطر شما باید نسبت به پرهیز از برخی اشتباهات رایج در این میان اقدام نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۲، شهریورماه ۱۴۰۰

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در رابطه با بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. ما در این میان به جای تمرکز بر روی رویکردهای سنتی به اشتباهات رایج در این میان پرداخته ایم. این امر به شما به عنوان بازاریاب برای پرهیز از چنین اشتباهاتی کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین اشتباهات بازاریابی در شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهیم. 

بازاریابی با چشم های بسته

مهمترین اشتباه بازاریابی در شبکه های اجتماعی بی‏ توجه به تغییرات در محیط پیرامون است. این امر شما را برای مدت زمانی طولانی از ترندها و راهکارهای نوین بازاریابی دور خواهد کرد. نکته مهم اینکه در شبکه های اجتماعی با سرعت تغییرات بالا هماهنگی با این روند رو به رشد بسیار سخت است. بنابراین اگر شما حتی یک روز هم نگاه ‏تان را از شبکه های اجتماعی بردارید، خیلی زود بدل به برندی کلیشه ای خواهید شد. 

هدف گذاری بر روی مخاطب اشتباه

هدف گذاری بر روی مخاطب درست یکی از بخش های مهم برای بازاریابی مناسب است. این امر به برندها امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را می دهد. با این حساب هدف گذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای امر مهمی خواهد بود. 

امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای شناسایی مخاطب درست در عرصه بازاریابی وجود دارد. با این حساب شما باید از این شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید. توصیه ما در این بخش استفاده از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس برای هدف گذاری مناسب بر روی مخاطب هدف است، در غیر این صورت شما به سادگی امکان انتخاب مخاطب اشتباه را خواهید داشت. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

توجه به مدیریت سئو حتی در شبکه های اجتماعی

مدیریت سئو امری ضروری برای تمام برندها محسوب می شود. اینکه محتوای بازاریابی شما در رتبه های برتر گوگل قرار گیرد، امری اساسی و مهم است. نکته مهمتر در این میان توجه به سئو حتی در شبکه های اجتماعی است. این امر به برند شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

برخی از نکات پایه‏ ای سئو در شبکه های اجتماعی شامل انتشار محتوای باکیفیت و همچنین توجه به بهینه سازی آنها از طریق استفاده از کلیدواژه های کاربردی است. چنین امری کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. 

استفاده بیش از اندازه از تبلیغات درون پلتفرم های اجتماعی

شما با تبلیغات درون شبکه های اجتماعی امکان جلب نظر کاربران به محتوای تان را پیدا خواهید کرد. نکته مهم در این میان استفاده از این رویکرد به طور متعادل است، در غیر این صورت به سرعت از برند محبوب مشتریان تبدیل به کسب و کاری کلیشه ای خواهید شد. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این امر در مدت زمانی کوتاه برندتان را تبدیل به کسب و کاری کلیشه ای خواهد کرد. بنابراین باید تعادل را در استفاده از این گزینه رعایت نمایید. 

عدم استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از هشتگ های مناسب امر بسیار مهمی برای برندها محسوب می شود. این نکته به برندها امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را می دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید استفاده از هشتگ های مناسب را نیز مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت پیدا کردن محتوای تان برای مخاطب هدف بدل به امری غیرممکن خواهد شد. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا