کسب وکار هوشمند در جهان

اپل و رکوردشکنی در زمینه سودآوری در سال ۲۰۲۱

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : کریس کلی – کارشناس بازاریابی و تبلیغات
 مترجم : علی ‌آل ‌علی 

براساس گزارش رسمی اپل، این برند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ موفق به ثبت رکورد ۱۱۴.۴ میلیارد دلار کسب سود شده است. نکته جالب در این میان گذشت یک سوم از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ است. این امر به معنای احتمال افزایش این رکورد در دو ماه باقی مانده است. اپل در میان معدود برندهای موفق در زمینه عبور از بحران مالی کرونا قرار دارد. این برند در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۱ درصدی در سوددهی را تجربه کرده است. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

فروش جهانی آیفون، به عنوان محبوب ترین محصول اپل، در سال جاری ۱۷ درصد افزایش داشته است. بر این اساس آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۶۶ میلیارد دلار برای این برند سودآوری داشته است. اگر از طرفدارهای برند اپل باشید، به خوبی از فعالیت این برند در زمینه خدمات مربوط به تلویزیون هوشمند و همچنین راه اندازی درگاه پرداخت ویژه اپل پی اطلاع دارید. این خدمات اپل در سال ۲۰۲۱ با ۲۴ درصد افزایش سوددهی مواجه بوده است. این امر به معنای پایان بحران مالی کرونا برای یکی از بزرگترین برندهای دیجیتال محسوب می شود. نکته جالب اینکه سایر غول های عرصه دیجیتال نیز به تدریج در حال ایجاد تغییرات اساسی در وضعیت مالی شان هستند. این امر به معنای فعالیت هرچه بهتر غول های دنیای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. 

اپل در طول دوران کرونا با کاهش شدید در زمینه سودآوری و فروش مواجه شده بود. این امر ضررهای هنگفتی به این غول دنیای دیجیتال زد، با این حال استراتژی اپل برای سال ۲۰۲۱ تا به اینجا همراه با موفقیت بسیار زیادی بوده است. براساس گزارش خبرگزاری CNBC، اپل در راستای تعامل مناسب با مخاطب هدف اقدام به ایجاد تغییرات اساسی در فعالیت تبلیغاتی اش نیز کرده است. این تغییرات برای نخستین بار در بهار سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد. بنابراین طرفدارهای برند اپل باید منتظر تغییرات بسیار زیادی در حوزه تبلیغات این برند باشند. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از اپل در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند
خرید و فروش بیت کوین برای کاربران اپل پی (Apple Pay) فراهم شد
گوگل و اپل اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران را ممنوع کردند
واکاوی مدل فعالیت اپل برای فعالان در محیط‌های به‌شدت درحال تغییر
اپل برای بهبود هوش مصنوعی دست بکار شد
اپل صاحب یک فناوری جدید پادکست شد
۹ روش اپل در استفاده از روانشناسی برای توسعه تجربیات

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: اپل برای پنهان کردن IP های کاربران از Google، ترافیک مرورگر خود را پراکسی می‌کند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: چگونه وضعیت برندمان در شبکه های اجتماعی را ارزیابی کنیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: واکنش زاکربرگ به سخنان کوک در مورد حریم خصوصی: باید زهرمان را به اپل بریزیم : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا