بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

تولید محتوا با بهترین اپ های دنیا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : علی آل علی

اگر دوست دارید بدون دردسر اضافه محتوایی جذاب برای مشتریان طراحی کنید، در ادامه نگاهی به بهترین اپ های دنیا برای کمک به کارآفرینان یا حتی بازاریابی در هزارتوی تولید محتوا می اندازیم. 

تولید محتوایی که همه کاربران را میخکوب کند، آرزوی دیرینه هر کسی که حتی یک دقیقه تجربه بازاریابی داشته باشند. همانطور که کارگردان های حرفه ای دوست دارند فیلم شان جلوه های ویژه بی نظیری داشته باشد، بازاریاب ها هم برای محتوایی چشم نواز به آب و آتش می زنند.

اگرچه هنوز کلی از بازاریاب ها از روش های عهد باستان برای تولید محتوا یا ویرایش آن استفاده می کنند، اما در دنیای تمام دیجیتال امروز شما لازم نیست خیلی خودتان را به زحمت بیندازید. هرچه باشد گوشی های هوشمند این روزها در دست همه مردم هست و کلی هم اپ برای دانلود پیش پای من و شما قرار دارد. خبر خوش اینکه بعضی از اپ ها به طور کاملا اختصاصی برای کمک به تولید محتوای بهتر طراحی شده اند. ماجرا همین اول کاری حسابی جذاب شد، نه؟

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

شاید از خودتان بپرسید تا وقتی کلی نرم افزار سنگین برای تولید محتوا دم دست هست، چرا اصلا باید به اپ ها اعتماد کرد؟ جواب ما برای این سوال یکی از کوتاه ترین پاسخ های تاریخ خواهد بود: اپ ها همیشه در دسترس هستند!

آدم ها در طول روز خیلی از چیزها را فرموش می کنند. شما را نمی دانم، ولی من که در ۲۴ ساعت شبانه روز محال است حتی یک دقیقه هم گوشی ام را فراموش کنم. دقیقا به همین خاطر در این مقاله تاکید ما بر روی اپ های کاربردی برای تولید محتواست؛ چراکه با آنها شما همیشه و همه جا فرصت تولید محتوا خواهید داشت؛ آن هم بدون دنگ و فنگ حمل لپ تاپ. 

در اینجا برای اینکه کار شما ساده شود، کل فهرست را به دو بخش اپ های ویرایش تصویر و ویدئو تقسیم کرده ایم. خب دیگر کمربندهای تان را محکم ببندید تا تخته گار به سمت تولید محتوای بهتر حرکت کنیم.

بازاریابی با چاشنی اپ های کاربردی

قبل از اینکه یک راست برویم سراغ اصل مطلب، بد نیست درباره انتظارات اصلی بازاریاب ها از اپ های تولید محتوا صحبت کنیم. به زبان خودمانی، انتظار شما از یک اپ ایده آل برای تولید محتوای درست و حسابی چیست؟ قبول دارم این سوال سخت تر از آن است که به تنهایی جوابش را پیدا کنید. پس اجازه دهید قبل از اینکه سوال مان حسابی روی اعصاب تان برود، یک جواب هوشمندانه را با هم مرور کنیم. اگر قرار باشد چند تا از بهترین ویژگی های اپ های ویرایش محتوا را نام ببریم، احتمالا مواردی شبیه این نتیجه کارمان خواهد شد:

•    تغییر سایز و حجم ویدئو و تصاویر
•    ایجاد تصاویر کاملا گرافیکی و ویرایش آنها
•    سازگاری با آپلود مستقیم در شبکه های اجتماعی و صدالبته بقیه اپ های ویرایشی
•    استفاده از ابزارهای حرفه ای برای مدیریت تغییرات اعمالی بر روی عکس یا ویدئو

حالا شما یک مجموعه معیارهای نسبتا حرفه ای برای ارزیابی اپ های مختلف دم دست تان دارید. همانطور که یک راننده حرفه ای قبل از اینکه ماشینی بخرد، با معیارهای خودش آن را تست می کند، شما هم اینجا باید با استفاده از معیارهای بالا تک تک اپ های لیست مان را مثل منتقدهای سختگیر زیر ذره بین ببرید. خب اگر آماده اید کارمان را شروع کنیم. 

محتوی بیشتر از دیجیتال مارکتینگ:

اپ تولید محتوا: اپ های ویژه طراحی و ویرایش عکس

کانوا (Canva): ساده، دوست داشتی و کار راه انداز!

آدم لازم نیست حتما یک بازاریاب یا گرافیست حرفه ای باشد تا اسم کانوا به گوشش بخورد. این روزها حتی کاربران ساده برای ویرایش استوری اینستاگرام شان هم از کانوا استفاده می کنند. البته این به معنای حرفه ای بودن همه در استفاده از این اپ حیرت انگیز نیست. همانطور که فوتبال بازی کردن با دوستان از زمین تا آسمان با مسابقات جام جهانی فرق دارد، اینجا هم بازاریاب های حرفه ای کارهایی با کانوا می کنند که حتی به ذهن کاربران عادی هم نمی رسد. 

فرقی ندارد کار گرافیکی شما ویرایش پست در اینستاگرام باشد یا دنبال طراحی قالبی برای خبرنامه برندتان هستید، در هر صورت کانوا قالب های آماده و هزاران امکانات گوناگون برای طراحی مدل های گرافیکی دم دست تان قرار می دهد. فکت جالب اینکه کانوا بیشتر از اینکه به خاطر امکانات ویرایشی اش محبوب باشد، کاربران را با آرشیو گسترده تصاویر استاک حیرت زده می کند. کافی است یک جست و جوی ساده در کانوا انجام دهید تا با میلیون ها تصویر گرافیکی آماده رو به رو شوید؛ به همین سادگی.

اگر فکر می کنید آنقدر بازاریاب حرفه ای هستید که دیگر احتیاجی به تصاویر استاک ندارید، کانوا بازهم به دردتان می خورد. در این اپ شما امکان تولید محتوا از نقطه صفر را هم دارید. شاید رابط امکانات تولید محتوای کانوا به فوتوشاپ قابل مقایسه نباشد اما در عوض یک رابط کاربری بی نهایت ساده دارد که دل هر بازاریابی را خواهد برد. به علاوه، با کمی گشت و گذار در گوگل کلی ویدئو آموزشی درباره نحوه کار با کانوا به تورتان می خورد. دقیقا به همین دلایل ما فهرست مان را با کانوا شروع کردیم. 

یادتان باشد کانوا در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار دارد. همان طور که می شود حدس زد، نسخه پرمیوم کانوا کلی امکانات رنگارنگ دارد. با این حال اگر تازه اول راه هستید، نسخه رایگان هم کارتان را راه می اندازد. اگر از ما می شنوید، اول کارتان را با نسخه رایگان کانوا شروع کنید و بعدا دنبال ولخرجی های گوناگون بروید. نکته جالب اینکه کانوا در هر دو نسخه اش هماهنگی فوق العاده بالایی با شبکه های اجتماعی دارد. به طوری که شما حتی امکان بارگذاری مستقیم پست از اپ کانوا در اینستاگرام یا بقیه پلتفرم ها را دارید. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

پیکس آرت (Picsart): اپی همه فن حریف

آیا تا حالا به سرتان زده کمی با تنظیمات نور یا شفافیت تصاویر بازی کنید؟ احتمالا همان اوایل که بازار اپ های ویرایش عکس داغ بود، یکی دو بار از این کارها کرده اید. به علاوه، همه ما تجربه دستکاری عکس های مختلف در نرم افزار نوستالژیک پینت (Paint) ویندوز را داریم؛ همان اپ دوست داشتنی که هنوز هم در ویندوز ۱۰ و ۱۱ به چشم می خورد. اشتباه نکنید، ما با این مقدمه اصلا قصد نداریم سطح انتظارتان را پایین بیاوریم، در عوض اپ مورد نظرمان قدمتی به اندازه گوشی های هوشمند دارد. 

پیکس آرت یکی از اپ های قدیمی و صدالبته همه فن حریف برای طراحی محتوای گرافیکی و ویرایش آنهاست. شما در این اپ تقریبا هر گزینه ویرایشی که فکرش را بکنید، دم دست خواهید داشت. البته شهرت اصلی پیکس آرت بین بازاریاب ها به خاطر طراحی کلاژهای حرفه ای است. اگر شما هم دوست دارید عکس های مختلف را با هم ترکیب کرده و یک محتوای درجه یک به دست بیاورید، پیکس آرت همان گزینه ای است که منتظرش بودید. 

از نظر رابط کاربری، پیکس آرت بین کانوا و فوتوشاپ قرار می گیرد. در حالی که اپ پیکس آرت رابط کاربری خیلی ساده ای ندارد اما تجربه ای بسیار بهتر از سرگردانی در منوی فوتوشاپ خواهد بود. به همین خاطر معمولا بازاریاب هایی که کمی حرفه ای تر هستند، سراغ پیکس آرت می روند. به علاوه، از نظر حجم گزینه های تولید و ویرایش محتوا، پیکس آرت حتی به گردپای کانوا هم نمی رسد. با این حال برای بازاریاب های آماتور همیشه گزینه خوبی محسوب می شود. 

مهمترین مزیت پیکس آرت که اتفاقا آن را وارد فهرست طلایی ما کرده، امکان اضافه کردن متن به عکس هاست. قبول دارم این ویژگی در خیلی از اپ ها به چشم می خورد، اما اگر گزینه اضافه کردن فونت را وارد ماجرا کنیم، آن وقت همه چیز فرق خواهد کرد. شما را نمی دانم، ولی اضافه کردن متن با فونت دلخواه برای من آنقدر جذاب هست که یک اپ جداگانه برایش روی موبایلم نصب کنم. پس بهتر است به پیکس آرت از این زاویه هم نگاه کنید. 

لایت روم (Lightroom): جایی برای حرفه ای ها

تا اینجای کار ما چندباری به فوتوشاپ اشاره کردیم. شاید فکر کنید در این فهرست خبری از این اپ قدیمی باشد، اما راستش را بخواهید ما به جای آن سراغ نسل جدیدتر نرم افزار ویرایش تصاویر شرکت ادوبی رفته‎ایم. لایت روم علی رغم مدت زمانی کوتاهی که به بازار عرضه شده، حسابی بین عکاس ها گرد و خاک کرده است. به طوری که این روزها همه استفاده از این اپ را لازمه تولید محتوا می دانند. 

بی شک شما هم بارها و بارها تعریفات بی نهایت متنوعی از لایت روم شنیده اید. اینطور وقت ها آدم پیش خودش فکر می کند واقعا چرا چنین اپی اینقدر مشهور است. ما در ادامه سعی می کنیم با بررسی بعضی از امکانات لایت روم جواب سوال بالا را بدهیم. 

اجازه دهید اول از همه کارمان را با رابط کاربری لایت روم شروع کنیم. خیلی از بازاریاب ها حسابی از دست رابط کاربری فوتوشاپ کلافه هستند. برای این دسته از کارآفرینان رابط کاربری مثل دکور دفتر کار باید کاملا ساده و سرراست باشد. خوشبختانه لایت روم در این مورد دل بازاریاب ها را به دست آورده است. چراکه یک منوی بی نهایت ساده با گزینه هایی روشن دارد. 

وقتی شما اپ لایت روم را نصب می کنید، یک کتابخانه شخصی برای آپلود تصاویر و دسته بندی آنها خواهید داشت. اینطوری دیگر هیچ وقت عکس های تان با هم قاطی نمی شود. به علاوه، شما با فعال کردن تگ مکانی دیگر دغدغه یادآوری لوکیشن عکس ها را هم نخواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

لایت روم نه تنها به فکر عکاس ها و بازاریاب ها بوده، بلکه برای کاربران عادی هم کلی امکانات رنگارنگ دارد. از طراحی آلبوم تصاویر گرفته تا اسلاید شو و خروجی وب، همه و همه فقط با انتخاب چند گزینه دم دست تان خواهد بود. علاوه بر اینها، هوش مصنوعی لایت روم به طور خودکار ویرایش های مناسب بر روی عکس تان را نیز اعمال خواهد کرد. اینطوری دیگر جایی برای شک و تردید درباره کیفیت لایت روم باقی نمی ماند. خب تا وقتی خودِ لایت روم همه کارها را انجام می دهد، اصلا چرا باید دست به سیاه و سفید بزنیم؟

اپ تولید محتوا: اپ های ویژه طراحی و ویرایش ویدئو

لومن ۵ (Lumen5): محبوب ترین اپ ویدئویی دنیا

گاهی اوقات یک برند آنقدر مشهور هست که دیگر رقبا اصلا به چشم نمی آیند. مثلا نایک را در نظر بگیرید. تا وقتی پای محصولات این برند وسط باشد، حتی یک نفر هم به استارت آپ های تازه کار یا حتی برندهای محلی نگاه هم نخواهد کرد. این ماجرا درباره اپ لومن ۵ نیز مصداق دارد. البته در این مورد به جای تجهیزات ورزشی پای ویرایش محتوای ویدئویی وسط است. 

اولین و شاید مهمترین ویژگی لومن ۵ مربوط به هوش مصنوعی حیرت انگیزش است. به طوری که شما در طول ویرایش ویدئو بارها و بارها با توصیه های این اپ برای بهبود کیفیت ویرایش رو به رو خواهید شد. به علاوه، المان های گرافیکی پیشفرضی که این ابزار ارائه می دهد، در نوع خودش بی نظیرست. در کنار این موارد، اگر ویدئوی تان به هر دلیل تار یا همراه با نور بد ضبط شده، لومن ۵ بدون هیچ دردسری آن را به بهترین شکل ممکن ویرایش می کند. کافی است به طور دستی یا با اعتماد به هوش مصنوعی این اپ کارتان را پیش ببرید. آن وقت تازه لذت تولید محتوا را کشف خواهید کرد. 

از آنجایی که یادگیری نحوه کار با اپ های مختلف یکی از نکات کلیدی در تولید محتواست، ما لومن ۵ را به شما پیشنهاد می کنیم. مثل خیلی از اپ های مشهور دیگر، با یک جست و جوی ساده کلی ویدئوی آموزشی درباره این اپ به پست‎تان خواهد خورد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و حسابی با لومن ۵ معادلات تولید محتوای تان را تغییر دهید. آن وقت می توانید به راحتی آب خوردن از خجالت هر رقیبی دربیایید. 

آی مووی: ویدئویی به کیفیت آثار سینمایی

یکی از گزینه های دائمی برای یک روز عالی رفتن به سینماست. به ویژه اگر کارگردان های مشهور هم آثارشان روی پرده نقره ای باشد، دیگر هیچ چیز جلودار فیلم بازهای حرفه ای نخواهد بود. اگرچه تماشای فیلم تفریح بی نهایت جذابی است اما آیا تا حالا فکر کرده اید چطور این آثار کیفیت فیلم برداری و ویرایشی تا این حد بالا دارند؟ اپ آی مووی قدم به قدم جواب سوال بالا را می دهد؛ آن هم با کمک به شما برای ویرایش بی عیب و نقص ویدئوهای تان. 

آی مووی دقیقا از همان الگوریتم و ابزارهایی استفاده می کند که در ویرایش فیلم های سینمایی کاربرد دارد. با این حساب شما با نصب این اپ می توانید ژست کارگردان های بزرگ را گرفته و اثر هنری تان در دنیای بازاریابی را خلق کنید. رابط کاربری این اپ آنقدر ساده است که حتی لازم نیست در گوگل دنبال ویدئوهای آموزشی اش باشید. به علاوه، آی مووی یک وبلاگ رسمی هم دارد که همه اطلاعات مورد نیازتان آنجا پیدا خواهد شد. 

شاید تنها نکته منفی درباره آی مووی عرضه انحصاری اش برای کاربران محصولات اپل باشد. بنابراین اگر گوشی اندرویدی دارید، شاید آی مووی خیلی به مذاق تان خوش نیاید.

این شات (InShot): ویرایشگری ساده و رایگان

هیچ کس دوست ندارد در دنیای اپ ها پولی خرج کند. تا وقتی آدم به سرویس های رایگان دسترسی داشته باشد، پرداخت پول اصلا ایده جذابی نخواهد بود. در عوض خیلی از بازاریاب ها ترجیح می دهند ابزاری با امکانات محدود اما کاملا رایگان داشته باشند. اگر شما نیز چنین ذهنیتی دارید، به کلوپ بازاریاب های اقتصادی خوش آمدید. اجازه دهید با هم روراست باشیم، ۹۰ درصد بازاریاب ها در این کلوپ عضو هستند. البته مگر اینکه در برندهای مولتی میلیاردر مشغول بازاریابی باشید!

اپ این شات یکی از گزینه های بی نهایت جذاب برای ویرایش محتوای ویدئویی محسوب می شود. الین اپ جزو اولین گزینه هایی بود که با شروع موج گوشی های هوشمند روانه بازار شد. آپدیت های مداوم و تعهد توسعه دهندگان به ارائه خدمات رایگان برای مدت زمانی طولانی آن را در صدر فهرست اپ های کاربران قرار داد. اگرچه این روزها نرم افزارهای حرفه ای مثل ادوبی پرمیر حسابی در بازار گرد و خاک کرده اند، اما هنوز هم این شات با کلی ابزار گوناگون برای ویرایش ویدئو گزینه ای وسوسه برانگیز محسوب می شود. 

از آنجایی که در طول سال های اخیر هزینه های مربوط به مدیریت کسب و کار به طور تصاعدی بالا رفته، مدیران این شات نیز کم کم به فکر ارائه خدمات پرمیوم افتاده اند. البته این خدمات بیشتر از اینکه مربوط به امکانات اپ باشد، شامل پشتیبانی های جانبی می شود. بنابراین اگر دوست دارید اثرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف داشته باشید، باید یکبار برای همیشه با انتخاب این شات کارتان را راحت کنید. البته قرار نیست این اپ امکانات خیلی عجیبی به شما بدهد. در عوض برای کسانی که تازه اول راه هستند یا قصد ویرایش های سنگین ندارند، بهترین گزینه ممکن خواهد بود. 

اپ های گرافیکی چندکاره

این استوریز (InStories): بازاریابی بهتر با استوری های هیجان انگیز

آیا بدون اینکه به تیک آبی اکانت برندهای بزرگ توجه کنید، راهی برای تمایز اکانت های تجاری از شخصی دارید؟ قبول دارم این سوال بیشتر شبیه تست های کنکوری است اما نکته مهمی در پس آن نهفته است. یکی از ساده ترین روش ها برای تفکیک اکانت های تجاری از شخصی مربوط به مرور استوری های آن است. معمولا بازاریاب های حرفه ای از یک قالب مشخص برای طراحی و بارگذاری استوری استفاده می کنند. به همین خاطر وقتی نوبت به مقایسه می رسد، اکانت های شخصی در همان لحظه نخست حساب شان از برندها جدا خواهد شد. 

شاید فکر کنید بازاریاب ها برای طراحی هر استوری از یک قالب نیمه آماده استفاده می کنند. در این صورت باید بگوییم سخت دراشتباهید؛ چراکه برندهای بزرگ پول اضافه ندارند که پای چنین کارهایی هدر دهند. در عوض اپ هایی مثل این استوریز به کارآفرینان فرصتی طلایی برای طراحی یک قالب و ذخیره آن برای استوری های بعدی می دهد. باور کنید یا نه، این کار نه تنها سخت نیست بلکه نوعی تفریح جالب برای بازاریاب ها نیز محسوب می شود. فقط کافی است اپ این استوریز را دم دست تان داشته باشید تا بقیه کارها خود به خود سر و سامان پیدا کند. 

فرقی ندارد شما یک بازاریاب تازه کار باشید یا سال های سال تجربه پشت ایده های تان خوابیده باشد؛ در هر صورت این استوریز گزینه ای بی نهایت جذاب برای تان خواهد بود. هرچه باشد استوری های جذاب نیمی از مسیر بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی را تشکیل می دهد، مگر نه

پیکتو چارت (PiktoChart): اینفوگرافی فقط با چند کلیک!

آمارهای تخصصی معمولا خیلی سخت به مذاق کاربران عادی خوش می آید؛ چراکه کمتر کسی توانایی استفاده از آنها را داشته و گاهی اوقات فهم شان نیز بی نهایت سخت است. در عوض وقتی همان اطلاعات و آمارها در قالب نمودارهای گرافیکی بیان شود، اوضاع از زمین تا آسمان فرق خواهد کرد. اگر دقت کنید، حتی در جلسات کاری نیز معمولا از نمودارها استفاده می شود. خب وقتی خودِ مدیران هم میانه خوبی با آمارهای خام ندارند، چرا کاربران باید از آن استقبال کنند؟

باور کنید یا نه، خیلی از بازاریاب ها همینطور بی مقدمه آمارهای خام را جلوی مخاطب قرار می دهند. بعد هم حسابی شاکی می شوند که چرا مخاطب شان دائما ریزش دارد. استفاده از نمودارها کار راحتی نیست؛ چراکه بازاریاب ها باید آمارهای به درد بخوری برای این کار دم دست شان باشد. حالا اگر شما چنین آماری را دارید، تازه یکی از غول های مرحله آخر را پشت سر گذاشته اید. چالش بعدی تبدیل آمارهای مورد نظر به نمودارهایی جذاب است. ماجرا سخت تر از آن چیزی شد که فکرش را می کردید، نه؟

پیکتو چارت همان اپی است که برای طراحی نمودارهای گرافیکی لازم دارید. این اپ در دو نسخه رایگان و پرمیوم در دسترس قرار دارد، اما راستش را بخواهید هیچ دلیلی برای ولخرجی در بازار و استفاده از نسخه پولی اش نیست؛ چراکه در حالت رایگان نیز به خوبی کارتان را راه می اندازد. پس به چای اینکه الکی در بازار پول تان را هدر دهید، با همان نسخه رایگان کار را شروع کنید. 

یکی از مزایای استفاده از پیکتو چارت امکان بهره مندی از قالب های پیشفرض آن است. اینطوری شما بدون اینکه خیلی به خودتان زحمت بدهید، نمودارتان آماده خواهد شد. خب مگر یک بازاریاب به غیر از نموداری حرفه ای که اتفاقا بدون زحمت زیاد هم طراحی شده، دیگر چه چیزی از دنیای کارآفرینی می خواهد؟

جمع بندی

این روزها اپ های بی نهایت متنوعی برای ویرایش عکس و ویدئو در دسترس من و شما قرار دارد. البته همین تنوع بیش از اندازه نیز گاهی اوقات دردسرساز می شود. کافی است یکبار هم که شده بین دوراهی استفاده از دو تا اپ مختلف گیر کرده باشید. آن وقت کلا قید تولید محتوا را خواهید زد. هدف ما در این مقاله کمک به شما برای شناسایی بهترین اپ های ممکن در زمینه تولید محتوا بود. از آنجایی که گوشی های هوشمند این روزها حسابی روی بورس هستند، ما به جای نرم افزارهای معمولی سراغ اپ ها رفتیم. 

منبع: فرصت امروز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

  • تولید محتوا با بهترین اپ های دنیا
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا