ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)گزارش

اعلام اولین انتقال موفق روبل دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 بانک مرکزی فدراسیون روسیه و برخی موسسات مالی این کشور آزمایش یک ارز دیجیتال ملی را آغاز کرده‌اند. این آزمایش‌ها پس از تکمیل نمونه اولیه پلتفرم دیجیتال روبل که در دسامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، صورت پذیرفتند. ۱۲ بانک برای پیوستن به این پروژه آزمایشی درخواست دادند و سه مورد از آنها قبلا سیستم‌های خود را به پلتفرم ارز دیجیتال بانک مرکزی متصل کرده‌اند.

این نهاد نظارتی توضیح داد که دو بانک از این بانک‌ها چرخه کامل انتقال روبل دیجیتال بین مشتریان را با استفاده از برنامه‌های بانکداری تلفن‌همراه با موفقیت به پایان رسانده‌اند. بر اساس اعلام بانک مرکزی روسیه، کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موجود در گوشی‌های همراه، کیف پول‌های دیجیتال روبلی خود را باز کرده و پول الکترونیکی معمولی را از حساب‌های بانکی خود به روبل دیجیتال مبادله کنند و سپس ارزهای دیجیتال را بین خود انتقال دهند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون رئیس بانک مرکزی روسیه در این خصوص اظهار کرد: پلتفرم دیجیتال روبل فرصت جدیدی را برای شهروندان این کشور، مشاغل و همچنین دولت روسیه فراهم می‌آورد. او در ادامه توضیح داد هزینه نقل و انتقالات در ارز دیجیتال مستقل برای ساکنان روسیه رایگان خواهد بود و در هر نقطه از کشور در دسترس آنها قرار خواهد داشت.

همچنین گفته می‌شود این سیستم هزینه‌های مبادله‌ای را برای شرکت‌ها کاهش می‌دهد و برای آنها امکان معرفی محصولات و خدمات جدید را فراهم می‌آورد. برنامه‌های آتی شامل معرفی تراکنش‌های آفلاین و اجازه استفاده غیرمتمرکز از روبل دیجیتال است. بر اساس نتایج به‌دست آمده از مراحل آزمایشی، نقشه راه برای اجرای کامل شکل جدید ارز فیات تدوین خواهد شد.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۵، آذر ماه۱۴۰۰

این در حالی است که بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو در سطح بین‌المللی، روز پنج‌شنبه گذشته با کاهش ۶۶/ ۱ درصدی در ساعت ۱:۲۱ بعد از ظهر به ۴۳۳۲۹ دلار رسید. همچنین بر اساس داده‌های Coindesk، اتریوم، دومین ارز دیجیتال پرمعامله، در همان روز با قیمت ۳۰۷۳ دلار فروخته شد که ۸۳/ ۱درصد کاهش را در مقایسه با ارقام روز گذشته خود نشان می‌دهد.  همچنین مسترکارت، شرکت خدمات مالی چندملیتی آمریکایی، در حال گسترش خدمات مشاوره‌ای متمرکز بر پرداخت است که این خدمات، ارزهای دیجیتال را نیز در بر خواهند گرفت. این شرکت اعلام کرد: برنامه‌های مشاوره مسترکارت با بانک‌ها و بازرگانان، طیف وسیعی از قابلیت‌های مربوط به ارز دیجیتال، از آموزش در مراحل اولیه، ارزیابی ریسک و توسعه استراتژی رمزنگاری و NFT در سطح بانکی گرفته تا کارت‌های رمزنگاری و طراحی برنامه‌های وفاداری به ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد.

منبع: دنیای‌اقتصاد به نقل از عرب نیوز،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا