اپلیکیشن و نرم افزارامنیت اقتصاد دیجیتال

اپلیکیشن رسید ساز جعلی دردسری جدید برای کاسبان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش از هموطنان خواست قبل تحویل هرگونه کالا و خدمات به مشتری از انتقال وجه واریز شده  اطمینان حاصل کنند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از پلیس فتا: سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتا کیش در خصوص این خبر اظهار داشت: چندی پیش تعدادی از کسبه کیش، با در دست داشتن مرجوعه قضایی در پلیس فتا حاضر شدند و مدعی بودند که افرادی جهت دریافت خدمات یا خرید اقلام یا کالا به محل کسب آنها مراجعه  کرده اند و در قبال خدمات ارائه شده، رسید جعلی واریز اینترنتی وجه به آنها تحویل داده اند؛ در حالی که هیچگونه وجهی به حساب ارائه دهندگان خدمات واریز نشده است.

سرهنگ رضایی افزود: با اقدامهای فنی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمان این پرونده ها به صورت خانوادگی به کیش آمده بودند و با استفاده از این روش اقدام به کلاهبرداری از چندین رستوران،غرفه های لباس فروشی، غرفه های فروش موبایل وغیره نموده بودند که در نهایت این افراد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی به دارندگان مشاغل مختلف توصیه کرد: قبل تحویل هرگونه کالا و خدمات به مشتری از انتقال وجه قابل پرداخت با رسید پیامکی که توسط بانک ارسال می شود و یا استعلام کردن حساب بانکی مبنی بر واریز شدن وجه به حساب اطمینان حاصل نمایند.

وی درپایان با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین دریافت کنند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: کاهش ۸۰ درصدی فیشینگ با استفاده از رمز پویا : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا