اقتصاددیجیتال

اقتصاد نوین هند به دست استارت‌آپ‌ها رقم خواهد خورد؛ لزوم تولید تراشه های الکترونیکی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

وزیر فناوری اطلاعات هند طی سخنانی با تاکید بر اهمیت استارت‌آپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال، انها را نه تنها منبعی مناسب برای اشتغالزایی جوانان بلکه سنگ بنای انقلاب اقتصادی در این کشور دانست. 

بر اساس این گزارش، «راجیو چاندراسکار» طی سخنانی گفت که ایجاد فرصت های جدید اقتصادی و رشد سرمایه تنها از طریق واحدهای تجاری جدید و افزایش ظرفیت های آنها ایجاد خواهد شد و این ویژگی بارز استارت‌آپ‌ها است.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس «آماده سازی برای انقلاب استارتاپی» در ایالت اوترا پرادش مطرح می کرد، با ارائه آخرین آمارهای موجود از وضعیت فعالیت استارت‌آپ‌ها در هند گفت: امروز، بیش از ۸۰ هزار استارت‌آپ‌ در هند مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، ۱۰۹ واحد استارت آپی تبدیل به شرکت های بزرگ شده اند.

وی رونق کار استارت‌آپ‌ها را نشانه دمکراتیزه سازی فرآیند دستیابی به فرصت ها و ایجاد سرمایه ملی برای کشورش دانسته و گفت که اقتصاد نوین هند به دست شرکت های استارت آپی رقم خواهد خورد.

وزیر فناوری اطلاعات هند در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر ضرورت تجاری سازی فناوری های مربوط به هوش مصنوعی تاکید کرده و این صنعت را کاتالیزور اصلی برای رونق اقتصاد دیجیتال دانست.

چاندراسکار با اشاره به کمبود تراشه ها و شکل گیری رقابت های بزرگ جهانی برای تولید و فروش این محصولات استراتژیک، خواستار وارد شدن استارت‌آپ‌ها به این بخش شده و اعلام کرد که در حال حاضر، ۱۳۸ شرکت استارت آپی مشغول به ساخت و طراحی این تراشه ها برای صنعت فضایی هند هستند.

منبع: بازار

اقتصاد نوین هند به دست استارت‌آپ‌ها رقم خواهد خورد؛ لزوم تولید تراشه های الکترونیکی

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا