اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی به ۱۰ درصد تا سال ۲۰۲۵

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کابینه دولت چین به تازگی طرحی را برای توسعه اقتصاد دیجیتال این کشور منتشر کرده که هدف از آن، افزایش سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی ملی با پیشبرد فناوری هایی مانند اینترنت ۶G و مراکز داده بزرگ است.


بر اساس این گزارش، شورای دولتی چندین هدف را برای سال ۲۰۲۵ تعیین کرده که افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ملی از ۷.۸٪ در سال ۲۰۲۰ به ۱۰٪ در سال ۲۰۲۵ از جمله مصوبات اصلی این شورا ذکر شده است.

اهداف دیگر این طرح شامل تسریع ساخت مراکز داده بزرگ، افزایش تعداد کاربران باند پهن گیگابیتی، سریع‌ترین سرعت اتصال موجود در شبکه اینترنت، از ۶.۴ میلیون در سال ۲۰۲۰ به ۶۰ میلیون در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.


شورای دولتی چین همچنین به مسائل ساختاری در اقتصاد دیجیتال این کشور اشاره کرده که باید به آنها رسیدگی شود.

در متن صورتجلسه این شورا آمده است: توسعه اقتصاد دیجیتال چین با برخی مشکلات و چالش‌ها مواجه است که عبارتند از فقدان ظرفیت نوآوری در حوزه‌های کلیدی … منابع داده بسیار زیاد بوده، اما پتانسیل آن به طور کامل آزاد نشده است؛ طبق برنامه، سیستم حاکمیت اقتصاد دیجیتال باید بیشتر بهبود یابد».

لازم به ذکر است چین در کنار کشورهای دیگر عضو آ سه آن، طی ماه های اخیر گام هایی بسیار بلند برای توسعه ظرفیت اقتصاد دیجیتال خود برداشته که عمده مسئولیت این اقدامات بر عهده شرکت های بزرگ مخابراتی همچون هوآوی، شیائومی و همچنین شرکت های فعال در توسعه نرم افزارهای مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت های اقتصاد دیجیتال مانند اپلیکیشن ارتباطی «وی چت» است.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا