اقتصاددیجیتال

پنج روندی که اقتصاد جهان را در ۲۰۲۳ تحت تأثیر قرار می دهد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در حالی که وارد سال ۲۰۲۳ می شویم، پنج روندی که اقتصاد جهان را در ۲۰۲۳ تحت تأثیر قرار می دهد. با هر روند، سیاست گذاران می توانند بر بازگشت به وضعیت موجود تمرکز کنند یا چیزی متفاوت و بهتر از آن را بسازند.

اگر در چند ماه گذشته از نزدیک به سخنان رهبران مالی در سراسر جهان گوش داده باشید، یک موضوع به وضوح مشاهده می شود: آنها فقط می خواهند به جایی که قبل از همه گیری بودند برگردند.

اگر می‌توانستیم به تورم ۲ درصدی برگردیم، اگر می‌توانستیم ساعت را به قبل از جنگ اوکراین برگردانیم، اگر فقط چین درهای خود را باز می کرد و برای جهان کالا تولید می کرد، آن‌گاه همه چیز خوب می‌شد.

این تمایل به عادی بودن اشتباه است. اتکای بیش از حد اروپا به انرژی روسیه آسیب‌پذیری بود که در انتظار بهره‌برداری از طرف روسیه بود. تورم پایین فدرال رزرو آمریکا را در سال ۲۰۱۹ آزار داد زیرا نشان دهنده ضعف در بازار کار بود. در مورد چین، اگر فکر می کنید که اوضاع در سال ۲۰۱۹ به خوبی پیش می رفت، احتمالاً جنگ تجاری را فراموش کرده اید.

در حالی که وارد سال ۲۰۲۳ می شویم، پنج روند نادیده گرفته شده در ژئواکونومیک را مشاهده می کنیم. با هر روند، سیاست گذاران می توانند بر بازگشت به وضعیت موجود تمرکز کنند یا چیزی متفاوت و بهتر از آن را بسازند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

۱. بانک های مرکزی راه خود را از هم جدا کردند

از زمان شروع بیماری همه‌گیر، بزرگترین بانک‌های مرکزی جهان تا حد زیادی هماهنگ حرکت کردند. آنها با هم نرخ‌ها را کاهش دادند، با هم نرخ‌ها را افزایش دادند و حتی الگوهای مشابهی را از نظر امتیازهای پایه در هر جلسه مطرح کردند.

امسال قرار است همه چیز بسیار متفاوت به نظر برسد. ما شاهد گسترش تصمیم‌گیری‌ها خواهیم بود، زیرا مشکلات منحصربه‌فرد اقتصادهای فردی بیشتر از نیروهای جهانی است. بنابراین وقتی فدرال رزرو در ماه های آینده شروع به چرخش کرد، الگوی جدید را به خاطر بسپارید و انتظار نداشته باشید که بقیه جهان به طور خودکار از آن پیروی کنند.

مصر در حال تبدیل شدن به قطب بین المللی عمده نفت دریایی روسیه است. کشتی‌ها به مصر می‌آیند و سپس نفت ارزان روسیه به عربستان سعودی و سراسر جهان سرازیر می‌شود

۲. فشار جدید بر خریداران نفت و کالا از روسیه

جای تعجب نیست که روسیه پس از تحریم‌ها به دنبال خریداران مختلف نفت خود بوده است. اما نمی توان با اطمینان گفت که آیا همه کشورها از تحریم ها علیه روسیه پیروی می کنند یا خیر گزارشات مختلف واردات نفت روسیه از طریق دریا را منعکس می کنند و غرب نحوه کمک پکن به مسکو را نادیده می گیرد. اما با این وجود هند، قزاقستان و مصر از کشورهای دیگری هستند که نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کنند.

در قاهره چه خبر است؟ به نظر می رسد مصر در حال تبدیل شدن به قطب بین المللی عمده نفت دریایی روسیه است. کشتی‌ها به مصر می‌آیند و سپس نفت ارزان روسیه به عربستان سعودی و سراسر جهان سرازیر می‌شود. در سال ۲۰۲۳، ما فکر می کنیم که ایالات متحده فشار را بر کشورهایی که به آب دسترسی دارند – به ویژه مکان هایی مانند اسرائیل و ترکیه – افزایش می دهد.

قرنطینه چین حفره‌ای در تجارت بین‌المللی گردشگری ایجاد کرده است. اثرات موج دار فراتر از هتل ها و رستوران ها است. وقتی شهروندان چینی به خارج از کشور سفر می‌کردند، پولی که خرج می‌کردند ذخایر ارز خارجی سایر کشورها را تشکیل می‌داد

۳. آسیا شاهد بازگشت گردشگران چینی است

در سال ۲۰۱۹، آسیا-اقیانوسیه میزبان بیش از ۲۶۰ میلیون گردشگر بود که نزدیک به ۱۹۰ میلیون شغل در سراسر منطقه ایجاد کرد. سپس بیماری همه گیر شیوع پیدا کرد، چین تعطیل شد و سفرهای بین المللی هنوز بهبود نیافته است:

قرنطینه چین حفره‌ای در تجارت بین‌المللی گردشگری ایجاد کرده است. اثرات موج دار فراتر از هتل ها و رستوران ها است. وقتی شهروندان چینی به خارج از کشور سفر می‌کردند، پولی که خرج می‌کردند ذخایر ارز خارجی سایر کشورها را تشکیل می‌داد. اکنون، این کشورهای آسیایی در حال مداخله در بازارهای ارز خود هستند و ذخایر رو به کاهشی در اختیار دارند. اگر موجی از نکول ها رخ دهد یا رکود جهانی به شدت در آسیا و اقیانوسیه فرود آید، این دولت ها به ویژه آسیب پذیر خواهند بود.

ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۲ دو تریلیون دلار زیان دیدند و نمی‌توان گفت که چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ بهتر از این است. اما این که چگونه علاقه به ارزهای دیجیتال با سایر مسائل اقتصادی مقایسه می شود نگران کننده شده است

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

۴. اقتصاد واقعی (نه رمزارز) پیشرو است

ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۲ دو تریلیون دلار زیان دیدند و نمی‌توان گفت که چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ بهتر از این است. اما این که چگونه علاقه به ارزهای دیجیتال با سایر مسائل اقتصادی مقایسه می شود نگران کننده شده است:

دو تریلیون دلار پول زیادی است. اما تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) حدود صد تریلیون دلار است. بازار نیمه هادی ها در سطح جهانی تریلیون ها ارزش دارد و موتور اقتصادی تقریباً همه کشورهای جهان را پشتیبانی می کند. انتظار می رود سال ۲۰۲۳ سالی باشد که اقتصاد واقعی انتقام می گیرد. بانک‌های مرکزی قصد دارند ارزهای دیجیتال خود را به پیش ببرند، یک رکود جهانی بر افراد بیشتری نسبت به اف تی ایکس تأثیر می‌گذارد و توانایی تولید چین یا فقدان آن، سرنوشت اقتصادی میلیون‌ها نفر را تعیین خواهد کرد.

سال ۲۰۲۳ از نظر انتخابات در اقتصادهای بزرگ سال آرامی خواهد بود. در سال ۲۰۲۳، تنها آرژانتین و ترکیه قرار است انتخابات ملی برگزار کنند

۵. رای دهندگان در کشورهای عضو گروه ۲۰ شانس کمی برای ابراز نارضایتی دارند

همانطور که تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد، سال ۲۰۲۳ از نظر انتخابات در اقتصادهای بزرگ سال آرامی خواهد بود. در سال ۲۰۲۳، تنها آرژانتین و ترکیه قرار است انتخابات ملی برگزار کنند (ترکیه هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و آرژانتین مدت‌هاست که از بیست کشور برتر خارج شده است. هر دو کشور مشکلات تورمی زیادی دارند و با مسائل داخلی مواجه هستند.

بنابراین، با جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام در یک دموکراسی پارلمانی، در هیچ کجای گروه هفت (G۷) شهروندان فرصتی برای ثبت نارضایتی خود در طول یک سال سخت برای مشاغل و تولید ناخالص داخلی ندارند. آیا این به ناآرامی تبدیل می شود یا فقط یک افزایش بزرگتر برای سال ۲۰۲۴ است؟ احتمال رخداد مورد دوم یشتر و زمان این مهم به ما ثابت خواهد کرد.

منبع: بازار

  • پنج روندی که اقتصاد جهان را در ۲۰۲۳ تحت تأثیر قرار می دهد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا