رسانه دیجیتالگزارش

اینستاگرام با شفاف سازی الگوریتم خود به کمک سازندگان محتوا می‌آید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در یک آپدیت جدید، اینستاگرام اطلاعات بیشتری از الگوریتم خود را به سازندگان می‌دهد تا بتوانند محتوا بهتری خلق کنند.

اینستاگرام ویژگی “وضعیت حساب” خود را به‌روزرسانی می‌کند تا به حساب‌های تجاری و سازندگان اطلاع دهد که چرا برخی از پست‌های آن‌ها سرکوب می‌شوند و یا بازدید کمی می‌گیرند زیرا هدف آن شفاف‌سازی بیشتر با کاربران است.

این حساب‌ها اکنون می‌دانند که کدام یک از پست‌هایشان «واجد شرایط توصیه شدن» توسط الگوریتم اینستاگرام به غیر دنبال‌کنندگان در بخش‌های دیگر پلتفرم است. این شامل مکان‌هایی مانند صفحه اکسپلور، حلقه‌ها و توصیه‌های In-Feed می‌شود.

از طرف دیگر، اینستاگرام همچنین با توضیح اینکه، برای مثال: “چگونه این محتوا دستورالعمل‌های انجمن را نقض می‌کند”، به حساب‌ها اطلاع می‌دهد که چرا محتوای آن‌ها به مخاطبان بیشتر توصیه نمی‌شود. این اطلاعات را می‌توان در صفحه سازندگان اینستاگرام نیز پیدا کرد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

و به محض اطلاع، به سازندگان این فرصت داده می‌شود که اگر فکر می‌کنند اینستاگرام در پرچم‌گذاری آن محتوا کمی مورد اشتباه قرار گرفته، پست توهین‌آمیز را ویرایش یا حذف کنند یا درخواست تجدیدنظر کنند. تیم بررسی قبل از تصمیم گیری جدید، پست مذکور را از نزدیک بررسی خواهد کرد.

برای به‌روزرسانی‌های آینده، اشاره‌ای به گسترش وضعیت حساب به سایر ویژگی‌ها مانند عملکرد جستجو و آموزش سازندگان در مورد نحوه دسترسی بهتر به غیرفالوورها وجود دارد.

مشخص نیست که به‌روزرسانی وضعیت حساب چه زمانی و کجا منتشر می‌شود. ولی می‌دانیم که این ویژگی‌های جدید در حال حاضر در حال عرضه هستند. از اینستاگرام پرسیده شدده که آیا می‌تواند اطلاعاتی درمورد پنجره زمانی لانچ بدهد و آیا می‌تواند در مورد اضافه شدن وضعیت حساب آینده به ما اطلاعات بیشتری بدهد. البته تا زمان نوشتن این مقاله، جوابی از اینستاگرام دریافت نشده است.

شفاف سازی الگوریتم

در این اطلاعیه، اینستاگرام بیان می‌کند که درک این موضوع برای حساب‌های کاربری چقدر ناامیدکننده است که چرا آن‌ها تعاملی را که قبلا داشتند، دریافت نمی‌کنند. این واقعاً هدف این به‌روزرسانی است: رفع سردرگمی.

الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی منبع مکرر ناامیدی برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا هستند. نحوه کار این الگوریتم‌ها یک راز کاملا محافظت شده است. برای مثال، اگر زمان کافی را در YouTube صرف کنید، در نهایت با سازنده‌ای مواجه می‌شوید که از دشواری درک آنچه توصیه می‌شود یا نمی‌شود، شکایت می‌کند.

در سال گذشته اقدامات شخص ثالثی برای اصلاح این مشکل انجام شده است. قابل توجه‌ترین مورد، زمانی بود که اتحادیه اروپا قانون خدمات دیجیتال را تصویب کرد، که غول‌های فن‌آوری مانند متا را مجبور می‌کند تا نحوه عملکرد الگوریتم‌های توصیه خود را فاش کنند. با این حال، این قانون تا سال ۲۰۲۴ اجرایی نخواهد شد، بنابراین تا اطلاع ثانوی به جز فعالیت‌ها و توضیحات رسمی، ما اطلاعات دیگر نخواهیم داشت.

منبع: آی‌تی رسان

  • اینستاگرام با شفاف سازی الگوریتم خود به کمک سازندگان محتوا می‌آید

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا