اتریوم

ویتالیک بوترین: با اعتبارسنج‌های سانسور کننده در اتریوم باید مدارا کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
آرمین آزاد

ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم معتقد است اعتباسنج‌های انفرادی که تصمیم به سانسور در اتریوم برای تراکنش‌های خاص می‌گیرند را باید تحمل کرد تا از تبدیل شدن جامعه اتریوم به پلیس اخلاق جلوگیری کرد.

به گزارش کوین تلگراف، بوترین این اظهارنظر را در پاسخ به یک نظرسنجی توییتری بیان کرد. در این نظرسنجی به سناریو فرضی اشاره شده که در آن اعتبارسنج تراکنشی را برخلاف اعتقاداتش سانسور می‌کند.

روز ۱۷ اکتبر، در یک رشته پست توییتری پرسیده شد که اگر اعتبارسنجی در یک کشور در حال جنگ تصمیم بگیرد تراکنشی را پردازش نکند چون آن تراکنش مربوط به کمک مالی برای کشور مقابل است، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

براساس صحبت‌های ویتالیک بوترین، پاسخ به سوال در رابطه با سانسور شبکه باید در ارتباط با میزان و سطح تخلف صورت گرفته داده شود. وی در یک رشته پست توییتری توضیح داد که هر پاسخ دیگری به این سوال جامعه اتریوم را به پلیس اخلاق تبدیل خواهد کرد.

در اتریوم اثبات سهام، اعتبارسننج‌ها تصمیم می‌گیرند که چه تراکنش‌هایی را در بلاک خود قرار دهند. اثبات سهام یک مدل اجماع مدرن است که ارزهای دیجیتال و پروژه‌های دیفای بسیاری بر پایه آن کار می‌کنند.

در پاسخ به سوال ذکر شده، مارتین کوپلمن، هم‌بنیانگذار شرکت Gnosis گفت که با تحمل کردن این اعتبارسنج در چنین وضعیتی موافق است اما در ادامه هشدار داد که اعضای جامعه باید مراقب افزایش سانسور روز افزون توسط رله‌های MEV-Boost پس از به روزرسانی مرج باشند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

در حالی که این پست توییتری یک سناریو فرضی را مدنظر قرار داده، نگرانی‌ها پیرامون سانسور در اتریوم بسیار زیاد شده است. هفته گذشته گزارشی منتشر شد که در آن اشاره شده بود ۵۱% از بلاک‌های اتریوم در خطر سانسور شدن قرار دارند. رله‌های MEV-Boost بخش بزرگی از تولید بلاک‌های اتریوم را در اختیار دارند و سازمان‌های متمرکزی هستند که به عنوان واسطه میان تولیدکنندگان و سازندگان ایفای نقش می‌کنند.

تمامی اعتبارسنج‌های اثبات سهام اتریوم می‌توانند تولید بلاک‌های خود را به سازندگان خارجی برون سپاری کنند. پس از به روزرسانی مرج، رله‌های مذکور به نمانیده مهمی در تولید بلاک‌ها تبدیل شدند و ایجاد بلاک در اتریوم به جای گروه کوچکی از ماینرها در یک رنج بسیار بزرگ تری توزیع شده است.

اسلاوا دیمچاک، مدیرعامل AMLBot به تازگی گفته است که به روزرسانی اتریوم می‌تواند باعث ایجاد اصلاحاتی در مبارزه با پولشویی و همچنین احراز  هویت در صنعت ارزهای دیجیتال شود. وی در این باره افزود:

«نگرانی قانون گذاران آمریکا در رابطه با افزایش سرمایه در دیفای بدون داشتن هیچ کنترلی بر آن در حال افزایش است. از آنجایی که اتریوم به عنوان زنجیره اصلی توکن‌های زیادی ایفای نقش می‌کند، انتقال آن از اثبات کار به سهام می‌تواند باعث تاثیر بخشی حداقل بخشی از بازار غیرمتمرکز شود.»

منبع: فکت کوینز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

محتوی بیشتر از اتریوم:

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا