امنیت اقتصاد دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

افزایش امنیت سایبری کسب و کار با راهکارهای ساده

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

فعالیت کسب و کارها در بازار شباهت بسیار زیادی با گذشته ندارد. پیش از این بسیاری از برندها اگر فروشندگان خوبی داشتند و به طور حضوری تعامل شان با مخاطب هدف بهینه بود، دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکرده و سود بالایی نیز به دست می آوردند. در این میان تنها هزینه مورد نیاز نیز مربوط به استفاده از برخی تمهیدات اولیه برای حفاظت از دفتر کار اصلی و شعبه های فروش بود.

امروزه اما روند کاری بسیاری از برندها به طور کامل عوض شده است. دیگر خبری از شیوه های قدیمی در عرصه تولید محتوا نیست. در عوض بسیاری از برندها در زمینه تولید محتوا از شیوه های آنلاین سود می برند. این یعنی حضور در فضای آنلاین و حتی استفاده از شیوه های مبتنی بر اینترنت برای برندها در کانون اهمیت قرار گرفته است. نکته ای که در این میان باید مد نظر داشت استفاده از برخی شیوه های حرفه ای است. این امر می تواند به شما کمک زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نماید. 

تامین امنیت کسب و کار در فضای آنلاین یا به عبارت بهتر امنیت سایبری از جمله بحث های بسیار مهم برای برندها محسوب می شود. این نکته باید به طور دقیق مد نظر برندها قرار داشته و برای بهبود وضعیت تان در این راستا عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید. نکته مهم اینکه بسیاری از کسب و کارها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انواع مهارت ها را دارند. با این حال وقتی صحبت از ایجاد تغییرات اساسی در روند کاری برند می شود، بسیاری از کسب و کارها مشکل خواهند داشت. امنیت سایبری نیز یکی از این تغییرات اساسی است. درست به همین دلیل در این مقاله برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد. 

به روز نگه داشتن نرم افزارها

اگر برند شما در زمینه فعالیت کاری از نرم افزارهای خاصی استفاده می کند، باید همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که روند کاری تان بدون به روز رسانی های مداوم آن نرم افزارها با مشکل رو به رو خواهد شد. هکرها در دنیای امروز بیشتر به سراغ برندهایی با نرم افزارهای قدیمی می روند. این امر به آنها امکان عبور از لایه های امنیتی به سادگی هرچه تمام تر را داده و وضعیت شان را نیز وخیم خواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید همیشه از ایده های مناسب برای افزایش امنیت برندتان در این حوزه استفاده کنید. ساده ترین ایده نیز در این میان تلاش برای استفاده از نرم افزارهای کاملا به روز خواهد بود. این نکته به شما کمک زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده و شما را همیشه مورد علاقه مشتریان نگه می دارد. 

استفاده از پسوردهای قوی

پسوردها کلیدهای دسترسی به اطلاعات یا خدمات مربوط به نرم افزارهاست. هکرها در این میان از شیوه های مختلف برای دسترسی به پسوردهای کاربران یا ابزارهای مرتبط با برندها سود می برند. اگر شما در این میان از پسوردهای بی نهایت ساده و قابل حدس استفاده کنید، کارتان به شدت سخت خواهد شد. درست به همین دلیل توصیه تمام کارشناس های عرصه سایبری استفاده از پسوردهای قوی و درست است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی میزان امنیت سایبری برندتان می دهد. در این صورت دست کم دیگر خبری از هک ساده و بی دردسر ابزارهای دیجیتال و دیتا سنتر برندتان نخواهد بود. 

استفاده از پسوردهای قوی به شما کمک زیادی برای مقابله با حملات سایبری خواهد کرد. این امر می تواند برای شما نه تنها جذابیت زیادی داشته باشد، بلکه هزینه های اضافی تان را نیز کاهش دهد. به هر حال برندی که مداوم تحت حمله سایبری قرار گرفته و سرورهای آن هک می شود، باید هم هزینه زیادی به موسسات امنیتی سایبری پرداخت کند. درست به همین دلیل شما با استفاده از یک پسورد طولانی، دارای حروف کوچک و بزرگ و همچنین اعداد و نشانه های مختلف می تواند به خوبی هرچه تمام تر امنیت سایبری تان را ارتقا دهید. این امر از شما یک برند مطمئن در بازار خواهد ساخت. 

آموزش اعضای شرکت درباره امنیت سایبری

اینکه شما خودتان به تنهایی قصد تاثیرگذاری بر روی تمام مشتریان را داشته و در این مسیر هم از کمک هیچ کس استفاده نکنید، امر بسیار دشواری محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند استفاده از ایده های گروهی و همچنین یک تیم عالی هستند. این امر به شما نیز در روند فعالیت کاری کمک خواهد کرد. مسئله مربوط به امنیت سایبری نیز در این میان چنین وضعیتی دارد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی وضعیت امنیت سایبری برندتان هستید، باید خیلی زود روند کاری تان را عوض کرده و آموزش های لازم به تمام اعضای شرکت را بدهید، در غیر این صورت به احتمال زیاد فرصت زیادی برای تاثیرگذاری بر روی سطح امنیت سایبری برندتان پیدا نمی کنید. این امر می تواند برای شما هزینه های بسیار گزافی به همراه داشته و موقعیت تان در بازار را نیز خراب کند. 

شما باید همیشه مطمئن باشید کارمندان تان شیوه های مناسب برای فعالیت کاری را به خوبی بلد هستند. یکی از بخش های مهم نیز در این میان مربوط به استفاده از تکنیک های درست و حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و حتی کارتان در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. 

شرکت در دوره ها و همایش های مربوط به امنیت سایبری می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته باشد. این امر در بسیاری از مواقع فرصت خوبی برای یادگیری شیوه های آموزش مناسب به کارمندان شرکت نیز محسوب می شود. شما در این صورت می توانید به خوبی کارتان را پیش برده و وضعیت فعالیت شرکت را به طور قابل ملاحظه ای در راستای امنیت سایبری بالا قرار دهید. 

استفاده از دستگاه ها و شبکه های امن

استفاده از دستگاه ها و شبکه های امن به شما برای بهبود وضعیت کاربری تان کمک خواهد کرد. این امر نه تنها امنیت شرکت شما را از نظر اطلاعات مهم و دیتا سنترها به طور تصاعدی افزایش می دهد، بلکه امکان بهینه سازی روند امنیت اطلاعات کاربران را نیز به همراه دارد. این مسئله برای برندهایی که به طور مداوم خدمات دیجیتال عرضه می کنند، کلیدی خواهد بود. درست به همین دلیل شما باید روی این مسئله به شدت کار کرده و وضعیت تان را نیز به خوبی توسعه دهید. 

استفاده از دستگاه ها و شبکه های امن به شما برای افزایش سطح امنیت سایبری تان کمک می کند. برخی از برندها در این راستا به طور مداوم توجه لازم را نشان نمی دهند. همین امر در برخی موقعیت ها موجب بروز مشکلات زیادی می شود. شما برای بهبود وضعیت تان در دنیای کسب و کار باید همیشه امنیت اطلاعات مهم برای خود و مشتریان تان را در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود در مسیر کارآفرینی با مشکلات متعدد رو به رو شده و کارتان با مشکلات زیادی مواجه می شود. 

مشورت با یک کارشناس حرفه ای در حوزه کسب و کار به شما برای تاثیرگذاری بر روی امنیت روانی کارکنان تان کمک خواهد کرد. این امر همچنین شما را در موقعیت بسیار خوبی برای بهبود وضعیت تان در عرصه کسب و کار قرار داده و شانس تان در این میان را نیز دوچندان می کند. یادتان باشد مشتریان در دنیای کنونی به برندهایی که امکان بهینه سازی روند کاری شان به بهترین شکل ممکن را دارند، توجه نشان خواهند داد. یکی از نکات مهم در این میان نیز مربوط به استفاده از دستگاه ها و شبکه های امن برای جلب اعتماد مشتریان است. پس همیشه در چنین زمینه هایی از نظرات مطمئن کارشناس های سایبری استفاده کنید. 

یکی از ساده ترین راهکارها برای ارتقای امنیت سایبری برند مربوط به نصب انواع آنتی ویروس یا اینترنت سکیوریتی بر روی دستگاه های شرکت است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد، اما تاثیر بسیار خوبی بر روی روند کاری شما خواهد داشت. به این ترتیب می توانید خیلی راحت بخش قابل ملاحظه ای از دغدغه های سایبری تان را کنار گذاشته و به طور کامل به آنتی ویروس های قوی محول کنید. 

استفاده از سیستم کد گذاری

کد گذاری پیام ها یا حتی اطلاعات مهم به هنگام انتقال شان از یک سیستم به سیستمی دیگر یا حتی میان سرورهای مختلف امری مهم محسوب می شود. این امر به شما امکان بررسی هرچه دقیق تر کیفیت انتقال داده ها در کنار مسئله ای مهم مثل امنیت آنها را می دهد. یادتان باشد بسیاری از هکرها در عمل حفره ‎های امنیتی در میان سرورها ایجاد کرده و به هنگام انتقال داده ‎ها از آنها کپی می گیرند. با این حساب کد گذاری یا رمزنگاری آنها می تواند به شما کمک زیادی کرده و وضعیت تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. 

بسیاری از کسب و کارها نسبت به فرآیند کدگذاری داده‎ ها به طور حرفه ای اطلاعاتی ندارند. در این صورت شما باید به طور مداوم با کارشناس های حرفه ای در این راستا هماهنگی داشته باشید. این امر می تواند به شما کمک شایانی کرده و موقعیت تان را به طور خیره کننده‎ ای بهبود بخشد. 

فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای 

احراز هویت دو مرحله ای به شما برای کاهش ریسک‎ های مربوط به نفوذ هکرها به سیستم‎ های ‎تان کمک خواهد کرد. در این شیوه شما به جای اینکه فقط با وارد کردن یک پسورد به اکانت یا نرم افزارهای برندتان وارد شوید، باید در مرحله پس از وارد کردن پسورد احراز هویت ثانویه‎ ای را نیز پشت سر بگذارید. این امر می تواند تقاضا برای بارگذاری یک عکس سلفی، تایید رمزی دیگر یا حتی ارائه کدی که برای شماره تماس یا ایمیل کاربر ارسال شده، باشد. به این ترتیب شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر حتی اگر پسورد اولیه ‎تان هم منتشر شد یا در دسترس هکرها قرار گرفت از سرقت اطلاعات ‎تان جلوگیری کرده و موقعیت تان را به خوبی بهینه سازی نمایید. این امر نقش مهمی در کیفیت کاری شما و همچنین اطلاعات ‎تان به طور کلی خواهد داشت. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا