توکن‌های غیر مثلی (NFT)

افزایش خرید و فروش NFT ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهسا نجاتی

با پایان یافتن هفته سوم ژانویه ۲۰۲۳، دارایی های توکن غیرمثلی (NFT) شاهد افزایش ۱۶.۳۹ درصدی در فروش کلی بودند. ۳۲۰ هزار و ۵۸۰ خریدار در هفته گذشته در بازار NFT شرکت کردند که نسبت به هفته قبل ۴۳.۴۸ درصد افزایش داشت. ۲۵۶.۶۹ میلیون دلار فروش NFT در هفت روز گذشته ثبت شد که ۲۰۶.۰۶ میلیون دلار NFT های مبتنی بر اتریوم بود.

 طبق آمار cryptoslam.io، مالکیت دیجیتال در سال ۲۰۲۳ با ۲۵۶.۶۹ میلیون دلار فروش توکن غیرقابل تعویض (NFT) در هفت روز گذشته ادامه دارد. این نشان دهنده افزایش ۱۶.۳۹ درصدی نسبت به فروش NFT در هفته گذشته بوده و شامل ۱.۲۵۵.۳۷۶ تراکنش NFT است. در مجموع ۳۲۰ هزار و ۵۸۰ خریدار در فعالیت بازار شرکت کردند که نسبت به هفته قبل ۴۳.۴۸ درصد افزایش داشت.

از بین ۲۰ شبکه منحصر به فرد بلاک چین، ۲۰۶.۰۶ میلیون دلار از فروش هفته گذشته به زنجیره اتریوم تعلق داشت. فروش NFT مبتنی بر اتریوم در هفته گذشته ۲۴.۷۸ درصد افزایش یافته است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در بلاک‌چین

دومین بلاکچین پیشرو از نظر فروش NFT در این هفته سولانا (SOL) است که ۳۶.۳۷۸.۷۳۰ دلار فروش NFT داشت. با این حال، فروش  NFTسولانا نسبت به هفته قبل ۱۰.۴۴ درصد کاهش داشت.

افزایش  فروش NFT

پرفروش‌ترین کلکسیون NFTها در بازه زمانی هفت روزه

بلاکچین‌هایی که بیشترین سود هفت روزه را از نظر فروش NFT داشتند، تتا Theta بود که ۲۳۹ درصد افزایش داشت. همچنین، فانتوم ۱۴۴ درصد، پالم Palm ۹۷ درصد و وکس Wax ۷۳ درصد رشد قیمت را در هفته جاری تجربه کردند.

پرفروش‌ترین مجموعه‌های رمزنگاری این هفته نیز شامل بورد ایپ یات کلاب (BAYC)، میوتنت ایپ یات کلاب (MAYC)، بورد ایپ کنل کلاب (BAKC)، آزوکی و آدردید بود.

سه مورد از گران‌ترین NFTهایی که در این هفته به فروش رسید، شامل بورد ایپ یات کلاب بوده که هفت روز پیش به قیمت ۶۱۳ هزار دلار و کریپتوپانک به قیمت ۴۱۸ هزار دلار فروخته شد.

طبق داده‌های nftpricefloor.com، در ساعت ۱۰ صبح به وقت شرقی روز یکشنبه، ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳، کریپتوپانک‌ها با ۶۶.۶۹ اتریوم بالاترین ارزش طبقه را داشتند، در حالی که ارزش بورد ایپ یات کلاب کمی پایین‌تر از ۶۶.۲۴۷ اتریوم بود.

منبع: اقتصادآنلاین

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا