بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیرمقاله

انواع تبلیغات موبایلی کدامند و هرکدام چه کاربردی دارند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تبلیغات موبایلی که بخشی از مبحث دیجیتال مارکتینگ است مزایای بی‌شماری دارد که صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از برنا، در جهانی که هر روز کاربرد ابزار هوشمندی چون موبایل بیشتر از قبل می‌شود، دیگر اهمیت تبلیغات موبایلی بر کسی پوشیده نمی‌ماند. کافی است ساعات استفاده خود از موبایل یا تبلت را با میزان استفاده از رسانه‌هایی مثل تلویزیون مقایسه کنید تا ضرورت و اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی ببرید.

تبلیغات موبایلی که بخشی از مبحث دیجیتال مارکتینگ است مزایای بی‌شماری دارد که صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. به عنوان مثال با استفاده از امکان مشخص کردن محدوده جغرافیایی، برندها می‌توانند جامعه هدف خود را آسان‌تر پیدا کنند و بودجه تبلیغاتی خود را صرف مشتریان بالقوه در محیط اطراف خود کنند. برای آن‌که بتوانید بهترین استفاده را از تبلیغات در دنیای فناوری داشته باشید، آموزش دیجیتال مارکتینگ را در برنامه خود قرار دهید تا بتوانید استراتژی‌های تبلیغات دیجیتال را به کارآمدترین و حساب‌شده‌ترین شیوه بچینید.

تبلیغات موبایلی

هرگونه تبلیغات دیجیتال که مخصوص نمایش در موبایل‌ها و تبلت‌ها و ابزار مشابه باشد، در دسته تبلیغات موبایلی قرار می‌گیرد. نوع محتوای تبلیغاتی می‌تواند متنی، صوتی، ویدئویی و… باشد. یکی از مهم‌ترین بسترهای تبلیغاتی موبایل، اپلیکیشن‌های گوناگون هستند که به این بازار رونقی دوچندان می‌بخشند. اپلیکیشن‌هایی که تعداد بی‌شماری به‌طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند و می‌توانند تبلیغات مختلفی را پیش چشمان مخاطبان قرار دهند.  

یکی از صنایعی که می‌توان تبلیغات دیجیتال را در آن به شکل گسترده ارائه داد، صنعت بازی‌های موبایل است. تبلیغات بازی موبایل می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند زیرا بسیار طرفدار است. منظور آن است که علاوه بر امکان نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های بازی می‌توان از شیوه ساخت بازی‌های تبلیغاتی استفاده نمود.

تبلیغات قابل بازی که مناسب استفاده در موبایل هستند، هم می‌توانند برای کاربر جنبه سرگرمی داشته باشند و هم برای تبلیغ‌دهنده بالاترین بهره‌وری را حاصل کنند. تعامل و مشارکت، عنصر مهم تبلیغات و بازاریابی است و تبلیغات بازی موبایل می‌تواند بزرگترین نرخ مشارکت طبیعی را در بین تبلیغ‌دهنده و مخاطبانش برقرار نماید.

انواع تبلیغات موبایلی

تبلیغات نیتیو یا همسان (Native)

تبلیغ نیتیو یا همسان از رایج‌ترین انواع تبلیغات دیجیتال است. این نوع تبلیغ از نظر ظاهری با محتوای پلتفرمی که در آن قرار داده شده است، سازگاری دارد. ویژگی تبلیغات همسان این است که به‌دلیل شباهت ظاهری به محتوای اصلی، برای مخاطب آزاردهنده نیستند. حفظ یکپارچگی و هویت بصری در تبلیغات همسان تجربه کاربر را حفظ می‌کند. تبلیغات همسان از یک‌سو باعث جلب اعتماد مخاطبان می‌شوند و از سوی دیگر انتظارات تبلیغ‌دهنده را برآورده می‌کنند.

تبلیغات پیش‌نمایشی  (Pre-roll)

تبلیغات پیش‌نمایشی در دسته تبلیغات ویدئویی قرار دارند و در ابتدای نمایش ویدئوها به مخاطب نشان داده می‌شوند. مشتریان بالقوه اغلب وقتی محصول مورد نظر خود را در ویدئو می‌بینند بیشتر به سمت خرید ترغیب می‌شوند زیرا اعتمادشان به چیزی که می‌بینند راحت‌تر جلب می‌شود. البته تبلیغات پیش‌نمایشی ممکن است به صورت بنری باشد که پیش از شروع ویدئو به نمایش درمی‌آید و یا به‌شکل ویدئویی باشد که معمولا در حدود ۵ ثانیه اول آن به نمایش در می‌آید و پس از آن، کاربر قادر خواهد بود در صورت عدم تمایل به تماشای ادامه آن، متوقف‌اش کند.

تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش (Rewarded Video Ad)

اپلیکیشن‌هایی که دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند، برای تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش مناسبند. در این اپلیکیشن‌ها، کاربر با میل و اراده خود به منظور دریافت جایزه، ویدئوی تبلیغاتی را تماشا می‌کند. جایزه را ناشرین از پیش تعیین می‌کنند. این سیاست تشویقی باعث شده در تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش، نرخ تماشای کامل ویدئو رقمی قابل اعتنا باشد.

تبلیغات بینابینی  (Interstitial)

تبلیغات بینابینی به دو صورت وجود دارند و بدون انتخاب کاربر به او نمایش داده می‌شوند و کاربر پس از گذشت چند ثانیه می‌تواند نمایش آن را متوقف کند. به این مدل، ویدئوی گذرپذیر گفته می‌شود. شکل دیگر این نوع تبلیغات، شکل بنری تمام‌صفحه است. این‌که ناشرین برای نمایش این نوع تبلیغ تصمیم می‌گیرند و کاربر در آن نقشی ندارد، معمولا نرخ تماشای کامل ویدئو را پایین می‌آورد. اما می‌توان آن را مدیریت کرد.

در نهایت همانطور که گفته شد، مزایای بی‌شمار تبلیغات موبایل و به‌طور کلی تبلیغات دیجیتال برای هیچ فرد و یا صاحب کسب‌وکاری قابل چشم‌پوشی نیست. شما می‌توانید با انتخاب درست یک بستر تبلیغاتی مناسب و با تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ و به منظور اجرا و نمایش انواع تبلیغات هوشمند، با هدف جذب کاربران موبایل و ابزار مشابه آن، نیازهای خود را در حوزه تبلیغات دیجیتال برآورده کنید و همچنین در جهت کسب درآمدی پایدار و قابل توجه برای خود گام بردارید.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره 3، آبان‌ماه ۱۳۹۹ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا