تحلیل ارز دیجیتال

اولین نهنگ‌ها روی چه کوین هایی در شبکه‌ Base سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اولین سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر کریپتویی که از شبکه‌ی Base استفاده کرده‌اند، بخشی از پول خود را به میم کوین‌ها اختصاص داده‌اند.

نانسن (Nansen) – شرکت اطلاعات هوشمندانه بازار بلاک چین – در گزارش جدید خود که منتشر شده، تجزیه و تحلیلی را درباره چگونگی ورود نخستین نهنگ‌ها که به بلاک چین لایه دوم کوین‌بیس وارد شده و همچنین نحوه استفاده آنها از پول خود ارائه داده است. در ادامه به مواردی که این شرکت کشف کرده می‌پردازیم.

اولین نهنگ‌‌ها بیشتر وارد اتریوم و شبکه‌های لایه دوم آن شده‌اند. تا تاریخ ۷ آگوست، بیشترین دارایی‌های نگهداری شده توسط این نهنگ‌ها (معادل ۱۹/۶ میلیون دلار) در خود شبکه اتریوم بوده و پس از آن Base با ۱۷/۶ میلیون دلار، آربیتروم (Arbitrum) و آپتیمیزم (Optimism) قرار دارند.

در بخش توکن‌ها، اتریوم با مقدار سرمایه‌گذاری شده ۱۱/۶ میلیون دلاری به عنوان پرمخاطب‌ترین دارایی ذکر شده است. اما پس از آن، تخصیص نسبتاً بزرگی به میم کوین‌های مختلف از جمله BALD با ۲/۷ میلیون دلار (بخش عمده آن در اختیار توزیع‌کننده BALD قرار دارد)، UNIBOT با ۲۸۴ هزار دلار و میم کوینی با نماد BITCOIN با ۲۷۳ هزار دلار وجود داشته است.

برخی از پلتفرم‌هایی که این نهنگ‌ها به صورت متداول با آنها تعامل دارند، شامل صرافی‌های غیرمتمرکز معمولی مانند یونی سواپ (Uniswap) و وان اینچ (۱Inch) می‌شود.

Nansen در گزارش خود نوشت: بیشتر فعالیت‌های آنها را صرافی‌های غیرمتمرکز، استیبل کوین‌ها، شبکه‌های لایه دوم و برنامه‌های عادی دیفای (DeFi) تشکیل می‌دهد.” درست به مانند تخصیص توکن‌ها و زنجیره‌ها، استفاده از پروتکل‌ها حول چندین برنامه «قابل اعتماد» دیفای بوده است.

این تجزیه و تحلیل به نهنگ‌هایی اشاره دارد که پیش از راه‌اندازی رسمی Base در هفته جاری، دارایی‌های را به این شبکه بریج (پل) کرده بودند، به این معنا که آنها باید به اکوسیستم دسترسی پیدا می‌کردند، بدون اینکه یک رابط کاربری آماده برای آن وجود داشته باشد.

بر اساس این موارد، Nansen به این نتیجه رسیده که بسیاری از سپرده‌گذاران اولیه به احتمال زیاد «سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر کریپتویی» بوده‌اند.

این شرکت گزارش خود را این‌گونه به پایان می‌رساند:  با مرور چشم‌انداز بریج‌کنندگان ابتدایی Base، واضح است که بخش بومی کریپتو به طور فعال با این پلتفرم حتی پیش از راه‌اندازی رسمی آن در تعامل بوده است.

پلتفرم Base به طور رسمی در تاریخ ۹ آگوست راه‌اندازی شد و در دو روز اول فعالیت خود ۱۳۶ هزار کاربر فعال روزانه جذب کرد. 

منبع: والکس و به نقل از cryptopotato

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا