قوانین مقررات ارزدیجیتال

اپل نیز به جرگه مخالفان ارزهای دیجیتال پیوسته است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
زهرا ساسان

دو تن از نمایندگان در مجلس آمریکا، به نام‌های گاس بیلیراکیس و یان شاکوفسکی، ابراز نگرانی کرده‌اند که سیاست‌های اپ استور اپل ممکن است مانع رشد بخش ارزهای دیجیتال شود.

در نامه‌ای خطاب به مدیر عامل اپل، تیم کوک، این نمایندگان هشدار دادند که دستورالعمل‌های فعلی این شرکت می‌تواند به طور بالقوه رهبری ایالات متحده را در فناوری‌های نوظهور، مانند بلاکچین، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و سایر اشکال فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT)، تضعیف کند. این نمایندگان به طور خاص به کمیسیون ۳۰ درصدی اپل در هزینه‌های گس مرتبط با تراکنش‌های NFT اشاره می‌کنند که باعث نارضایتی شرکت‌هایی مانند کوین بیس و اکسی اینفینیتی شده است.

طبق گزارش‌ها، به دلیل سیاست‌های اپل، کوین بیس در سال گذشته نقل و انتقالات NFT را برای کاربران کیف پول iOS خود به حالت تعلیق درآورد. از سوی دیگر، اکسی اینفینیتی مجبور شد قابلیت‌های NFT را در نسخه iOS خود کاهش دهد تا با دستورالعمل‌های اپل هماهنگ شود و به این ترتیب، تجربه بازی را برای کاربران iOS خود محدود کرد.

نمایندگان مشکوک هستند که اپل از سیاست‌های خود برای به دست آوردن مزیت رقابتی ناعادلانه استفاده می‌کند. به همین دلیل، آنها به دنبال شفاف‌سازی در مورد مکانیسم‌های بررسی برنامه‌های این شرکت هستند. با وجود گنجاندن برخی از برنامه‌های وب ۳ در اپ استور، منتقدان همچنان نگران تاثیر اپل بر صنعت ارزهای دیجیتال هستند.

اپل تا ۱۴ آگوست فرصت دارد به سوالات قانونگذاران پاسخ دهد.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا