دولت دیجیتالکاربرد بلاک‌چین

اوکراین بیش از ۶۰۰ هزار دلار از طریق فروش NFT جمع‌ آوری کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به ایمیلی از وزارت تحول دیجیتال اوکراین گزارش داد که این کشور ۱۲۸۲ توکن غیر مثلثی (NFT) را در روز اول فروش به قیمت ۱۹۰ اتریوم (۶۵۵ هزار دلار) فروخته است

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به ایمیلی از وزارت تحول دیجیتال اوکراین گزارش داد که این کشور ۱۲۸۲ توکن غیر مثلثی (NFT) را در روز اول فروش به قیمت ۱۹۰ اتریوم (۶۵۵ هزار دلار) فروخته است. اوکراین قصد دارد درآمد حاصل از فروش NFT را برای بازسازی موزه‌ها، تئاترها و سایر مکان‌های فرهنگی و تاریخی که در بحبوحه جنگ با روسیه ویران شده‌اند استفاده کند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

درآمد از حاصل فروش NFT برای بازسازی میراث فرهنگی آسیب دیده اوکراین استفاده خواهد شد

به گزارش بلومبرگ، اوکراین در روز اول فروش بیش از ۶۰۰ هزار دلار توکن NFT را فروخته است که درآمد حاصل از آن برای بازسازی میراث فرهنگی آسیب دیده این کشور استفاده خواهد شد. موزه MetaHistory اوکراین روند پیشرفت فروش را در طول روز توییت کرد و در آخرین آمار عمومی اعلام شد که ۱۱۵۳ توکن NFT بیش از ۵۰۰ هزار دلار فروخته شده است. همچنین این کشور اعلام کرد که یکی از توکن‌های NFT منحصر به فرد را به برای جشن گرفتن رسیدن به مرز نیم میلیون فالوور حساب توییتر این موزه اهدا می‌کند.

علاوه بر این، موزه MetaHistory اعلام کرد که تنها افرادی که دارای یکی از توکن‌های NFT این مجموعه هستند، واجد شرایط خرید ۱۰۰ اثر هنری برنده احتمالی و همچنین چهار اثر هنری اولیه هستند که تحت این پروژه ایجاد شده‌اند.

اتکای اوکراین به کریپتو در بحبوحه جنگ

هنگامی که روسیه در اواخر ماه فوریه گذشته تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، مردم از سراسر جهان شروع به اهدای ارزهای دیجیتال به سازمان‌های غیردولتی مختلفی در این کشور کردند. دولت اوکراین به سرعت وارد عمل شد و شروع به ارسال آدرس‌های رسمی کیف‌پول کرد که مردم می‌توانستند کمک‌های مالی را یه صورت مستقیم به آنها ارسال کنند.

جامعه و صنعت کریپتو با قدرت تمام حاضر شدند و میلیون‌ها ارز دیجیتال و حتی NFT اهدا کردند. وب‌سایت رسمی دولت اوکراین اعلام کرد که این کشور از زمان شروع جنگ بیش از ۷۰ میلیون دلار ارز دیجیتال دریافت کرده است.

اوکراین اکنون کمک‌های مالی را در بسیاری از دارایی‌های دیجیتال می‌پذیرد و از نظر پذیرش در جهان رتبه چهارم است. همچنین، همانطور که گزارش شد، در اوکراین اکنون کریپتو قانونی شده است و دولت ارزهای دیجیتال را به عنوان یک دارایی قانونی به رسمیت می‌شناسد.

پس از هجوم گسترده کمک‌های مالی، اوکراین اعلام کرد که برای همه کسانی که اتریوم اهدا کرده‌اند یک ایردراپ انجام خواهد داد. با این حال، کمتر از یک روز بعد، این کشور برنامه‌های نوپا برای عرضه یک ارز دیجیتال رسمی را لغو کرد و گفت که در عوض بر توکن‌های NFT برای جمع‌آوری سرمایه لازم تمرکز خواهد کرد.

منبع: طلا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا