صنعت بازیکسب وکار هوشمند در جهان

امسال بازار بازی‌های ویدئویی ۱۵۹ میلیارد دلاری می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۷ میلیارد نفر در سراسر جهان برای اجرای بازی‌های ویدئویی ۱۵۹.۳ میلیارد دلار هزینه می‌کنند.

بررسی مؤسسه تحقیقاتی نیوزو نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۳ ارزش بازار بازی‌های ویدئویی از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد گذشت.

میزان صرف هزینه برای خرید و اجرای بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۹.۳ درصد افزایش خواهد یافت. این رقم مجموع صرف هزینه برای خرید بازی‌های موبایلی، رایانه‌ای و کنسول‌های بازی را در بر می‌گیرد. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ حداقل نرخ رشد میزان خرید بازی‌های ویدئویی ۸.۳ درصد باشد.

نیوزو بر این باور است که شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان باعث شده تا علاقه به اجرای بازی‌های ویدئویی روز به روز بیشتر شود و این صنعت بخشی از رشد خود را مدیون این شرایط عجیب و پیش بینی نشده است. همچنین پیش بینی می‌شود عرضه مدل‌های جدید کنسول‌های بازی در انتهای سال ۲۰۲۰ نیز در رشد خرید بازی‌های گوناگون تأثیرگذار باشد.

بیشترین رشد در صنعت بازی‌های ویدئویی مربوط به بخش بازی‌های تلفن همراه بوده است. درآمد حاصل از خرید بازی‌های موبایلی با رشد ۱۳.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ در سال جاری میلادی به ۷۷.۲ میلیارد دلار رسیده است. تعطیلی کافه‌های بازی در کشورهایی مانند چین نیز اقبال به بازی‌های موبایلی را افزایش داده است. البته باید توجه داشت که تنها ۳۸ درصد از کاربران این بازی‌ها برای خرید آنها پول داده‌اند و بقیه این بازی‌ها رایگان بوده‌اند.

مهر به نقل از ونچربیت،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا