کسب و کار هوشمند در ایرانگزارش

اهمیت نقش منابع انسانی دیجیتال در دوران شیوع کرونا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم نقش منابع انسانی دیجیتال در دوران شیوع کرونا را مهم ارزیابی کرد و گفت: تولید مواد ضدعفونی کننده، آموزش مجازی، ارائه طرح و مقاله پژوهشی، تولید تجهیزات، طراحی و تولید نرم‌افزارها، تشکیل کارگروه‌ها و انجام امور دانشجویان از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط دانشگاه‌ها در دروه شیوع کرونا است.

دکتر اباصلت خراسانی در هشتمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در عصر کرونا که به صورت مجازی برگزار شد، در سخنانی به اهمیت جایگاه منابع انسانی دیجیتال پرداخت و گفت: در یک روش موسوم به روش VHRM سیاست‌ها، ارزیابی عملکرد، استخدام آنلاین، اختیارات الکترونیکی، قبول آموزش، تجزیه و تحلیل نیروی کار، ارتباطات شرکت و مسائل مالی و در روش دیگر به نام VHRD، آموزش فردی و گروهی، بهبود عملکرد شبکه‌های اجتماعی، تکنولوژی آموزشی، تیم‌های مجازی و اشتراک دانش و فناوری از مولفه‌های اصلی به شمار می‌رود.

وی در زمینه فناوری‌های مورد استفاده در منابع انسانی دیجیتال افزود: برنامه‌ریزی سناریوی مجازی، نمونه کار الکترونیکی، تکنولوژی‌های واقعیت افزوده، فناوری‌های آموزش آنلاین و ابزار نظرسنجی الکترونیکی برای مرحله جمع‌آوری داده‌ها از فناوری‌های مورد استفاده در منابع انسانی دیجیتال است.

دکتر خراسانی درخصوص الزامات کاربست یادگیری و توسعه منابع انسانی دیجیتال گفت: توسعه تکنولوژی، آماده‌سازی محیط فرهنگی، همکاری متخصصان منابع انسانی با کارشناسان فناوری، توسعه رهبری مبتنی بر فناوری، وجود چالش‌های متعدد در فرآیندهای توسعه منابع انسانی، ضعف سیستم جبران خدمات و نبود سند جامع توسعه منابع انسانی از الزامات یادگیری می‌باشند.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با اشاره به پیامدهای کاربست یادگیری دیجیتال افزود: اکتشاف استعدادها در سیستم، دسترسی به فرصت‌ها، تقویت همکاری، ایجاد شفافیت در ارتباطات، توسعه تیم‌های مجازی و تغییر فرآیندکاری، تقویت عملکرد خودگردانی، شناسایی کانال‌های یادگیری و ایجاد اعتماد به قابلیت‌های فناوری از پیامدهای کاربست یادگیری و توسعه منابع انسانی دیجیتال است.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با اشاره به ذی‌نفعان کاربست یادگیری خاطرنشان کرد: مدیران و کارکنان آموزش عالی، اساتید و دانشجویان، سیاست‌گذاران آموزش عالی و دریافت‌کنندگان خدمات آموزش عالی از ذی‌نفعان این نوع یادگیری به شمار می‌روند.

خراسانی  به چالش‌های منابع انسانی در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: عدم فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب برای استفاده از دورکاری، کاستی‌های زیرساخت‌های نرم افزاری، تامین سلامت کارکنان در محیط کار، سنجش عملکرد کارکنان دورکار، مشکلات بانوان دارای فرزند و ایمن‌سازی فضای کار برای مقابله با ویروس کرونا، سلامت روان کارکنان، عدم دسترسی ارباب رجوع به کارمند دورکار و افزایش حجم کار تعدادی از واحدها و کاهش حجم تعداد دیگر از جمله چالش‌های منابع انسانی در زمان کرونا است.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، تقویت زیرساخت‌ها فناوری، تعامل بیشتر با بانوان دارای فرزند، تامین ماسک و مواد ضدعفونی، اطلاع‌رسانی و آموزش، ایجاد انگیزه به شکل نقدی و غیرنقدی برای کارکنانی که به نحو احسن دورکاری می‌کنند، ایجاد چرخش شغلی، تعیین روش‌های اینترنتی برای دسترسی ارباب رجوع به کارمند دورکار از راهکارها و پیشنهادات این دوران بود.

وی به اقدامات ستاد وزارت علوم اشاره کرد و افزود: در این راستا تشکیل جلسات اختصاصی  برای کنترل شرایط کرونایی، برگزاری وبینارها، جلسات مجازی، تهیه جزوات آموزشی و بروشورها، شناسایی افراد مبتلا، ابلاغ مصوبات ستاد سلامت به دانشگاه‌ها و معرفی تولیدات ۶۲ شرکت و پارک علم و فناوری به وزارت بهداشت در وزارت علوم انجام شد. در واقع تولید مواد ضدعفونی کننده، آموزش مجازی، ارائه طرح و مقاله پژوهشی، تولید تجهیزات، طراحی و تولید نرم‌افزارها، تشکیل کارگروه‌ها و انجام امور دانشجویان نیز از اقدامات انجام شده در دانشگاه‌ها در دروه کرونا به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

بیشتر از مدیریت دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
روابط‌عمومی دیجیتال: اهمیت آن برای برند شما در ۲۰۲۱
بررسی ۷ ترند روابط عمومی برای تغییر در حوزه کسب و کار
نیاز به مدیران تحول‌آفرین در عصر دیجیتال
انتخاب شریک مناسب در مسیر کارآفرینی
۶ شیوه موفقیت‌آمیز تحول دیجیتال مدیریت منابع انسانی
کنترل کرونا با مدیریت هوشمند
کارآفرینی دیجیتال و مدیریت ماتریسی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: رکوردشکنی هاب اسپات در زمینه سودآوری : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: بررسی 7 ویژگی مدیران کسب و کارهای دیجیتال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره 6، بهمن و اسفند‌ماه ۱۳۹۹ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا