دولت دیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتالمقالات فناوری مالی

اولین قدم برای انتشار اوراق قرضه بیت‌کوینی توسط السالوادور

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

وزیر اقتصاد السالوادور لایحه‌ای مبنی بر انتشار اوراق قرضه پروژه نیروگاهای برق زمین گرمایی با پشتوانه بیت‌کوینی را به مجلس قانون‌گذار این کشور ارائه کرد.

به گزارش پیوست، ماریا لوئیزا هایم برو، وزیر اقتصاد السالوادور لایحه‌ای در مورد اوراق بهادار دیجیتال به کنگره السالوادور ارائه کرده است که براساس آن دولت‌ برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق زمین گرمایی مورد نیاز استخراج ماینیگ بیت‌کوین می‌تواند اقدام به عرضه اوراق قرضه برای جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز کند.

اوراق قرضه اسنادی برای جذب سرمایه هستند که می‌تواند از طریق دولت به فروش رسیده اما سرمایه حاصله توسط پیمانکاران یا دولت برای انجام پروژه هزینه شود. در این روش ارگان فروشنده موضف است اصل سرمایه و سود دوره‌ای را به سرمایه‌گذار پرداخت کند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

صحبت‌ها برای شکل‌گیری این لایحه به حدود یک‌سال پیش بازمی‌گردد و این ابتکار به دنبال جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند السالوادور است. در همان زمان مشخص شد که قرار است یک میلیارد دلار اواق قرضه در یک زنجیره جانبی فدرال بیت‌کوین به نام Liquid، منتشر شود. این حجم در نظر گرفته شده قرار است در سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و زیرساخت مورد نیاز تقسیم شود.

زنجیره جانبی یا سایدچین در حقیقت یک بلاک‌چین مستقل است که به موازات بلاک‌چین اصلی اجرا می‌شود. این زنجیره جانبی به توکن‌های بلاک‌چین اصلی اجازه می‌دهد تا به طور ایمن در زنجیره جانبی هم استفاده شوند. همچنین امکان اجرای الزامات عملکردی و مکانیسم‌های امنیتی متفاوتی را فراهم می‌کند.

در شبکه Liquid در نظر گرفته شده توسط السالوادور بیت‌کوین‌ها می‌توانند به صورت دوطرفه جریان پیدا کنند. در این روش بیت‌کوین روی زنجیره جانبی L-BTC نامیده می‌شود و این توکن به اعضای شبکه که کارگزار نامیده می‌شوند اجازه مدیریت می‌دهد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

پائولو آردوینو، مدیر ارشد صرافی ارز دیجیتال Bitfinex در توییتر نوشت: قانون اوراق بهادار دیجیتال، السالوادور را قادر می‌سازد تا به مرکز مالی آمریکای مرکزی و جنوبی تبدیل شود.

قرار است به صرافی Bitfinex مجوز صدور اوراق قرضه السالوادور داده شود تا این صرافی بتواند داده‌ها را پردازش و فهرست کند. این اوراق قرار است بازدهی ۶.۵ درصدی داشته باشد و امکان شهروندی را هم برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

منبع: پیوست

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

محتوی بیشتر از فناوری مالی (فین‌تک):

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا