اقتصاددیجیتال

پیشروی اقتصاد دیجیتال چین باعث رشد جهانی می شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کارشناسان و کارآفرینان میگویند فناوریهای نوظهوری مانند اینترنت اشیا و اقتصاد دیجیتال پررونق، که چین در آن پیشرو است، محرکهای رشد جدیدی برای جهان در میان یک محیط چالش برانگیز جهانی ایجاد میکند.

هه شو‌مینگ، رئیس کمیته اجرایی کنوانسیون اینترنت جهانی اشیا، گفت: با وجود بادهای مخالف مسائل ژئوپلیتیک و همهگیری COVID-19، شکوفایی فناوریهای پیشرفته، مانند اینترنت اشیا و نوآوریها در اقتصاد دیجیتال، انگیزه جدیدی به اقتصاد جهانی تزریق خواهد کرد.

وی طی نشست اخیر در چین گفت: تعداد کل ایستگاه های پایه ۵G در چین در سال جاری احتمالاً به ۳ میلیون خواهد رسید که پایه محکمی برای توسعه اینترنت اشیا خواهد بود و تولید ناخالص داخلی اقتصاد دیجیتال در حال ظهور احتمالاً حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

هه چیانگ، نایب رئیس کمیته اجرایی کنوانسیون جهانی اینترنت اشیا، گفت: «جهان در حال حاضر در حال گذار از یک اقتصاد صنعتی به یک اقتصاد دیجیتال است، که اقتصاد دوم حدود نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد و سالانه حدود ۲۰ درصد رشد می کند. وی گفت: امسال نرخ رشد ممکن است به بیش از ۲۵ درصد برسد.

او گفت که صنایع دیجیتال و هوشمند با پشتیبانی اینترنت اشیا پتانسیل رشد بسیار بالایی دارند و تعداد فزایندهای از محصولات، سیستمها و پلتفرمهای اینترنت اشیا در حال حاضر تولید شدهاند که طیف وسیعی از زمینهها از جمله صنعت، کشاورزی، لجستیک، حملونقل، انرژی و هوشمند را پوشش میدهند.

طی چند سال گذشته، چین پیشرفت قابل توجهی در تقویت رشد اقتصاد دیجیتال داشته است.

بر اساس مقاله سفید منتشر شده توسط آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، مقیاس اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۱ به ۴۵.۵ تریلیون یوان (۶.۳ تریلیون دلار) رسید که رتبه دوم را در جهان دارد و ۳۹.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

در اوایل سال جاری، این کشور دستورالعملی را در مورد ساخت چین دیجیتالی صادر کرد که به عنوان موتور مهمی برای تقویت مدرنیزاسیون آن در عصر دیجیتال عمل می کند و پشتیبانی محکمی برای توسعه یک مزیت رقابتی جدید ارائه می دهد.

بر اساس این طرح، تا سال ۲۰۳۵، چین در خط مقدم توسعه دیجیتال در سطح جهانی قرار خواهد گرفت و پیشرفت دیجیتالی آن در جنبه های خاصی از اقتصاد، سیاست، فرهنگ، جامعه و محیط زیست هماهنگ تر و پایدارتر خواهد بود.

منبع: CRI

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا