اقتصاددیجیتال

شکوفایی اقتصاد دیجیتال در جنوب شرق آسیا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

آسیای جنوب شرقی شاهد رشد تعداد کاربران اینترنت است. ۲۰ میلیون کاربر جدید در سال ۲۰۲۲ اضافه شده که تعداد کل کاربران را به ۴۶۰ میلیون افزایش داد.

گوگل،Temasek  و Bain & Company، برترین اقتصادهای دیجیتال آسیای جنوب شرقی در سال ۲۰۲۲ سریعتر از پیش‌بینی رشد کردند و به نظر می‌رسد ارزش کل تراکنش های انجام شده در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

این رشد سه سال جلوتر از پیش‌بینی‌های قبلی محقق شده و نسبت به ارزش ناخالص کالایی (GMV) 161 میلیارد دلاری سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش را شاهد بود.

گزارش قبلی در سال ۲۰۱۶ تخمین زد که اقتصاد اینترنتی در شش کشور بزرگ منطقه تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ میلیارد دلار GMV خواهد رسید.

شش اقتصاد بزرگ تحت پوشش این گزارش عبارتند از: اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام. در این گزارش به جمعیت برونئی، کامبوج، لائوس و میانمار و همچنین تیمور شرقی و پاپوآ گینه نو اشاره ای نشده است.

آسیای جنوب شرقی همچنین شاهد رشد تعداد کاربران اینترنت است.  ۲۰ میلیون کاربر جدید در سال ۲۰۲۲ اضافه شده که تعداد کل کاربران را به ۴۶۰ میلیون افزایش داد. 

با این حال، این آمار در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با یک سال قبل تنها ۴ درصد رشد داشته است. این در مقایسه با رشد ۱۰ درصدی سال به سال در سال ۲۰۲۱ و رشد ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۰، در اوج همه گیری ویروس کرونا، پایین‌تر است.

منبع: اقتصادنیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا