اپلیکیشن و نرم افزارامنیت اطلاعات

اپل برای پنهان کردن IP های کاربران از Google، ترافیک مرورگر خود را پراکسی می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نسخه جدید iOS 14.5 اپل با یک ویژگی روبرو خواهد شد که تمام ترافیک مرورگر ایمن Safari را از طریق سرورهای پراکسی کنترل شده توسط اپل به عنوان یک راه حل برای حفظ حریم شخصی کاربر و جلوگیری از یادگیری آدرس های IP کاربران iOS از طریق Google، هدایت می کند. 

ویژگی جدید که توسط یکی از کاربران در اوایل این هفته مشاهده شد و در گزارشی به آن پرداخته شده است، به طور رسمی توسط Maciej Stachowiak، رئیس مهندسی وب کیت در اپل تأیید شده است.

ویژگی جدید فقط زمانی کار خواهد کرد که کاربران گزینه “اخطار وب سایت جعلی” را در تنظیمات برنامه Safari iOS فعال کنند. این امکان پشتیبانی از فناوری مرورگر ایمن Google در Safari را  برای کاربر ایجاد می‌کند. فناوری مرور ایمن با گرفتن URL کاربر که در تلاش است به آن دسترسی پیدا کند، URL را در حالت ناشناس به سرورهای مرور ایمن Google ارسال می‌کند، جایی که Google به سایت دسترسی پیدا می‌کند و تهدیدها را اسکن می‌کند.

اگر بدافزار، فرم های فیشینگ یا سایر تهدیدات در سایت مشاهده شود، Google به مرورگر Safari کاربر می گوید که دسترسی به سایت را مسدود کرده و یک هشدار قرمز تمام صفحه را نشان دهد. در حالی که سال‌ها پیش، هنگامی که گوگل API مرور ایمن را راه اندازی کرد، این شرکت می‌دانست که کاربر به چه سایت‌هایی دسترسی دارد.

در سال‌های اخیر، Google چندین گام را برای ناشناس کردن اطلاعات ارسال شده از دستگاه های کاربران را از طریق ویژگی مرورگر ایمن برداشته است. اما در حالی که Google رشته های URL ناشناس را دارد، با ارسال پیوند در یک حالت برش خورده و بریده بریده، از محل بررسی مرورگر ایمن گوگل را می‌بیند.

ویژگی جدید اپل اساساً همه این چک های مرورگر ایمن را می گیرد و آنها را از طریق یک پروکسی سرور متعلق به اپل منتقل می‌کند و باعث می‌شود همه درخواست‌‌ها از همان آدرس IP باشد. بسیاری این حرکت را بی فایده می دانند، زیرا گوگل هنوز نمی تواند ببیند کاربر چه URL را بررسی می کند، اما این ویژگی با اقدامات دیگری که اخیراً اپل انجام داده و تمرکز بر بهبود حریم خصوصی کاربران خود است مطابقت دارد.

بسیاری از این ویژگی ها غالباً حضور گسترده گوگل در بخش تجزیه و تحلیل و ردیابی کاربر را زیر پا گذاشته و آشفته کرده اند. این شامل ویژگی های گسترده ضد ردیابی پیشگامانه در Safari و مجبور کردن سازندگان برنامه برای افزودن “برچسب های حریم خصوصی” به لیست App Store خود است، این الزامی است که گوگل با به روزرسانی نکردن هیچ یک از برنامه های خود از سال گذشته به طرز مرموزی از آن جلوگیری کرده است. iOS 14.5 در حال حاضر در مرحله بتا است و انتظار می رود در ماه های آینده منتشر شود.

منبع: فتا

بیشتر از اپل در اقتصادالکترونیکی:
اپل همچنان به دنبال شریکی برای تولید خودروی خود می‌گردد
واکنش زاکربرگ به سخنان کوک در مورد حریم خصوصی: باید زهرمان را به اپل بریزیم
تحلیلگران معتقدند که اپل جدی ترین رقیب تسلا خواهد بود
خرید بیت کوین توسط تسلا؛ آیا اپل هم به این حوزه ورود می‌کند؟
اپل و رکوردشکنی در زمینه سودآوری در سال ۲۰۲۱
بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند
جریمه ۶ تا ۱۰ درصدی درصورت تخلف؛ قوانین جدید اروپا برای غول‌های تکنولوژی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا